آموزش سیپنل cpanel

مقایسه select php version و multi php manager

نحوه تغییر ورژن php در cpanel

Select php version 

 

این ابزار برای تغییر نسخه php   در CPanel و کلیه هاست های لینوکسی که ساختار آنها مبتنی برcloudlinux  است استفاده میشود. با استفاده از این ابزار قادر به ایجاد تغییرات در تمام موارد مربوط به نسخه php /اکستنشن ها (موارد اضافی یا افزونه ها)/تنظیمات  phpمانند upload _max _ filesizeو… خواهید بود. ابزاری که به وسیله آن میتوان ورژن php دلخواه را روی دامنه هایی که روی هاست تعریف شده اند تغییر داد. به تازگی این ویژگی به CPanel اضافه شده و قبلا فقط هاست هایی cloudlinux روی آنها نصب بود قابلیت تغییر ورژن php رو داشتند.

به طور مثال اگر در وردپرس به صورت پیش فرض به شما اجازه آپلود فایل های بیشتر از ۲مگابایت را نداد ، برای افزایش آن باید از روش تغییر نسخه php در CPanel اقدام کنید.برخی از برنامه ها، افزونه ها و قالب های سایت برای اجرا شدن به یک یا مقادیر خاصی از  phpنیاز دارند بنابر این در هاست اشتراکی امکانی برای کاربر جهت انتخاب نسخه   phpفراهم شده است.هر قالب یا افزونه ای در بروزرسانی جدید خود با نسخه های جدید php  سازگاری پیدا میکند بنابر این نسخه های پیشین به عنوان یک عنصر نامطلوب شناخته میشوند.در حقیقت آپدیت جدید توابع و کد هارا بهبود میبخشد و عملکرد سایت شما نیز در مجموع بهترمیشود.تغیر نسخه php در CPanel  به کاربر اجازه میدهد تا محیط  phpقابل تنظیم و انعطاف پذیر را در اختیار خود داشته باشد. ابزار های مختلف  phpاز ۲.۵ گرفته تا ۷.۱ جابجا میکند و به بیش از ۱۲۰ افزونه و ماژول  phpمانند  imagick/ mbstring/ sourcegurdian/ ioncube/ mysqli /gd / pdo/soa /acp و… دسترسی داشته باشد.

نحوه فعالسازی Sourceguardian
ادامه مطلب

تغییرورژن PHP ازطریق select php version

۱.ابتدا وارد CPanel شوید

۲.گزینه Select PHP Version را در بخش Software انتخاب کنید.

 

 

۳.پس از ورود به Select PHP Version با صفحه‌ای مطابق تصویر زیر روبرو می شوید. برای انتخاب نسخه PHP بر روی عددی که مقابل گزینه  current PHP versionوجود دارد کلیک کرده و ورژن مورد نظر را انتخاب میکنیم. برای دسترسی به قالب ها و افزونه های به روز سعی کنید جدید ترین نسخه را انتخاب کنید.

 

 

۴.سپس در مرحله آخر گزینه Set as current را زده تا ورژن جدید PHP روی وبسایت تنظیم گردد.

 

 

 

۵.حال برای آنکه مطمئن شوید این نسخه با وب‌سایت شما سازگار باشد، صفحه اصلی سایتتان را باز کنید. در صورتی که با خطایی روبرو شدید، بقیه ورژن‌ها راامتحان کنید. درصورتی که تمایل داشتید تنظیمات به حالت اولیه برگردد نیز روی گزینه Reset To Deafault  کلیک کنید.به این ترتیب تغییر ورژن نسخه  php انجام میشود.

۶.بعد از انتخاب ورژن PHP، در صورت تمایل می‌توانید از بخش (Extensions) قدام به فعال‌سازی افزونه‌های خود کنید. برای این کار نام افزونه را پیدا و سپس تیک کنار آن را فعال کنید.

 

 

 

 

Multi php manager

 

کارکردن با multi php manager بسیار اسان است. در بخش Multi PHP Manager می‌توانید تمامی دامنه‌های که روی هاست خود ثبت کرده‌اید مشاهده و مدیریت کنید.
برای تغییر ورژن php  از طریق multi php manager به ترتیب زیر عمل کنید:
۱.ابتدا وارد محیط سی پنل خود شوید
۲.از بخش software عبارت multi php manager را پیدا کنید(در برخی از هاست ها این قسمت با عبارت select  php version نمایش داده می شود).

نحوه ورود به ایمیل info و ارسال ایمیل از طریق هاست سی پنل
ادامه مطلب

 

۳.برای تغییر ورژن php  در سی پنل باید در قسمت سرچ نام دامنه مورد نظر را وارد و select میکنیم.

 

 

 

پیروز و سربلند باشید

گروه فنی و مهندسی تلاش

 

4.2/5 - (5 votes)
دکمه بازگشت به بالا