سرور مجازی

تفاوت بین سرورهای مجازی ویندوز و لینوکس

تفاوت بین سرورهای مجازی ویندوز و لینوکس

تفاوت بین سرورهای مجازی ویندوز و لینوکس بر اساس استفاده از سرورهای مجازی ویندوز و لینوکس ، کدام سرویس برای تجارت شما مناسب است؟ سرور خصوصی مجازی (VPS) یک ماشین مجازی (VM) است که سیستم عامل خود را روی رایانه اجرا می کند ، در واقع سرور مجازی سرویسی است که توسط یک شرکت میزبان وب ارائه می شود. این سرویس مستقل از سایر فضاهای مجازی در همان دستگاه کار می کند. برای افرادی که به منابع بیشتری و کنترل بیشتری بر وب سایت های خود نیاز دارند ، میزبانی VPS بهتر از هاست مشترک است.

تفاوت سرور مجازی ویندوز و لینوکس

ویژگیهای سرور مجازی

ویژگیهای سرور مجازی قبل از مقایسه خرید سرورهای مجازی ویندوزی و لینوکس و برنامه های مربوطه آنها ، به عملکردهای عمومی سرورهای مجازی اشاره خواهیم کرد. خرید سرور مجازی ارزان و خرید سرور مجازی ویندوزی در شرکت تلاش نت

مقیاس پذیری سرور مجازی

مقیاس پذیری سرور مجازی وقتی بار و ترافیک زیاد باشد ، مقیاس پذیری ، دوام و عملکرد سرور زیاد است و معمولاً برای حل سایر منابع استفاده می شود. در برابر افزایش ناگهانی ترافیک شبکه که می تواند توسط سرورهای مجازی کنترل و مدیریت شود ، استفاده از سیستم های مقیاس پذیر در شرکت همیشه در اولویت اصلی است. اگر کسب و کار شما به طور روزافزونی ترافیک را تجربه می کند ، باید میزان کار روزافزون را مدیریت کنید. استفاده از سرورهای مجازی یک راه حل قابل اعتماد برای تنظیم این مقیاس پذیری است.

منابع اختصاصی سرور مجازی

منابع اختصاصی سرور مجازی به کاربران امکان می دهد منابع اختصاصی اختصاص دهند و از انعطاف کافی در انتخاب فضای دیسک ، فضای ذخیره سازی ، انتقال داده ، سرعت پردازش و مقدار RAM برخوردار هستند.

جشنواره عیدانه تلاش نت ۱۴۰۱ | هاست-دامنه-سرور-طراحی و توسعه سایت
ادامه مطلب

مقایسه سرور مجازی ویندوز و لینوکس

سرور مجازی لینوکس: هنگام مقایسه سرورهای مجازی ویندوز و لینوکس ، باید توجه داشت که در مقایسه با سرورهای مجازی لینوکس ، سرورهای لینوکس به منابع کمتری نیاز دارند ، بنابراین با افزایش بار نیازی به راه اندازی مجدد سیستم یا راه اندازی مجدد سیستم نیست. لینوکس برای استفاده با SSH طراحی شده است و مدیریت VPS از طریق خط فرمان انجام می شود.
سرور مجازی ویندوز: ویندوز باید پس از هر بار ارتقا جزئی ، درایور یا به روزرسانی نرم افزار مجدداً راه اندازی شود و از آنجا که از GUI (GUI) استفاده می کند ، در صورت عدم بهینه سازی ، از تمام منابع استفاده کامل می کند.

امنیت

هنگام مقایسه سرورهای مجازی ویندوز و لینوکس از نظر امنیتی ، می توان این سرورها را ایمن تر دانست زیرا سرورهای لینوکس فقط دارای مجوز ویرایش و امنیت هستند. با این حال ، این قسمت به تنظیمات سیستم میزبان بستگی دارد و هیچ ارتباطی با سیستم عامل ندارد.سرورهای ویندوز نیز بسیار ایمن هستند ، اما باید به درستی پیکربندی شوند

سازگاری سرور مجازی ویندوز و لینوکس

سازگاری سرور مجازی ویندوز و لینوکس انتخاب سیستم عامل میزبان VPS بر نحوه مدیریت ، عملکرد و هزینه VPS تأثیر می گذارد. هر سیستم عامل مزایا و معایب خود را دارد و انتخاب خاص به نحوه استفاده از VPS بستگی دارد. وقتی به دنبال یک ارائه دهنده میزبانی VPS می گردید ، از بین Windows و Linux یکی را انتخاب کنید. اگر برنامه شما روی PERL ، Python یا Ruby اجرا می شود ، باید Linux را انتخاب کنید.

آموزش نصب Django برروی centoes 7
ادامه مطلب

اکنون ، اگر توسعه دهنده شما از ASP.net یا PHP استفاده می کند ، مسیر شما با ویندوز سازگار است. VPS برای کاربرانی که به استقلال و کنترل کامل سرور نیاز دارند مناسب است. انتخاب بین ویندوز و لینوکس فقط به ترجیح کاربر بستگی دارد. از آنجا که این دو سیستم عامل قدرتمند هستند ، انتخاب به نیازهای شخصی ، محیط نرم افزار و بودجه شما بستگی دارد. با این حال ، در این مقاله سعی شده است تا سرورهای مجازی ویندوز و لینوکس به طور خلاصه مقایسه شود تا بتوانید بر اساس تفاوت ها بهترین انتخاب را انجام دهید. آخرین نکته بسیار مهم این است که اگر می خواهید بدون استراتژی جستجوگرها میزان بازدید و توسعه یک سایت را افزایش دهید ، یک سرور دارید ( مهم نیست که چقدر بزرگ) بی فایده خواهد بود.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
دکمه بازگشت به بالا