هاست و دامنه

ووکامرس WooCommerce افزونه فروشگاه ساز

معرفی، معایب و مزایای ووکامرس | راه‌اندازی سایت فروشگاهی

ووکامرس

 

مقدمه

دنیای تجارت الکترونیک و فروش آنلاین همچنان در حال رشد است. تخمین زده می شود که امروزه بین ۱۲ تا ۲۸ میلیون سایت تجارت الکترونیک وجود دارد.

WooCommerce یکی از پیشروترین پلتفرم های تجارت الکترونیک در جهان است. بیش از ۲۷درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و تقریباً ۱۳درصد از تمام سایت های تجارت الکترونیک در اینترنت را در اختیار دارد.

این یکی از ساده ترین راه حل ها برای ایجاد و مدیریت وب سایت های تجارت الکترونیک در وردپرس است. ناگفته نماند، استفاده از آن نیز رایگان است!

اگر هنوز با WooCommerce آشنایی ندارید و می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید، در جای مناسبی هستید. در این مقاله، تمام آنچه را که باید در مورد آن بدانید را پوشش خواهیم داد.

ووکامرس چیست؟

یک افزونه برای وردپرس که به کسب و کارها کمک می کند تا فروشگاه های آنلاین خود را بسازند و راه اندازی کنند. این میتواند شامل همه چیز از میزبانی تا پردازش ویا طراحی وب سایت و فراتر از آن را بدون نیاز به کدنویسی راه اندازی کند.

 

کاربرد ووکامرس

  1. سفارشات
  2. لغو سفارش
  3. گزارش قیمت رقابتی
  4. مشتریان
  5. گزارشات
  6. پیکربندی
  7. وضعیت

 

۱) سفارشات

یک سفارش حاوی اطلاعاتی در مورد مشتری، محصولات خریداری شده، کل مبلغ فروش و وضعیت سفارش است، سفارشات را می توان از صفحه ووکامرس سفارش‌ها در پیشخوان وردپرس مدیریت کرد.

۲) لغو سفارشات

بر سفارشاتی که لغو شده است میتوان نظارت داشت از علت، تاریخ سفارشات و تاریخ لغو سفارشات میتوان باخبر شد.

۳) گزارش قیمت رقابتی

این افزونه می تواند قیمت های محصول در چند فروشگاه را زیر نظر بگیرد و کمترین یا بیشترین قیمت از میان آنها را برای محصول قرار دهد و حتی قادر هست کف قیمت برای مبلغ نهایی تعیین نموده و یا تغییرات دلخواه روی آن اعمال کند. قیمت ها به صورت خودکار در فواصل زمانی مشخص شده به روز می شود. حتی می توانید قیمت هر محصول متغیر را به متغیر متناظر آن در فروشگاه دیگری وابسته کند و یا هر متغیر را به صورت تفکیک شده به فروشگاه های جداگانه ای متصل نمایید یکی از قابلیت های جذاب کشف قیمت در مدیریت محصولات ساده و متغیر است.

۴) مشتریان

  • می توانید لیست کاملی از مشتریان خود را دریافت کرده و بر روی مشتریان خود مدیریت مناسبی را داشته باشید.
  • در کنار مدیریت مشتریان موجود میتوانید مشتری جدیدی را از طریق پنل کاربری افزونه، طبق اطلاعات تسویه حساب ووکامرس اضافه کنید.
  • می‌توانید مشتریان مهمان را به صورت خودکار ثبت نام کنید. همچنین اگر اطلاعات مشتری مهمان با اطلاعات مشتری ثبت نام شده مطابقت داشته باشد، سفارش مهمان را به مشتری ثبت نام شده اضافه کنید، لیست مشتریان را به همراه میزان خریدی که انجام داده اند مشاهده کنید.
  • می‌توانید از بخش فیلتر سفارشات نیز استفاده کرده و تعیین حداکثر خرید به همراه فیلترهای دیگری همچون دسته بندی و تاریخ خرید، مشتریان را به همراه میزان سفارشی که داده اند جستجو کرده و مرتب سازی انجام دهید.
  • هر مشتری به ترتیب نام، نام کاربری، آخرین زمان فعالیت، آخرین زمان لاگین کاربر، آدرس ایمیل، تعداد سفارشات، مبلغ خرید، شهر و کد پستی نشان داده می شود نام مشتریان را با فیلتر یا عادی جستجو کرد که خیلی کاربردی است.

 

۵) گزارشات

با کمک نمودارها و آمار، عملکرد و میزان فروش در فروشگاه خود را باتوجه به بازه های زمانی مختلف نشان می دهد؛ کالاهایی که ناموجود هستند و اطلاعات مفیدی در مورد میزان خرید مشتریان در اختیار می گذارد.

از تعداد فروش در سال، ماه، ۷ روز گذشته و هر زمانی که مد نظر هست و  تعداد عضویت مشتریان و همچنین از موجودی محصول در انباراطلاعات می دهد.

۶) پیکربندی

آدرس شهر/کشور، کد پستی، مکان های فروش، فروش به کشور های خاص، مکان های حمل و نقل، حمل و نقل به کشور های خاص، مکان پیشفرض مشتری، فعال کردن مالیات، فعال سازی کوپن ها و پیکر بندی واحد پولی که از چند قسمت تشکیل شده است سروکار دارید.

۷) وضعیت

اطلاعات کاملی از نقاط ضعف و نقاط قوت فروشگاه می دهد.

 

خرید هاست پرسرعت ویژه ووکامرس و سایت فروشگاهی

 

مزایای ووکامرس

مزایای ووکامرس

از مزایای ووکامرس به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

  • کاربر پسند است و راه اندازی آن آسان است، حتی برای کسانی که تخصص فنی محدودی دارند. افزودن محصولات، راه‌اندازی روش‌های پرداخت و شروع فروش را می‌توان تنها با چند کلیک انجام  دهند.
  • کنترل کامل بر فروشگاه شما را فراهم می کند؛ می توانید آن را طوری سفارشی کنید که کاملاً با برند شما مطابقت داشته باشد و هر ویژگی یا افزونه مورد نیاز خود را بدون محدودیت اضافه کنید.
  • اطمینان از امنیت از اولویت کاربران است که ووکامرس این ویژگی را دارد.
  • متن باز است بدین معنا که کدهای برنامه به صورت کاملاً باز در اختیار همگان قرار می‌گیرد. حتی اگر هنگام دریافت برنامه، کدهای آن را دریافت نکنید، معمولاً می‌توانید به سادگی و به شکلی قانونی جایی در وب، کدها را پیدا کرده و از آنها استفاده کنید.
  • رایگان بودن ووکامرس که این امکان را میدهد بدون هزینه یا با پرداخت مبلغی ناچیز بتوانیم استفاده بهینه داشته باشیم.

 

معایب ووکامرس

  • عدم وجود پشتیبان مشخص

هنگامی که با یک مشکل فنی مواجه می شویم یا در مورد نحوه استفاده از ویژگی های خاص مطمئن نیستیم، یک سیستم پشتیبانی قابل اعتماد بسیار مهم است. بدون این، به طور بالقوه در معرض خطر از دست دادن زمان ارزشمند کسب و کار در تلاش برای رفع مشکلات خود هستیم این امر به ویژه برای صاحبان فروشگاه‌هایی که ممکن است مهارت فنی لازم برای عیب‌یابی و رفع اشکال را نداشته باشند، صادق است.پس از راه اندازی سایت فروشگاهی باید از یک فرد متخصص درخواست کنید تا امنیت سایت را تامین کند.

  • محدودیت تنوع

وقتی تصمیم به اضافه کردن یک ویژگی خاص و تغییر اساسی مطابق با میل خود در فروشگاه هستید این محدودیت را به وضوح حس خواهید کرد و همواره باید در چارچوب خاصی فعالیت داشته باشید.

  • اختصاصی برای وردپرس

تنها مختص سایت های وردپرسی است.

  • تاحدی کندی سایت

ووکامرس یکی از بهترین و محبوب ترین فروشگاه سازها برای وردپرس است که به شما امکان ساخت هر نوع فروشگاهی را در کمترین زمان ممکن می دهد. یکی از دلایل محبوبیت این پلتفرم، انعطاف پذیری بالای آن می باشد. ووکامرس امکانات و ویژگی های انعطاف پذیری مانند: سیستم گزارش دهی، رابط کاربری آسان و… را در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از آن می توانید هرنوع فروشگاهی را برای خود ایجاد کنید. پس از راه اندازی فروشگاه، یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید، سرعت وب سایت می باشد زمانی که تعداد محصولات فروشگاه در حال افزایش هست سایت کند می شود. یک فروشگاه موفق نیازمند به سرعت عملکرد بالا دارد، در غیر این صورت مشتریان خود را از دست خواهید داد. خوشبختانه روش هایی وجود دارد که می توانید به کمک آنها سرعت سایت فروشگاهی خود را افزایش دهید.

 

چرا از ووکامرس برای سایت فروشگاهی استفاده کنم؟

 

  • منبع باز است.
  • نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.
  • بی نهایت انعطاف پذیر است و می تواند به طور کامل بر اساس هر یک از نیازهای تجاری منحصر به فرد شما تنظیم شود.

  • مدیریت آسان برای افراد مبتدی
  • امنیت، توسعه دهندگان WooCommerce برای جلوگیری از حملات سایبری به طور مرتب به روز رسانی می کنند
  • سئو سایت، سایت ووکامرسی به دلیل استفاده از افزونه‌های بیشتر و طی کردن فرآیندهای پیچیده‌تر و ترافیک همزمان بالاتر نیاز به سرویس بسیار قدرتمند و فوق‌ بهینه دارد.

  • سرویس هاست ووکامرس در یک هاستینگ استاندارد، با تخصیص وب‌سرورهای قدرتمند و فرآیندهای بهینه سازی ویژه‌ی سایت‌های فروشگاهی، پهنای باند نامحدود و مدیریت صحیح منابع می‌تواند این سرعت را به طرز چشمگیری بالاتر ببرد و بنابراین در رتبه گرفتن وبسایت شما اثر زیادی دارد.

  • سرعت سایت، معمولاً سایت‌های فروشگاهی زمان‌های پیک فروش دارند. یعنی علاوه بر این که در ساعات مشخصی از روز ترافیک بالاتری روی سایت وارد می‌شود، بسته به موضوع فعالیت در روزهای مناسبتی مثل جمعه‌ سیاه، نزدیک نوروز، یلدا و… فرآیندهای مشابه و همزمان بسیاری روی سایت شکل می‌گیرند، در چنین مواقعی اگر سرورهای شما برای ساعت یا حتی دقایقی داون شوند، مشتریان شما مثل یک دومینوی بزرگ از برند شما رو بر می‌گردانند.

 

” بنابراین شما نیاز دارید که همه چیز برای وب سایت فروشگاهی‌تان مطمئن و صد در صد باشد. یک هاستینگ قوی و همسو با استانداردهای جهانی، پلن‌های میزبانی وب را با مهندسی منابع می‌سازد. و میان هاست ووکامرس و میزبانی مناسب سامانه‌ مدیریت محتوا وردپرس، تفاوت قائل می‌شود! “

 

  • هاست ووکامرس از وب‌سرورهای قدرتمندی‌تری استفاده می‌کند.
  • در هاست مخصوص وردپرس، بهینه‌سازی در لایه‌های بیشتری انجام می‌شود.
  • به طور معمول هاست ووکامرس استاندارد، سخت‌افزارهای قوی‌تری مثل هاردهای قدرتمندتر را به سایت های طراحی شده با نرم‌افزار فروشگاه اینترنتی ووکامرس، اختصاص می‌دهد.
  • فاصله‌ی بک آپ گیری اتومات در سرویس‌های میزبانی وب ووکامرس، کوتاه‌تر است.

 

چکیده

باتوجه به توضیحات ارائه شده ووکامرس میتواند به دلیل سرعت بالا و قابلیت ساپورت ترافیک بالا و اینکه از لحاظ سخت افزاری قدرتمند است میتواند برای سایت فروشگاهی بسیار مناسب باشد.

لذا در این راستا تلاش نت میزبان سایت های فروشگاهی شما عزیزان جهت توسعه و رونق کسب و کارتان خواهد بود.

 

تلاش نت 

02154109000

این مطلب چقدر مفید بود؟
آموزش اضافه کردن حجم دانلود سی پنل
مشاهده
دکمه بازگشت به بالا