آنتی ویروس

بازگردانی فایلهای ناپدید شده فلش توسط ویروس

گر پس از ویروس یابی متوجه شدید بسیاری از اطلاعات موجود در درایوهای فلش مموری گم و یا نابود شدند نگران نباشید هیچ کدام حذف نشده اند.

احتمالا رایانه شما و یا یکی از دوستانتان نیز به ویروس همه گیر آلوده شده باشد. با نصب یک آنتی ویروس آپدیت و جدید می توانید از انتشار بیشتر ویروس جلوگیری کرده و به حذف ویروس فوق بپردازید . (پیشنهاد ما استفاده از آنتی ویروس NOD32 است).
اما اگر پس از ویروس یابی متوجه شدید بسیاری از Folder‌ های موجود در درایوهای هارددیسکتان گم و یا نابود شدند نگران نباشید . هیچ کدام حذف نشده اند … همه فولدرها هستند … اما به صورت مخفی (Hidden) و با خاصیت سیستمی (System Files).

 

برای نمایش فولدرهای خود کافی است قابلیت نمایش فایلهای مخفی و سیستمی را در ویندوز خود فعال کنید .برای این کار به Control Panel‌ رفته و بر روی آیکون Folder Options کلیک کنید .سپس با مراجعه به قسمت View گزینه Show hidden files and folders را علامت دار کرده و تیک گزینه Hide extensions for know file types را بردارید .
image
با تایید پنجره خواهید دید که فولدرهای به ظاهر حذف شده نمایان می شوند. خوب حالا حتماً تصمیم گرفته اید تا Folder ها را از حالت مخفی خارج کرده و به حالت معمول در آورید .

پس بر روی دایرکتوری مورد نظر کلیک راست می کنید و گزینه Properties را انتخاب می کنید تا با برداشتن تیک گزینه Hidden فولدر را از حالت مخفی خارج کنید.

hidden-disable

اما چه می بینید! بله گزینه Hiddens غیر فعال است! چه باید کرد؟

جلوگیری سرقت پهنای باند - HotLink Protection
ادامه مطلب
شاید اولین راهی که به ذهنتان برسد ، ساخت یک Folder جدید و انتقال فالیهای موجود در Folder‌های مخفی شده به آن است اما اگر تعداد Folder های مخفی شده زیاد باشد و یا حجم فایلهای داخل Folder مخفی زیاد باشد ، علاوه بر دردسر فراوانی که این کار داشته در عمل شما به جای حل مشکل صورت مسئله را پاک کرده اید …
پس چاره کار چیست ؟
با ما همراه باشید تا راه حل بهتر و ساده تری رو برایتان معرفی کنیم .
1- به قسمت Run رفته و عبارت CMD را در آن تایپ کنید و کلید Enter را بزنید. (برای باز کردن Run کلید ترکیبی Start + R را بزنید.)
2- پس از باز شدن CMD عبارت زیر را در آن بنویسید. توجه کنید دستور پایین برای حافظه ایست که به درایو f وصل شده است. در غیر این صورت نام درایو مورد نظرات را به جای f جایگزین کنید.
  attrib -s -h -r f:/*.* /s /d

3- کلید enter را فشار دهید و تا اجرا شدن دستور صبر کنید.(ممکن است این عملیات تا چند دقیقه طول بکشد.)

cmd

نکته: 
دقت داشته باشید بین Attrib و –h و –s حتما می بایست یک Space‌ یا بیشتر بزنید همچنین بین – و حروف h و S فاصله خالی وجود ندارد .

همچنین اگر تنها قصد دارید تا Folder خاصی را به حالت اولیه بازگردانید می توانید با درج نام Folder ، محدوده عملیات را تنها به همان Folder خاص محدود کنید .

به طور مثال اگر قصد داشته باشیم تا یک فولدر با نام shahvar را که در درایو D قرار دارد از حالت مخفی خارج کنیم شکل دستور به شکل زیر است :

Eset smart security premium 11
ادامه مطلب
Attrib –h –s /d /s foldername
توضیح اینکه: دستور Attrib برای اختصاص دادن یا ندادن قابلیتهای سیستمی ، مخفی و آرشیو به فایلها در سیستم عامل DOS است . سوئیچ –h فایلها/فولدرها را از حالت hidden و سوئیچ –s فالیها/فولدرها را از حالت سیستمی خارج می کند. سوئیچ /d دامنه عملیات را به دایرکتوری ها و سوئیچ /s دامنه عملیات را به دایرکتوری های زیر شاخه اختصاص می دهد .
4.9/5 - (10 votes)

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا