سرور اختصاصی

کدام سیستم عامل را میتوانیم روی سررو اختصاصی نصب کنیم ؟

How to choose the best Operating System (OS) for your dedicated servers ؟

چگونه بهترین سیستم عامل (OS) را برای سرورهای اختصاصی خود انتخاب کنیم؟

سیستم عامل شما (OS) بخش مهمی از راه اندازی سرور اختصاصی شما است. اما چرا اینقدر حیاتی است و چگونه از بین همه گزینه های موجود انتخاب می کنید؟

در اینجا برخی از گزینه‌های ویندوز و لینوکس را برای کمک به شما در تصمیم‌گیری بهترین سیستم‌عامل برای کسب‌وکارتان و هر سؤالی که ممکن است داشته باشید، مانند:

  • سیستم عامل چیست و چرا به آن نیاز دارم؟
  • سرورهای اختصاصی ویندوز
  • سرورهای اختصاصی لینوکس
  • اوبونتو
  • لینوکس Red Hat Enterprise
  • CentOS
  • دابیان
  • چگونه سرور اختصاصی مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنم؟

سیستم عامل شما (OS) بخش مهمی از راه اندازی سرور اختصاصی شما است. اما چرا اینقدر حیاتی است و چگونه از بین همه گزینه های موجود انتخاب می کنید؟
در اینجا برخی از گزینه‌های ویندوز و لینوکس را برای کمک به شما در تصمیم‌گیری بهترین سیستم‌عامل برای کسب‌وکارتان و هر سؤالی که ممکن است داشته باشید، مانند:
• سیستم عامل چیست و چرا به آن نیاز دارم؟
• سرورهای اختصاصی ویندوز
• سرورهای اختصاصی لینوکس
• اوبونتو
• لینوکس Red Hat Enterprise
• CentOS
• دابیان
• چگونه سرور اختصاصی مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنم؟

سیستم عامل چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

یک سیستم عامل را می توان به عنوان رابط بین سخت افزار محاسباتی و برنامه هایی که بر روی آن اجرا می شوند توصیف کرد.
برای مثال، یک سیستم‌عامل نیازهای منابع یک نرم‌افزار را تفسیر می‌کند و بر این اساس آن‌ها را از سرور در دسترس قرار می‌دهد. یک سیستم عامل همچنین دستورات را تفسیر می کند و اقداماتی را در سرور انجام می دهد و ذخیره فایل و داده را مدیریت می کند.
بنابراین سیستم عامل بخش مهمی از راه اندازی سرور اختصاصی شما است. نصب سیستم عامل کاری است که می تواند توسط ارائه دهنده هاست شما یا تیم داخلی IT شما انجام شود. اما نکته اساسی این است که شما یک انتخاب دارید – برخلاف سرویس ابری زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS) یا پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS)، سرور اختصاصی دارای سیستم عامل نیست.
دو گزینه اصلی وجود دارد که برای کدام سیستم عامل روی سرور اختصاصی اجرا می کنید – ویندوز یا لینوکس. برخلاف پلتفرم ویندوز، لینوکس به ده‌ها نسخه مختلف تقسیم می‌شود که به عنوان توزیع شناخته می‌شوند، که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فرد خود را دارند.
بنابراین، انتخاب سیستم‌عامل مناسب برای کسب‌وکارتان، به ارزیابی نقاط قوت نسبی گزینه‌های مختلف و مقایسه آن‌ها با آنچه که عملیات فناوری اطلاعات شما بیشتر نیاز دارد، می‌پردازد.
در زیر، گزینه‌های اصلی، ویندوز و تکرارهای مختلف لینوکس را با مزایای کلیدی آن‌ها و اینکه چرا ممکن است هر کدام را نسبت به بقیه موجود انتخاب کنید، بررسی می‌کنیم.

