آموزش سیپنل cpanel
موضوعات داغ

نحوه اتصال اکانت ایمیل هاست سی پنل به جیمیل

نحوه ارسال و دریافت از ایمیل هاست با جیمیل شخصی

اگر شما هم روزانه ارسال و دریافت های زیادی با ایمیل سایت خود دارید این مطلب میتواند برایتان کمک کننده و مفید باشد، همانطور که میدانید برای هربار ارسال و دریافت از طریق ایمیل هاست میبایست وارد فضای مدیریت هاست خود شوید و باقی کارهای لازم را انجام دهید.

در این شرایط اتصال ایمیل هاست به جیمیل شخصی شما میتواند روند کار را برایتان آسان و سریع تر کند.

پس برای آنکه بدانید چگونه میتوانیم این اتصال را ایجاد کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

نحوه اتصال ایمیل هاست به جیمیل

  • ابتدا وارد فضای مدیریت CPANEL هاست خود شوید.

باکمی اسکرول به پایین صفحه بروید تا به بخش email برسید پس از آن روی ابزار email accounts کلیک کنید.

پس از ورود به صفحه گفته شده، ایمیلی را که میخواهید به جیمیل متصل شود بیابید و مقابل این اکانت روی گزینه CONNECT DEVICES کلیک کنید.

در این صفحه با کمی اسکرول به بخش Mail Client Manual Settings بروید

  1. Secure SSL/TLS Settings (Recommended) اگر از مقادیر داخل این قسمت جهت اتصال این ایمیل هاست به نرم افزار gmail استفاده کنیم، داده های ایمیلی ما توسط رمزنگاری ssl بین سرور جیمیل و ایمیل سرور هاست ردو بدل خواهد شد.
  2. Non-SSL Settings (NOT Recommended) هستش که سی پنل هم استفاده از این مقادیر رو توصیه نکرده و اگه از اطلاعات این باکس جهت اتصال این اکانت ایمیل به جیمیل استفاده کنیم، داده های ایمیل ما بدون رمزنگاری بین سرور جیمیل و ایمیل سرور هاست ردو بدل خواهد شد، ما از جدول اول استفاده میکنیم.

در این مرحله وارد فضای مدیریت جیمیل خود شوید، روی آیکن چرخ دنده بالای صفحه کلیک کنید و از زیرمنو باز شده روی گزینه (مشاهده همه تنظیمات) کلیک کنید.

در صفحه باز شده از بالای سربرگ روی accounts and import کلیک می کنیم.

در صفحه جدید از مقابل قسمت check mail from other accounts بر روی گزینه add a mail account کلیک کنید.

در این پنجره داخل فیلد email address ما باید آدرس اکانت جیمیلی که میخوایم به هاست متصلش کنیم رو وارد کنیم سپس روی دکمه next از این پایین کلیک می کنیم تا وارد مرحله بعدی بشیم.

در مرحله بعد اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.

  • Username: در فیلد نام کاربری باید نام کاربری این اکانت ایمیلمون رو وارد کنیم، وارد صفحه اطلاعات اکانت ایمیل سی پنل که گفتیم نمیبندیمش میشیم و از مقابل قسمت  username این مقدار که معمولا دقیقا مثل آدرس ایمیلمون هستش رو کپی می کنیم و میایم توی این فیلد paste می کنیم.
  • Password: داخل این فیلد باید رمزعبور این اکانت ایمیل که داریم به جیمیل متصلش می کنیم رو وارد کنیم، رمزعبور این اکانت ایمیل، دقیقا همون رمزعبوری هستش که موقع ساخت آدرس ایمل info@mizbanfatv.ir تو هاست سی پنل تنظیمش کرده بودیم، پس با دقت شروع می کنیم به تایپ کردن رمزعبور این اکانت ایمیل.
  •  Pop server: داخل این فیلد که خیلی هم مهم هستش باید آدرس میل سرور pop هاست وب سایتمون رو وارد کنیم، دوباره وارد صفحه تنظیمات ایمیل داخل سی پنل میشیم و از مقابل قسمت     incoming server  این مقدار رو به صورت کامل کپی می کنیم و برمیگردیم داخل این فیلد paste  می کنیم. که اصولا به صورت mail.domain.com یا email.domain.com هستش البته به جای domain.com آدرس دامنه شما درج شده.
  • Port: تو این قسمت باید شماره پورت pop3 هاست وب سایتمون رو انتخاب کنیم، برای آگاهی از این مقدار دوباره وارد صفحه اطلاعات اکانت ایمیل تو سی پنل میشیم و از قسمت incoming server در مقابل قسمت pop3 port این مقدار رو که مطابق تصویر 995 هستش رو به خاطر میسپریم و دوباره برمیگردیم به همون پنجره و از منو کشویی شماره پورت 995 رو انتخاب می کنیم.
  • leave a copy of retrieved message on the server: اگه تیک این گزینه رو فعال کنیم همواره یه نسخه از ایمیل های ارسالی و دریافتی توسط این اکانت ایمیل بر روی میل سرور اصلی، یعنی هاست وب سایت ما هم ذخیره میشه که ممکنه برای بعضی ها کاربردی باشه و اگه تیک دارش نکنیم ایمیل های ارسالی و دریافتی از این اکانت فقط توسط جیمیل ردو بدل میشن و هیچ نسخه از اون ها تو سرور و هاست ذخیره نمیشه، ما در هرصورت تیک این گزینه رو فعال می کنیم.
  • always use a secure connection ssl when retrieving mail: اگه تیک این گزینه رو فعال کنیم همواره ایمیل های ارسالی و دریافتی این اکانت ایمیل بر بستر امن ssl بین جیمیل و میل سرور هاست ما ردوبدل میشن، باتوجه به این که اطمینان داریم ssl داخل هاست سی پنل ما فعال و تایید شده هستش، تیک این گزینه رو فعال می کنیم.
  • label incoming messages: در واقع جیمیل امکانی رو توسط این گزینه فراهم میکنه که یه دایرکتوری جدا به غیر از inbox و smap یا trash داخل قسمت سمت چپی پنل جیمیل برای ما فعال بشه که همه ایمیل های دریافتی این اکانت ایمیل، تو اون دایرکتوری لیست بشن و با ایمیل های دریافتی اکانت اصلی جیمیل ما مختلط نشن، بنابراین میزاریم تیک این گزینه فعال باشه.
  • archive incoming messages skip the inbox: اگه تیک این گزینه رو فعال کنیم، ایمیل های دریافتی توسط این اکانت ایمیل هاست ما، علاوه بر این که داخل دایرکتوری اختصاصی که تو فیلد قبل تنظیمش کردیم ذخیره میشن، یه نسخه از اون ها به inbox جیمیل ما هم منتقل میشه و اینطوری ممکنه سریع تر بتونیم ایمیل های دریافتیمون رو تشخیص بدیم، ما به طور سلیقه ای باتوجه به این که احتمال میدیم که اگه تیک این گزینه رو فعال کنیم ایمیل های این اکانت، با ایمیل های اکانت ایمیل اصلی gmail ما مختلط میشن، تیک این گزینه رو فعال نمی کنیم.
آموزش طراحی و مدیریت صفحات خطا در سی پنل
ادامه مطلب

سپس بر روی دکمه add account کلیک می کنیم.

این اکانت ایمیل با موفقیت اضافه شد و اگه شما تمایل داشته باشید از طریق اکانت gmail قادر هستید با ایمیل اضافه شده، علاوه بر دریافت ایمیل های این اکانت، ارسال ایمیل هم داشته باشید پس در این مرحله گزینه yes رو انتخاب می کنیم و بر روی دکمه next کلیک می کنیم.

تو این مرحله داخل فیلد name باید نام و نام خانوداگی خودمون یا نام شرکتمون رو به صورت دلخواه وارد کنیم، در واقع اگه با این اکانت ایمیلی که داریم اضاف می کنیم ایمیل ارسال کنیم، نامی که تو این فیلد تنظیم می کنیم به عنوان فرستنده ایمیل ها تو اینباکس افرادی که ایمیل ها رو براشون ارسال می کنیم مشاهده میشه، پس ما هم نام شرکتمون رو شروع می کنیم به تایپ کردن و به بقیه تنظیمات این قسمت کاری نداریم و بر روی دکمه next step کلیک می کنیم.

هم اکنون وارد مرحله Send mail through your SMTP server میشیم، در واقع چون ما تنظیماتی اعمال کردیم که حتی از این اکانت ایمیل بتونیم ایمیل از طریق رابط کاربری جیمیل ارسال کنیم به این مرحله هدایت شدیم و چون ایمیل های خروجی معمولا از طریق پروتکل smtp ارسال میشن بنابراین باید مقادیر smtp هاست وب سایتمون رو تو این فیلد ها وارد کنیم.

  • smtp server: ما باید تو این فیلد آدرس ایمیل های خروجی میل سرور هاست وب سایتمون رو وارد کنیم، بنابراین مجددا وارد صفحه تنظیمات دستی اکانت ایمیل سی پنل میشیم و از مقابل قسمت outgoing server این مقدار رو کپی میکنیم و برمیگردیم توی این پنجره و paste می کنیم.
  • Port: از این منو کشویی باید شماره پورت سرور smtp رو انتخاب کنیم و چون ما از این مقدار اطلاع نداریم دوباره برمیگردیم به صفحه مشخصات اکانت ایمیل تو سی پنل و از قسمت outgoing server از مقابل قسمت smtp port این مقدار رو مشاهده می کنیم و همونطوری که میبنین عدد 465 هستش، پس برمیگردیم به جیمیل و از مقابل port تو منو کشویی مقدار 465 رو انتخاب می کنیم.
  • Username: تو این فیلد هم باید مجددا نام کاربری این اکانت ایمیل رو وارد کنیم، برمیگردیم به سی پنل و از مقابل قسمت username این مقدار رو که همون آدرس ایمیل هستش رو کپی می کنیم و توی این فیلد paste می کنیم.
  • Password: تو این فیلد باید دوباره رمزعبور این اکانت ایمیل هاست وب سایتمون رو که موقع ساخت اکانت ایمیل تنظیمش کرده بودیم رو وارد کنیم، پس ما هم شروع می کنیم به تایپ کردن رمزعبور این اکانت ایمیل.
  • از این پایین دوتا گزینه برای ارسال ایمیل ها وجود داره secured connection using ssl و secured connection using tls و چون ما میخوایم ایمیل هامون بر بستر امن ssl ارسال بشن و باتوجه به این که مشخصات و پورت های ورودی و خروجی سرور رو هم تو سی پنل از باکس سمته چپی یعنی ssl کپی برداری کردیم و تو تمام مراحل وارد کردیم پس گزینه اول رو انتخاب می کنیم، سپس بر روی دکمه add account از این پایین کلیک می کنیم تا وارد مرحله بعد بشیم.

خیلی خب حالا وارد مرحله verify یا احراز هویت اضافه کردن اکانت ایمیل به جیمیل میشیم. کدی که در ایمیل هاست دریافت کردیم را در این فیلد وارد می کنیم.

dns و انوع رکوردها
ادامه مطلب

کد احراز هویت ارسال شده برای آدرس ایمیل اضافه شده را در فیلد مورد نظر وارد کنید، برای مشاهده ایمیل های دریافتی این اکانت ایمیل باید وارد وب میل هاست وب سایت خود شوید،بنابر این مجددا وارد سی پنل شده و از قسمت mail روی ckeck email کلیک می کنیم.

در این صفحه بر روی وب میل roundcube کلیک کنید تا وارد رابط کاربری شوید، اولین ایمیل را که جیمیل ارسال کرده باز کنید.

حالا بر روی لینک یکتا، کلیک کنید تا مراحل نهایی سازی شود، و یا میتوانید کد را کپی کرده و در پنجره verify وارد کنید. در این صفحه بر روی دکمه confirm کلیک کنید تا پیغام موفقیت آمیز بودن مراحل مشاهده شود و بر روی این لینک کلیک کنید.

حال اگر بخواهید با این اکانت جیمیل ایمیل ارسال کنید وقتی بر روی دکمه compose کلیک می کنید از قسمت from میتوانید اکانت دوم که اضافه شده را انتخاب کنید تا قادر باشید از اکانت جیمیل، با ادرس ایمیل هاست ایمیل ارسال کنید.

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

تلاش نت

02154109000

3.8/5 - (10 votes)

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام
      بله میتونید
      در صورت نیاز به راهنمایی دقیقتر میتونید با تیم پشتیبانی واحد سرور تماس بگیرید همکارانم در این واحد پاسخگوی شما خواهند بود.
      02154109000 داخلی 1 و سپس 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا