هاست و دامنه

چه نکاتی را باید قبل از خرید هاست رایگان بدانیم؟!

دانستنی‌های هاست رایگان!

 

مقدمه

” هاست رایگان به معنای خدمات بدون پرداخت هزینه است. معمولاً دارای پشتیبانی و منابع محدود است. هاست رایگان می تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که می خواهند یک وبلاگ شخصی و یا  یک وب سایت کوچک راه اندازی کنند .

 شرکت میزبان بخش مهمی از ایجاد یک وب سایت است. وقتی صحبت از ارائه دهندگان میزبانی وب می شود انتخاب ها متنوع است. برنامه ها و خدمات میزبانی وب زیادی وجود دارد که می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود انتخاب کنید. قیمت ها از میزبانی به میزبان دیگر متفاوت است. “

 

نکات مورد نظر برای انتخاب هاست مناسب

✔ هرشرکتی که میزبانی سرویس شما را به عهده میگیرد باید به نیازهای سایت توجه کافی را داشته باشد.

✔ به نیازهای اولیه خود نگاه کنید و ببینید که آیا یک میزبان وب رایگان می تواند نیازهای شما را برآورده کند یا خیر

 

  • دسترسی به FTP

FTP مخفف File Transfer Protocol است که برای انتقال صفحات وب یا فایل ها از کامپیوتر به سرور استفاده می شود. هنگام راه اندازی یک وب سایت باید دسترسی به FTP داشته باشید، اما متأسفانه اکثر ارائه دهندگان میزبانی وب رایگان آن را ارائه نمی دهند.

از آنجایی که FTP به شما امکان دانلود، آپلود، تغییر نام، حذف، کپی و جابجایی فایل‌ها را در سرور بسیار سریع می‌دهد، مهم است که ببینید آیا این دسترسی را دارید یا خیر.

 

  • فضای سرور

نکته مهم دیگری که باید قبل از انتخاب یک میزبان وب رایگان بدانید این است که از خود بپرسید که آیا فضای وب برای رفع نیازهای شما کافی است؟ اگر انتظار دارید که وب سایت یا وبلاگ شما در آینده گسترش یابد، باید به دنبال ارائه دهنده ای باشید که بتواند به راحتی مطابق با نیازهای رو به رشد شما گسترش یابد.

 

  • پشتیبانی به مشتری

اگر وبسایت شما در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید دچار مشکل شد باید راهی برای رفع مشکل خود داشته باشید.

فراموش کردن پاسخ سوال محرمانه
مشاهده

اگرچه از سرویس های میزبانی وب رایگان نمی توانید انتظار داشته باشید که پشتیبانی قوی داشته باشند.

به دنبال میزبانی باشید که پشتیبانی تلفنی و پشتیبانی چت آنلاین ارائه دهند.

اغلب ارائه دهندگان هاست رایگان با ارائه آموزش در صدد عیب یابی برای مسائل مختلف هستند. همراهی با چنین ارائه دهندگانی یک مزیت است. فراموش نکنید که زمان پاسخگویی را نیز تست کنید.

 

  • به نظریات بقیه نگاهی بیندازید

مکان های زیادی وجود دارد که می توانید نظرات ارائه شده توسط ارائه دهندگان میزبانی وب مورد انتظار خود را بخوانید. ببینید مردم در مورد پشتیبانی و خدمات مشتری خود چه می گویند. نگاهی به بررسی های اخیر بیندازید.

 

  • آپتایم بودن سرورها

امروزه تمامی شرکت های میزبانی وب ادعا می کند که ۹۹٪ یا بیشتر زمان آپتایم را ارائه می دهند. شما باید به چنین ادعاهایی توجه کنید و به صحت آنها پی ببرید. به دنبال ابزارهایی باشید که می توانند به شما در اندازه گیری زمان کار کمک کنند.

 

  • امنیت

در چند سال گذشته تعداد وب سایت های هک شده به طور چشمگیری افزایش یافته است. بنابراین امنیت یک نگرانی بزرگ برای هر صاحب وب سایت است. بنابراین هنگام جستجوی یک سرویس میزبانی وب رایگان فراموش نکنید که ویژگی های امنیتی را بررسی کنید اکثر شرکت های هاست رایگان در مورد امنیت وب سایت زحمت زیادی نمی کشند. بنابراین یک میزبانی را انتخاب کنید که دارای حداقل ویژگی های امنیتی اولیه مانند محافظت از بدافزار، فایروال، محافظت از حملات فیشینگ و غیره باشد. اگر بتوانید ویژگی پشتیبان را نیز دریافت کنید، مزیت خواهد بود.

◊ می توانید به جای استفاده از هاست رایگان برای شروع کسب و کار خود از هاست ارزان استفاده کنید، که تمامی موارد امنیتی و امکانات مازاد را با کمترین هزینه ارائه می کند. ◊

 

ویژگی‌ های مفید هاست ارزان

میزبانی وب با هزینه شامل انواع ویژگی‌های مفید، مانند گزینه‌های اشتراک‌ گذاری رسانه‌های اجتماعی، قابلیت پیاده سازی سئو، ابزارهای تجارت الکترونیک، پشتیبان‌گیری خودکار، تجزیه و تحلیل وب‌ سایت و ارتقاء امنیتی است را شامل می شود که میزبان رایگان از این موارد بی بهره هست.

 

✅ مزایای هاست رایگان

میزبانی است که در آن کاربران مجبور نیستند برای منابع سرور هزینه ای بپردازند، و برای کسانی که نمیخواهند هزینه کنند انتخابی مناسب است.

  • امکان تست رایگان

شما می‌توانید در فضایی که در اختیارتان قرار میدهند تست‌های رایگانی را برای یادگیری انجام دهید. شما این امکان را دارید تا بتوانید قبل از اینکه از تهیه هاست اصلی که قرار است برای آن هزینه کنید بتوانید با قسمت‌های مختلف هاست رایگان کار کنید.

  • مدیریت کاربری ساده برای کاربران تازه کار

همینطور که استفاده از هاست رایگان مورد علاقه بیشتر کاربران تازه کار است، شرکت های ارائه دهنده هاست رایگان نیز تلاش می کنند تا یک محیط کاربری ساده و مناسب را در اختیار کاربران قرار دهند تا کاربران به راحتی بتوانند از هاست استفاده و آن را مدیریت نمایند.

هاست لایت اسپید چیست | خرید هاست لایت اسپید
مشاهده

 

❌ معایب هاست رایگان

در سرویس رایگان افراد زیادی علاقمند به کار با آن میشوند، هم فرادی که می‌خواهند وب‌ سایت خود را ایجاد کنند، هم کاربران مخربی که میخواهند از این سرویس برای ارسال هرزنامه، توزیع نرم ‌افزار غیرقانونی استفاده کنند.

  • تبلیغات اجباری

بسیاری از این خدمات با درآمد حاصل از تبلیغات در سایت های مشتری پشتیبانی می شوند. این بدان معناست که ارائه دهنده هاست رایگان تبلیغات را به اجبار در وب سایت شما قرار می دهند و اگر می خواهید به خدمات میزبانی رایگان ادامه دهید باید آن را بپذیرید!

  • عدم پشتیبانی از PHP

اکثر ارائه دهندگان میزبانی وب رایگان فقط از صفحات HTML پشتیبانی می کنند پشتیبانی از PHP یکی از موارد حیاتی برای هر وبسایت است. تنها با پشتیبانی HTML، سایت شما بسیار کند خواهد شد، و تعامل زیادی با مشتری نخواهید داشت و آن را به سایتی با محتوای ثابت و تقریباً بدون ویژگی تبدیل می کند.

  • فقدان ابزار و ویژگی های ضروری

شما نمی توانید انتظار آخرین و مفیدترین ابزارها را در یک سرویس میزبانی رایگان داشته باشید. معمولاً در این نوع خدمات از کنترل پنل هایی استفاده می شود که از نظر امکانات محدود هستند اکثر این سرویس‌ها به شما اجازه نمی‌دهند حتی یک فایل پشتیبان برای دانلود ایجاد کنید. و یا امکان نصب برنامه هایی مانند وردپرس امکان پذیر نیست!

  • پشتیبانی

در هر سرویس میزبانی چه رایگان و چه پولی مشتری مسئول حفظ امنیت نسخه های خود است مگر اینکه ارزش بسیار بالایی را برای سرویسی بپردازد که پشتیبانی و بکاپ صد در صد وجود داشته باشد. شرکت هایی که هاست اشتراکی حرفه ای ارائه می دهند معمولاً برنامه ای برای پشتیبان گیری سرورهای خود تعریف کرده اند تا مشتریان بتوانند به راحتی اطلاعات را در صورت از دست دادن داده ها بازیابی کنند. اغلب مشتریان از تهیه نسخه پشتیبان خود با تفکر اینکه شرکت تهیه می کند، کوتاهی می کنند! و این کم کاری میتواند منجر به از دست رفتن دیتا شود.

نحوه ارسال تیکت پشتیبانی در تلاش نت
مشاهده

” هر زمان که  کاربر بخواهد سایت خود را تغییر دهد یا به روز کند، باید یک نسخه پشتیبان داشته باشد و همان را در سیستم  خود بارگیری کند. “

اکثر شرکت‌های هاستینگ حرفه‌ای در صورت درخواست مشتری بکاپ تهیه می نمایند.

بنابراین، اگر مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد و پشتیبان گیری خود را انجام نداده اید می توانید با سایت خود و احتمالاً کسب و کار آنلاین خود خداحافظی کنید.

  • نام تجاری منحصر به فرد

با در اختیار داشتن سرویسی که هزینه دارد شما مجبور نیستید به شرکت میزبانی وب اجازه دهید تبلیغات را درج کند، شما یک نام دامنه دریافت می کنید که ۱۰۰٪ متعلق به شماست و فقط لوگو و نام خود را در سایت درج کرده اید.

  • مسیر رشد

یکی از موارد بدین گونه است در هاستهای رایگان شاید آنچه آنها ارائه می دهند در روزهای اول برای سایت شما مفید باشد اما اگر وب سایت شما در طول زمان محبوب شود یا تصمیم بگیرید که می خواهید آن را گسترش دهید تا صفحات و عناصر بیشتری را شامل شود به ناچار شروع به شکست شما خواهند شد چون به پهنای باند بیشتر نیاز دارید و با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

  • امنیت نه چندان مناسب

 اگر می خواهید از وب سایت خود در برابر هکرها محافظت کنید، یکی از اولین گام ها انتخاب یک ارائه دهنده میزبان وب قابل اعتماد است. ارائه دهندگان میزبانی وب رایگان منابع مشابهی برای سرمایه گذاری در ویژگی های امنیتی مهم و فایروال ها ندارند، بنابراین قرار دادن وب سایت شما در دست آنها با خطر مواجه می شود.

 

چکیده

” اگر می خواهید خدمات با کیفیتی داشته باشید، باید بدانید که بدون هزینه امکان پذیر نیست. میزبانی وب رایگان درست مانند پنیر رایگانی است که مردم برای گرفتن موش در دام خود می گذارند، در انتخاب یک سرویس میزبانی وب با کیفیت مراقب باشید و فریب رایگان بودن آن را نخورید. “

 

5/5 - (2 votes)
دکمه بازگشت به بالا