آموزش اتصال به سرور لینوکس
ادامه مطلب

سیستم عامل ویندوز و سرورهای اختصاصی

ویندوز مایکروسافت در 30 سال گذشته بر بازار سیستم عامل تسلط داشته است. ویندوز که بر روی 1.5 میلیارد دستگاه در سراسر جهان اجرا می شود، سهم خیره کننده 91 درصدی از بازار جهانی دسکتاپ را در اختیار دارد.
در حال حاضر، اجرای یک سیستم فناوری اطلاعات سازمانی از طریق یک سرور اختصاصی و اجرای یک رایانه شخصی دو چیز متفاوت هستند. با این حال، ویندوز یک چیز دارد که به خوبی از پایگاه دسکتاپ خود به سرورهای اختصاصی ترجمه می شود – آشنایی. اگر انتخاب کنید که ویندوز را روی سرور میزبان خود اجرا کنید، همان رابط گرافیکی و همان گزینه‌های ناوبری را خواهید داشت که اکثر ما از آن‌ها در رایانه‌های خانگی استفاده کرده‌ایم.
این ویندوز را به گزینه بسیار جذابی تبدیل می‌کند، اگر تیم فناوری اطلاعات پر از تخصص توسعه‌دهنده ندارید، اما همچنان می‌خواهید بتوانید با منابع سرور خود درگیر شوید و آن را پیکربندی کنید. در حالی که لینوکس تمام توابع خط فرمان و نحو است، سرور ویندوز دارای یک رابط دسکتاپ از راه دور است که به شما امکان می دهد از طریق تمام نمادها و منوهای آشنا مدیریت کنید. بدون تجربه قبلی، لینوکس یک منحنی یادگیری تند ایجاد می کند. ویندوز به شما اجازه می‌دهد تا از طریق آموزش‌های داخلی و درخواست‌های راهنمایی، به سطح نسبتاً پیچیده‌ای از مدیریت سرور، از جمله پیکربندی تنظیمات پایگاه‌های داده، کنترل دسترسی، برنامه‌ها، ایمیل شرکت و غیره دست یابید.
دلایل دیگر برای انتخاب سرور ویندوز شامل این واقعیت است که شما از پشتیبانی اختصاصی مایکروسافت برخوردار هستید. با لینوکس، یک محصول غیرمتمرکز و منبع باز، باید بدانید کجا به دنبال کمک باشید. اگر کسب و کار شما به شدت به محصولات نرم افزاری ویندوز متکی باشد، سرور ویندوز یک انتخاب طبیعی است، زیرا یکپارچگی طبیعی و ساده را ارائه می دهد. اگر به دنبال ساخت و اجرای وب سایت خود هستید، برخی از توسعه دهندگان همچنین استدلال می کنند که چارچوب های برنامه نویسی Microsoft Active Server Pages (ASP) و ASP.NET از ساده ترین و بهترین پشتیبانی برای کار با آنها هستند. معمولاً برای اجرای یک صفحه وب یا اسکریپت نوشته شده در ASP یا ASP.NET به یک سرور ویندوز نیاز دارید.

سیستم عامل لینوکس و سرورهای اختصاصی

این آشنایی و وضعیت نمادین آن است، ما هنوز هم تمایل داریم که ویندوز را پر استفاده ترین سیستم عامل موجود بدانیم. این لزوما درست نیست. اگرچه پین کردن آمار استفاده برای پلتفرم‌های منبع باز مانند لینوکس به دلیل شجره‌نامه‌های پیچیده نسخه‌ها و خرابکاری‌ها دشوار است، اما آنچه می‌دانیم این است که اندروید – سیستم‌عامل موبایلی گوگل مبتنی بر لینوکس اکنون در یک نبرد گردن و گردن با آن قفل شده است. ویندوز برای سهم بازار دستگاه های مصرف کننده.و هنگامی که از نصب دستگاه ها عقب نشینی می کنید، لینوکس نقش مهم تری در زیرساخت های فناوری اطلاعات مدرن ایفا می کند. برای مثال، حدود 37 درصد از وب سایت ها از سرورهایی که از لینوکس استفاده می کنند، در مقایسه با 30 درصدی که ویندوز را اجرا می کنند، اجرا می شوند. اتفاقاً برای اهداف میزبانی وب، لینوکس زیرمجموعه‌ای از یونیکس در نظر گرفته می‌شود، سیستم‌عاملی که توسط AT&T در دهه 1970 توسعه یافت و نقش مهمی در توسعه معماری سرور مشتری در پشت شبکه جهانی وب داشت. لینوکس به عنوان یک معادل منبع باز مبتنی بر یونیکس توسعه داده شد که هنوز 70 درصد از میزبانی وب جهانی را تشکیل می دهد.
دلایلی که میزبان های وب دوست دارند از لینوکس استفاده کنند، به سرورهای اختصاصی نیز ترجمه می شود (به یاد داشته باشید، میزبانی وب یکی از استفاده های ممکن از سرور اختصاصی است). اگرچه استفاده از لینوکس به تخصص فنی بیشتری نیاز دارد، لینوکس نسبت به سرور ویندوز دارای سطوح بسیار بیشتری از انعطاف پذیری و کنترل است.
به عنوان یک «سیستم‌عامل توسعه‌دهنده»، امکان سفارشی‌سازی کامل را فراهم می‌کند، بنابراین کاربران تجاری می‌توانند منابع سرور خود را مطابق با نیازهای دقیق عملیات خود پیکربندی کنند. همچنین چابک‌تر است و بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد کل سیستم، امکان انجام تغییرات در بازی را می‌دهد – کاری که نمی‌توانید با ویندوز انجام دهید.
لینوکس به عنوان یک پلتفرم متن باز، بسیار ارزان‌تر از ویندوز است. برای استفاده از آن نیازی به خرید مجوزها یا اشتراک‌های محدود زمانی ندارید (اگرچه می‌توانید برای برخی از توزیع‌ها این کار را انجام دهید)، کد منبع برای همه رایگان است.
مزیت دیگری که لینوکس ارائه می‌کند این است که از منابع سرور به طور موثرتری نسبت به ویندوز استفاده می‌کند، بنابراین می‌توانید خدمات بیشتری را از یک ماشین فلزی خالی اجرا کنید.
یکی از ویژگی های کلیدی که از منبع باز بودن لینوکس ناشی می شود این است که مانند ویندوز در یک نسخه «رسمی» وجود ندارد. توسعه دهندگان مختلف می توانند کد منبع لینوکس را بگیرند و سیستم عامل خود را با آن ایجاد کنند (همانطور که گوگل با اندروید انجام داده است). بسیاری از این ها انتخاب های محبوبی برای مشاغلی هستند که به دنبال اجرای سرورهای اختصاصی هستند.
در اینجا یک مرور سریع از چهار توزیع اصلی لینوکس وجود دارد:

آموزش گام به گام نصب دایرکت ادمین در 8-7-6 CentOS
ادامه مطلب

Ubuntu
اوبونتو یک پیکربندی محبوب لینوکس برای سرورهای اختصاصی است، زیرا یکی از کاربرپسندترین پیکربندی‌ها در نظر گرفته می‌شود. این سیستم عامل انتخابی برای چندین شرکت بزرگ فناوری، از جمله IBM، HP Cloud – و حتی مایکروسافت است.
اوبونتو علاوه بر مزایای معمول لینوکس از مقرون به صرفه بودن و کارآمد بودن، به گونه‌ای طراحی شده است که سفارشی‌سازی و مقیاس‌بندی سرویس‌ها را تا حد امکان در محیط لینوکس ساده‌تر کند. یکی برای شرکت های مقیاس بزرگ و شرکت های جاه طلب و در حال رشد به طور یکسان.

لینوکس Red Hat Enterprise
برخلاف سایر توزیع‌ها، Red Hat Enterprise Linux یک محصول اشتراکی است که تحت مجوز توسعه‌دهنده آن Red Hat در دسترس است.
این شرکت توزیع لینوکس خود را به عنوان محصولی برای شرکت‌های بزرگی که به دنبال استفاده کامل از فضای ابری هستند، با پشتیبانی فنی اختصاصی، چرخه‌های انتشار پایدار منظم و سطوح بالای امنیت، قرار می‌دهد.
به عنوان ارزش افزوده برای شیرین کردن هزینه های اشتراک، کاربران همچنین به مجموعه ابزارهای توسعه و مجموعه نرم افزار جامع دسترسی پیدا می کنند. یکی برای شرکت هایی که خواهان انعطاف پذیری و کنترل لینوکس هستند، اما با نوعی پشتیبانی که می توانید از ویندوز به آن تکیه کنید.
CentOS
CentOS یک نسخه منبع باز لینوکس Red Hat Enterprise است که همه ویژگی های کلیدی آن را تقلید می کند اما در یک پلتفرم دسترسی آزاد است.از نظر ثبات و امنیت، CentOS معمولاً نسبت به سایر توزیع‌های لینوکس از ویژگی‌های کمتری برخوردار است – احتمالاً به این دلیل که شما به ابزارها و نرم‌افزارهای توسعه‌دهنده Red Hat دسترسی ندارید که هزینه اصلی با آنها ارائه می‌شود. یکی برای شرکت هایی که قابلیت اطمینان و امنیت را بیش از ویژگی ها و ابزارها می دانند.

هاست لایت اسپید NVME چیست ؟
ادامه مطلب

Debian
دبیان با چیزی که شما می‌توانید آن را پاک‌سازان لینوکس بنامید محبوب است – در پیکربندی و سفارشی‌سازی باز، پشتیبانی جامعه، امنیت و ثبات. نسخه‌ها اغلب برای افزودن ویژگی‌های جدید، رفع اشکال‌ها و مقابله با تهدیدات، با یک سیستم به‌روزرسانی بسیار کارآمد، به‌روزرسانی و ارتقا می‌یابند که به این معنی است که همیشه مطمئن هستید که از یک سیستم‌عامل پیشرفته استفاده می‌کنید.
این برای افراد مبتدی فنی نیست – نصب به تنهایی یک کار تخصصی است، زیرا این زمانی است که شما اساساً سیستم عامل خود را طوری پیکربندی می کنید که دقیقاً آنچه را که می خواهید انجام دهد. یکی برای حرفه ای های توسعه که می خواهند حداکثر از سیستم عامل خود استفاده کنند.
چگونه سرور اختصاصی مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنید
در مجموع، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد و این یک تصمیم مهم است.آنچه برای کسب و کار شما کار می کند، سطح پشتیبانی فنی که می خواهید، و قابلیت های فنی که قبلاً دارید را در نظر بگیرید.

به طور کلی، اگر از PHP، Perl یا mySQL در وب سایت خود استفاده می‌کنید، توزیع لینوکس مناسب ترین است. اگر از ASP و/یا MS SQL استفاده می‌کنید، ویندوز بهترین انتخاب است.

تلاش نت ارائه دهنده سرور اختصاصی با انواع سیستم عامل ها

پیروز و سربلند باشید ?
3/5 - (2 votes)
دکمه بازگشت به بالا