آموزش سیپنل cpanel

پارک دامنه چه تاثیری بر سایت و سئو دارد؟

پارک دامنه چیست؟ و تاثیر آن بر سئو

پارک دامنه چیست؟

پارک دامنه چیست ؟ پارک دامنه قابلیتی است که به شما امکان می دهد چندین دامنه را از طریق کنترل پنل های وب سایت خود به دامنه اصلی پارک اضافه کنید تا مخاطبان با ورود به هر دامنه بتوانند محتوای دامنه اصلی را ببینند.

کلمه پارک دامین یکی از کلمات نسبتاً ناشناخته و گنگ در دنیای وب است. اما باور کنید این کلمه ترسناک به نظر می رسد و هیچ چیز خاصی پشت آن نیست!

بنابراین در این مقاله ، من با زبانی بسیار ساده و قابل فهم برای شما توضیح خواهم داد که پارک دامنه چیست ، چه کاربردی دارد و چه کاربردی در سئو دارد. شرکت تلاش نت در زمینه خرید سرور مجازی ارزان در خدمت شما عزیزان میباشد.

پارک دامنه

تفاوت پارک دامنه با ریدایرکت چیست؟

 

تفاوت پارک دامنه با ریدایرکت چیست؟ واژه تخصصی دیگر در دامنه وب ریدایرکت است که در لغت به معنای تغییر مسیر است.

اما خب ریدایرکت چیست و چه تفاوتی با پارک دامین دارد؟ریدایرکت در واقع مسیر کاربر را از صفحه ای به صفحه دیگر یا از یک آدرس به آدرس دیگر تغییر می دهد ، همانطور که از نام آن مشخص است.

در حالی که پارک دامنه کاربر را در همان مسیر نگه می دارد و مسیر محتوا را برای رسیدن به آن تغییر می دهد

 

کاربرد پارک دامنه چیست؟

 

کاربرد پارک دامنه چیست؟ اساساً مهمترین کاربرد پارک دامنه همان چیزی است که من در ابتدای این مقاله به صورت مثالی توضیح دادم. بیشتر مشاغل بزرگ اینترنتی از دامنه پارک برای جلوگیری از استفاده دیگران از نام دامنه آن در سایر پسوندها استفاده می کنند و حتی اگر کاربر پسوند نام دامنه را اشتباه وارد کند ، می تواند از دسترسی کاربران به سایت خود جلوگیری کند.

مراحل فعال کردن امکان استفاده از وب دیسک هاست در دسکتاپ ویندوز
ادامه مطلب

این اطمینان می دهد که کاربران را از دست نخواهند داد و هیچ کس نمی تواند از نام تجاری آنها سو استفاده کند.

علاوه بر این ، بسیاری از افرادی که نام دامنه رند را خریداری و می فروشند ، تمام نام دامنه خود را بر روی نام دامنه اصلی پارک قرار داده و شماره تماس خود را وارد می کنند.

به این ترتیب ، بازدید کنندگان می توانند دامنه های مختلفی را وارد کنند ، اما همه آنها یک صفحه را مشاهده می کنند.

کاربرد پارک دامنه چیست؟

 

در ضمن، حتی اگر هر کدام از این دامنه‌ها ایمیل مخصوص خودشان را داشته باشند، بعد از پارک دامنه، تمامی ایمیل‌های دریافتی‌شان به صندوق ایمیل دامنه اصلی ارسال می‌شود.

البته در طول این سال‌ها استفاده‌های دیگری هم از پارک دامنه شده است. مثلا بعضی از سئوکارها در یک تکنیک قدیمی و تاریخ‌گذشته سئو، دامنه‌هایی که قبلا قدرت سئو خوبی داشتند را روی دامنه‌شان پارک می‌کردند تا قدرتش را به سایت‌شان منتقل کنند.

اما در هر حال اصلی‌ترین کاربرد پارک دامین همان چیزی است بالاتر که گفتم.

پارک دامنه چه تاثیری بر سایت و سئو دارد؟

 

پارک دامنه چه تاثیری بر سایت و سئو دارد؟ برخی از دارندگان مشاغل اینترنتی به دلایل مختلف در ابتدا نام وب سایت خود را تغییر می دهند.

در این میان ، یکی از مشکلات این است که چگونه می توان اعتبار سئو دامنه اول را به دامنه دوم یا دامنه های بعدی منتقل کرد؟ چگونه مخاطبی را که تجارت خود را با نام قبلی خود می داند به یک سایت جدید بیاوریم؟

Disk Usage یا DU چیست؟
ادامه مطلب

خوب ، در گذشته ، بهترین راه حل پارک دامنه بود ، اما امروز با گزینه ریدایرکت 301 ، که علاوه بر انتقال کاربر ، تمام قدرت سئو یک صفحه یا دامنه را منتقل می کند ، دیگر کم‌تر کسی به سراغ پارک دامنه می‌رود.

بنابراین اگر دامنه ای دارید که می خواهید اعتبار را به دامنه دیگری منتقل کنید ، بهتر است از ریدایرکت 301 کمک بگیرید.

5/5 - (1 vote)
دکمه بازگشت به بالا