آموزش سیپنل cpanel

نحوه خروجی گرفتن از اطلاعات دیتابیس در هاست سیپنل

نحوه بکاپ گیری از دیتابیس هاست سیپنل

همه ما با اسم و کاربرد بکاپ آشنایی داریم ، بکاپ گیری منظم از اطلاعات سایت زمانی کمک کننده خواهد بود که شما بعنوان مدیر سایت برای دسترسی به سایت دچار مشکل شوید و با خطایی غیر قابل حل و یا خارج از محدوده آگاهیتان مواجه شوید.

در این زمان در دست داشتن بکاپ آخرین تغییرات سایت میتواند به راحتی سایت را به حالت عادی برگرداند.

انواع بکاپ هاست

در این مطلب میخواهیم نحوه خروجی گرفتن از اطلاعات دیتابیس سایت و نگهداری آن روی سیستم شخصی برای روز مبادا را بررسی کنیم.

روش بکاپ گرفتن از دیتابیس

  • ابتدا وارد فضای مدیریت سیپنل هاستتون بشید
  • سپس در منوی ابزار های databases بر روی ابزار phpmyadmin  کلیک کنید.
  • سپس از سمت چپ صفحه روی نام دیتابیس مورد نظر کلیک کنید.
  • از سربرگ های بالایی بر روی گزینه export کلیک کنید.
  • در صفحه جدید Export Method دو حالت کلی جهت خروجی گرفتن از جداول بانک اطلاعاتی وجود دارد:
  • Quick display only the minimal options که توسط این گزینه به راحت ترین شکل ممکن و بدون هیچ تنظیم خاصی از تمام جداول این بانک اطلاعاتی با فرمت sql خروجی گرفته میشود.
  • Custom display all possible options توسط این گزینه با اعمال تنظیمات خاصی مثل عدم خروجی گرفتن از برخی از جداول یا خروجی گرفتن با انکودینگ های خاص میتوان از جداول دیتابیس خروجی گرفت.

استفاده از حالت اول توصیه میشود و حالت دوم میتواند برای اسکریپت های خاص یا سرور های mysql خاص کاربرد داشته باشد که توسط این گزینه میتوان با سازگار ترین حالت ممکن با هاست مقصد از اطلاعات دیتابیس هاست وب سایت خروجی گرفت.

تنظیم اکانت ایمیل روی گوشی های آیفون
ادامه مطلب

ما در این آموزش از گزینه اول استفاده میکنیم، از قسمت format ، sql انتخاب میکنیم و حالا برای دریافت فایل خروجی بر روی دکمه go پایین صفحه کلیک کنید.

 در پنجره جدید روی دکمه ok کلیک می کنیم تا فایل دانلود بشه.  هرچقدر که حجم اطلاعات شما بیشتر باشد زمان بیشتری خواهد برد، پس از دانلود شدن فایل را روی سیستم خود در مسیر دلخواه ذخیره کنید.

بکاپ گیری از دیتابیس تنها برای بازگردانی اطلاعات کاربرد ندارد، هم برای جابجایی بین هاست ها میتوانید از این مورد استفاده کنید و هم زمانی که بخشی از سایت شما دچار مشکل شده باشد به راحتی میتوانید اطلاعات مربوط به همان بخش را بازگردانی کنید.

در نظر داشته باشید به غیر از بکاپ دیتابیس اگه فایل ها و تصاویر جدیدی هم به سایت اضافه می کنید باید بکاپ فایل منیجر هاست را نیز دانلود کنید برای این منظور میتوانید از آموزش بکاپ گیری در سیپنل استفاده کنید.

پس از آنکه از اطلاعات دیتابیس خروجی گرفتید در صورت نیاز به ایمپورت میتوانید از آموزش ایمپورت اطلاعات دیتابیس در سیپنل به این منظور استفاده کنید.

?امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

تلاش نت

02154109000

4.6/5 - (7 votes)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا