هاست و دامنه

نحوه تنظیم نیم سرورهای دامنه

نیم سرور
نیم سرور

 نیم سرور ها Name Server)) قسمت بنیادی (DNS ) می باشند. وب سایتها با استفاده از نیم سرورها امکان استفاده ازDomain Name  ها را به جای آی پی آدرس ها می دهند.

بنابراین شما همچنین می توانید دامنه خود را با شرکت X ثبت کرده ولی سرویس هاست را با شرکت Y خریداری نموده و با تنظیم نیم سرورهای شرکت Y برای دامنه خود، امکان برقراری و ارتباط دامنه و هاست را ایجاد کنید.

هنگامی که چندین سایت به یک سرور و یا به عبارت بهتر به یک آدرس و آی پی هدایت می شوند، همگی آن ها می توانند از یک نیم سرور مشترک استفاده کنند.

نیم سرور اختصاصی به آن معنا است که شما می خواهید دامنه های شما از نیم سروری استفاده کنند که اختصاصاً مربوط به شما است تا از نام فرد یا شرکت دیگری در آن استفاده نشده باشد. یا در حالتی که سروری مجازی با کنترل پنل هاستینگ سفارش داده اید و تمایل دارید نیم سرورهای اشاره کننده به سرور شما که به کاربران و خریداران هاست اشتراکی خودتان ارائه می دهید، نیم سرورهای اختصاصی خودتان باشند که برای انجام این کار در مرحله اول باید در سمت مرکز ثبت کننده دامنه خود درخواست ایجاد این نیم سرورها را اعلام نمایید و آی پی سرور خود را اعلام کنید تا نیم سرور ها را ایجاد و به آی پی سرور شما هدایت نمایند و در مرحله دوم در تنظیمات DNS سرور خود، این نیم سرورها را تعریف نمایید تا مورد استفاده قرار گیرند.

تنظیم نیم سرورهای دامنه

جهت تنظیم DNS های دامنه خود، ابتدا به حساب کاربری خود در سایت تلاش نت وارد شوید.

تغییر دامنه وردپرسی به https
ادامه مطلب

پس از ورود، به بخش دامین بروید، برروی آیکون چرخدنده کنار نام دامنه کلیک کنید. همانند شکل زیر DNS های جدید خود را وارد کنید. و برروی کلید ذخیره تغییرات کلیک کنید. تغییر DNS دامنه و آپدیت DNS جدید، معمولا بین 4 تا 8 ساعت بطور معمول و تا 72 ساعت نیز ممکن است  زمان بر باشد.

dnsdomain

5/5 - (1 vote)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا