سرور مجازی

وی پی اس (VPS) یا سرور مجازی چیست؟

 

VPS که مخفف Virtual Private Server به معنای سرور اختصاصی مجازی است و بعضی وقتها از آن به عنوان VDS یا Virtual Dedicated Server نام می برندو به طور آسان به سرویس های میزبانی فضایی گفته می شـود که همـان ند یک سرور اختصاصی مستقل با دسترسی سطح بالا به سرور عمل مینمایـن د لکن بصورت چندگانه و با بر روی یک سرور فیزیکـی قرار می گیرند. به عبـار ت بهترو با استفاده از تکنولوژی مثل Virtuozzo و با بهره گیری از سخت افزارهای بسیار پر قدرت و پیشرفته و یک سرور فیزیکـی به چندین VPS با امکانات یکسان یا مفرق تقسیم می شـود .

هر VPS بنا به تعریف اولیهو سهم خاصی از منابع سرور از قبیل پردازندهو حافظه اصلیو فضای دیسک سختو پهنای باند و… را به صورت اختصاصی و تضمین شده در اختیار خواهد داشت. به عنوان مثالو یک VPS می تواند حاوی ۵۱۲ مگابایت از ۸ گیگابایت حافظه بنیادی سرور را به صورت تضمین شده به همراه ۵۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۵۰۰ گیگابایت پهنای باند ماهانه باشد. ایـن بدین معنا است که صرفنظـر از میزان استفاده بقیه VPS های موجود بر روی سرورو VPS مورد مثال ما تحت هر شرایطی به ۵۱۲ مگابایت از حافظه بنیادی سرور دسترسی خواهد داشت.

هر VPS به طور کاملاً جداگانه عـمـل می کنـد در نتیجـه VPS هـای موجود بر روی یک سـرور می توانند از سیستم های علت مفرق و نرم افزارهای متفاوت و ورژن های مفرق ی استفاده نمایـن د. بر فرض یک VPS دارای لینوکس Fedoraو دیگـر ی دارای CentOS به عنوان سیستم علت های سـرور خواهند بود. همین امر در رابطه با VPS های با سـیسـتـم علت وینـدوز نیـز صادق است . همین طور تعریف Name Server های اختصاصی و نصب ASP, PHP , MySQL , .NET و بقیه برنامه ها با ورژن دلخواه و نصب و اجرای کلیه برنامه هاو DLL هاو … بطور کامل در کنترل و اختیار هر مشترک است .

استریم Stream چیست؟ انتخاب یک سرور لایو استریم خوب
ادامه مطلب

مهمترین ویژگی ها ی استفاده از VPS ها در مقایسه با بقیه سرویس های میزبانیو هزینه بسیار کمتر VPS ها نسبت به سرورهای اختصاصی و استقلال عملکرد و دسترسی بالاتر نسبت به سرویس های نمایـن دگی (Resseller/Shared Hosting) است بگونه ای که هزینه VPS ها در اکثر اوقات یک پنجم تا یک دهم هزینـه سـرور های اختصاصـی بوده ولی همه امکانات آنهـا را دارا است . همین طور هر VPS میتواند به تعداد دلخواه IP معتبر اختصاصی داشته باشد. در مجموع از دید کاربر نهاییو VPS درست همـان ند یک سرور اختصاصی بوده و کاربر به هیچ عنوان فرق ی را در روش عملکرد و کیفیت خدمات ایـن دو مشاهده نخواهد کرد.

Xen چیست ؟
چنانچه تصمیم به ساخته یک سرور مجازی دارید بایستی بنابه مورد استفاده خود از ایـن سرور مجازی به Platform ای که برای Virtualization در Data Center طرف قرارداد شما استفاده شده استو دقت داشته باشد. چون که هر کدام از ایـن Platform ها نواقص و فوائد ی دارندو از آنجا که بیشتر کاربران ایرانی برای سرور های مجازی خود تمایل به استفاده از Platform مشهور به Xen که متعلق به شرکت Citrix است و دارندو اندکی در مورد فوائد و معابش توضیح خواهیم داد.
فوائد :خرید فروش سرور مجازی ارزان,خرید وی پی اس , خرید وی پی اس آلمان ارزان , خرید وی پی اس فرانسه ارزان,قائم هاست , سرور مجازی ایران , خرید سرور مجازی ایران
استقلال کامل یگ سرور مجازی از مابقی سرور های مجازی
استفاده از کرنل کامل لینوکس برای هر VPS و در نتیجه پشتیبانی از همه امکانات لینوکس
بهره وری از حافظه مجازی نوع SWAP و در نتیجه امکان اجرای وظایف متعددی که نیاز به حافظه زیاد دارند.
معایب:
بجهت استقلال جامعی که فراهم کـرده استو نسبت به platform های دیگـر مثل Virttuozzo سرعت کمتری دارد.
عدم پشتیبانی از حافظه Brustable که اما در platform های دیگـر در میزان نظریه پشتیبانی شده است .
ویژگی ها ی سرور مجازی به میزبانی وب اشتراکی:

کنترل پنل پلسک Plesk از کدام سیستم عامل ها پشتیبانی میکند؟
ادامه مطلب

کنترل: با دراختیار داشتن دسترسی rootو یا Administrator شما به راحتی همچنین می توانید پیکره بندی سرور را تغییر دهیدو برنامه های مورد نظـر خود را نصب بکنید و یا تغییر دهیدو که به هیچ وجه در میزبانی اشتراکی مقدور نیست.
امنیت : فایل سیستم شما کاملا مجزا از بقیه مشتریان خواهد بود و مطمئن خواهید بود که از دسترس آنها دور است و بدین ترتیب امنیت زیادتری برای شما تامین خواهد شد.
مجزا بودن و کارایی: سرور مجازی شما از منابع اختصاص یافته گارانتی شده برای خود به صورت کامل می تواند استفاده نماید و کار مشتریان دیگـر سرویس شما را تحت اثر قرار نخواهد داد.

ویژگی ها ی سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی:
هزینه: در واقع شما همه امکانات یک سرور اختصاصی را با کسری از هزینه های آن خواهید داشت.
قابلیت اطمینان: سازوکار ساخته ورژن پشتیبان به صورت لحظه ای امنیت داده های سرور مجازی را تضمین می نماید .
مدیریت پذیری: وسائل های تعبیه شده در ویرچوزو (Virtuozzo) نصب برنامه ها و تغییر و به روزرسانی آنها را فورا انجام می دهند.

استفاده از ظرفیتهای خالی: هر سرور مجازی قادر است تا در صورت خالی بودن ظرفیتهای سیستم و عدم استفاده از آن توسط سرور مجازی دیگـر در صورت نیازو از همه آن استفاده نماید .
انعطاف پذیری: ارتقاءمنابع اختصاص یافته برای یک سرورمجازیو در صورت نیاز به منابع بیشتر به راحتی قابل انجام است .

این مطلب چقدر مفید بود ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا