سرور مجازی

افزایش امنیت ویندوز سرور با تغییر پورت Remote Desktop

آموزش تغییر پورت در ریموت دسکتاپ

برای جلوگیری از هک شدن سرور و اولین گام در افزایش امنیت سرور ویندوز، این است که پورت پیش فرض Remote Desktop  را تغییر دهیم

لطفا توجه داشته باشید که قبل از اعمال تنظیمات مربوط به تغییر پورت Remote Desktop حتما پورت مربوطه را طبق ادامه آموزش ها روی Firewall ویندوز سرور اضافه کنید.

تغییر پورت پیش فرض Remote Desktop روی ویندوز سرور از طریق رجیستری ویندوز قابل انجام میباشد که در این آموزش این روش معرفی خواهد شد.

  • برای شروع کار ابتدا از طریق RUN دستور regedit را اجرا کنید.
  • بعد از ورود به محیط رجیستری ویندوز از طریق پنجره سمت چپ وارد مسیر زیر شوید.

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber

  • بعد از وارد شدن به مسیر زیر portnumber را در این فولدر پیدا و سپس روی آن راست کلیک کرده و Edit را انتخاب کنید. در پنجره بعدی شما می‎توانید پورت مدنظر برای ریموت دسکتاپ ویندوز سرور خود را تنظیم کنید. فقط دقت کنید که ابتدا بایستی نوع داده را روی Decimal تنظیم کنید. بعد از اعمال تغییرات روی OK کلیک و تایید کنید.

در ادامه باید پورت اضافه شده را در فایروال باز شود.

آموزش باز کردن پورت ریموت دسکتاپ روی فایروال سرور ویندوز

تنظیمات فایروال ویندوز را باز کنید ( برای باز کردن تنظیمات فایر وال ویندوز به کنترل پنل رفته و Windows Firewal را پیدا کنید ، یا دکمه Windows کیبرد را زده و عبارت Firewall را تایپ کنید.

در پنل سمت چپ روی گزینه Inbound کلیک کنید.   بعد از کلیک روی این گزینه تمامیRule های موجود روی فایروال ویندوز را مشاهده خواهید نمود.

باز یا بستن پورت ها در سرور لینوکس توسط iptables
ادامه مطلب

جهت افزودن رول جدید برای پورت ریموت دسکتاپ از پنل سمت چپ فایروال ویندوز روی New rule کلیک کنید تا وارد پنجره اضافه نمودن رول جدید برای فایروال شوید. همانند تصویر زیر روی گزینه Port  کلیک کنید و ادامه مراحل را طی کنید.

بعد از انتخاب Next در صفحه بعد لازم هست همانند تصویر زیر پورتی را که در قسمت قبل و رجیستری تنظیم نموده اید را وارد کنید و Next را انتخاب و در مرحله بعد نیز بدون تغییر مجددا Next را انتخاب کنید.

سپس در قسمت Name یک نام دلخواه را برای آن وارد کنید و بر روی Finish کلیک کنید. (در این آموزش نام NewRDP را انتخاب کردیم)

اضافه نمودن پورت روی فایروال ویندوز سرور به اتمام رسید هم اکنون ویندوز را ری استارت کنید سپس برای ریموت شدن در ریموت دسکتاپ IP را به همراه پورت وارد کنید.

امیدورام این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

این مطلب چقدر مفید بود ؟
دکمه بازگشت به بالا