وردپرس

افزایش ضریب امنیت سایت وردپرس

امنیت سایت وردپرس را افزایش دهید

هکرها به سایت شما هم سر می زنند و اگر نکات امنیتی را رعایت نکنید ممکن است سایت شما را نیز هک کنند.شاید این جملات شما را بترساند اما واقعیت داشته و محتمل است. برای جلوگیری از  هک شدن سایت و برقراری امنیت سایت خود باید هوشمندانه و منظم سایت وردپرسی خود را مدیریت کنید.در این مقاله نکاتی گفته می شود که با عمل به آن ها می توان باعث افزایش ضریب امنیت سایت وردپرس شد.

چقد سایت وردپرسی شما امنیت دارد؟

گوگل هر هفته لیست سیاهی بالغ‌ بر هفتادهزار وبسایت برای تروجان‌ها و فیشینگ ارائه می‌دهد. لیست‌های سیاه شامل وبسایت های ناسالمی هستند که از فهرست گوگل حذف شده‌اند، قرار گرفتن در لیست سیاه منجر به از دست دادن ترافیک و کارکرد سایت خواهد شد. برای در امان ماندن از حملات مخرب و ضرر دیدن و  همین طور برای حفظ امنیت سایت وردپرس باید لیستی از امور را به طور منظم انجام دهید.

۳۰ درصد از سایت‌ها توسط سیستم مدیریت محتوای وردپرس پشتیبانی می‌شوند. این سیستم مدیریت اپن سورس است و طبق آمار حدود ۷۵ میلیون سایت بر پایه وردپرس طراحی و اجرا شده‌اند. طبق آمار بیشترین سایت هایی که آسیب می بینند مربوط به نسخه های قدیم وردپرس هستند.نسخه‌های قدیمی می‌توانند خطرناک باشند. هسته وردپرس، افزونه‌ها و قالب‌های نصب شده همیشه باید آپدیت شده باشند.بروزرسانی نکردن منظم، موجب بروز مشکلاتی از جمله ضعف‌های امنیتی خواهد شد. هسته وردپرس بسیار امن است و مزایای متعددی نسبت به سایر سیستم‌های مدیریت محتوا ارائه می‌دهد اما باز هم باید آن را مدام بروزرسانی نمود.

معرفی و مقایسه بهترین افزونه های بکاپ گیری وردپرس
ادامه مطلب
افزایش ضریب امنیت وردپرس
افزایش ضریب امنیت وردپرس

سایت همیشه بروزسانی شود

وردپرس یک تیم با ۵۰ کارشناس دارد که به طور مداوم برای تقویت کدهای هسته و جلوگیری از حملات مخرب هکرها سیستم را توسعه می دهند، این کارشناسان همواره تلاش می کنند که آسیب‌پذیری‌های امنیتی را شناسایی و تهدیدات را از بین ببرنند.

تنها افزونه ای را که نیاز دارید نصب کنید

هکرها در کمین اند، هزاران افزونه برای وردپرس وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که همه آن‌ها برای استفاده مناسب و امن هستند! وردپرس پر از افزونه و قالب‌های رایگان است. فقط قالب و افزونه مورد نظر را همیشه تست کنید و بعد بر روی وبسایت خود نصب کنید. ممکن است عدم سازگاری و امنیت پایین شما را دچار مشکل کند.با دانلود از مراجع رسمی بهترین کار برای حفظ کارایی و امنیت سایت را انجام می دهید.

سبک باشید

با نصب بیش از حد افزونه ها وب سایت خود را سنگین نکنید،این کار ضمن افزایش احتمال مشکلات امنیتی، سرعت سایت را نیز کاهش می دهد.

برای ورود سخت بگیرید

از نام کاربری ادمین استفاده نکنید.به جای اینکه نام کاربری پیش‌فرض  را استفاده کنید،نام کاربری مقاوم‌تری انتخاب کنید. این گزینه نیازمند هیچ هزینه‌ای نیست اما عدم رعایت آن می‌تواند برایتان هزینه سنگینی ایجاد کند!

اما رمز ورود،پیچیده، طولانی و یکتا بودن رمز ورود بسیار مهم است. سرقت گذرواژه‌ها یکی از رایج‌ترین روش‌های هکرها برای دسترسی به وبسایت است. با قوی بودن رمزهای عبور، شناسایی آن‌ها نیز سخت‌تر خواهد شد.انتخاب رمز پیچیده برای ورود

به افراد مطمئن دسترسی بدهید

ممکن است افراد خودشان خطرناک باشند یا در بهترین حالت از اطلاعات کاربری قوی استفاده نکنند و وبسایت را به خطر بیندازند.بهتر است اختیارات و سطح دسترسی مدیران بسیار کنترل شود. این نقش تنها باید در اختیار افرادی قرار بگیرد که واقعاً به این دسترسی‌ها نیاز دارند. افرادی که به مدیریت دسترسی دارند اما کم تجربه هستند، ممکن است امنیت وردپرس را تهدید کنند.

هاست وردپرس چه تفاوتی با سایر هاست ها دارد؟
ادامه مطلب

فعال‌کردن Login Lockdown

در وردپرس محدودیتی برای امتحان آیدی ادمین و پسورد وجود ندارد. به عبارتی کاربر می تواند به دفعات نامحدودی این دو را تست کند و آی پی آن کاربر بلاک نمی شود.این امر برای کاربرانی که اعتبارات ورودی خود را فراموش کرده و می‌خواهند برای ورود تلاش کنند، مفید است اما از جهت دیگر فرصت بی شماری برای هکرها به منظور تلاش برای نفوذ به سیستم است.با استفاده از این افزونه تلاش برای ورود ناموفق به سیستم محدود می شود.

از هاست ایمن استفاده کنید

هاست مطمئن یکی از راه های برقراری امنیت در وردپرس است،شاید هزنیه بالایی روی دستتان بگذارد، اما اگر به پیامدهای آن توجه نمایید مطمئنا این هزینه اولیه را متحمل می‌شوید.در کنار انتخاب هاست قدرتمند، استفاده از هاستی که برای وردپرس مناسب باشد به مراتب بهتر است. اکثر شرکت‌های معتبر ارائه دهنده هاست، پلنی را به عنوان هاست وردپرس دارند. مطمئنا امکاناتی را بر روی آن ایجاد کرده‌اند که برای ساخت وبسایت‌ وردپرسی انتخاب خوبی است.

برای سایت وردپرس خود هزینه زمانی و پولی می کنید تا از منافع مادی و معنوی آن بهره مند شوید.پس هرجا نیاز شد به اندازه هزینه کنید و اگر قصد نصب افزونه ای را داشتید در مورد آن به اندازه ی کافی اطلاعات جمع آوری کنید. در این مقاله مختصر نکات برای افزایش امنیت سایت وردپرسی بیان شد. امیدواریم که بهره کافی را از این مقاله برده باشید. منتظر نظرات شما هستیم.

 

 

 

این مطلب چقدر مفید بود ؟
دکمه بازگشت به بالا