سرور اختصاصی

تفاوت سرور اختصاصی و مجازی مدیریت شده با نوع معمولی

سرور مجازی اختصاصی

سرورهای مجازی اختصاصی چیست؟

سرور مجازی اختصاصی یک سرور کامپیوتری یا شبکه ای از سرورها است که به صورت آنلاین میزبانی شده و برای استفاده توسط یک مشتری رزرو شده است. هیچ قدرت پردازشی یا ذخیره سازی با هیچ طرف دیگری به اشتراک گذاشته نمی شود.

اساساً مانند داشتن سرور اختصاصی خودتان است. تفاوت این است که به جای نگهداری و نگهداری سرور واقعی، شخص ثالثی آن را برای شما نگهداری می کند و تمام تعمیر و نگهداری مورد نیاز را انجام می دهد. همچنین، بر خلاف یک سرور اختصاصی در محل، استفاده از مجازی سازی به این معنی است که شما تمام منابع ابر را در اختیار دارید و مقیاس پذیری را سریع و آسان می کند.

با سرورهای اختصاصی، یک سرور والد کنترل 100٪ را حفظ می کند و نیازی به واگذاری نمونه ها یا اشتراک گذاری منابع نیست. این اجازه را می دهد تا قدرت پردازش بی نظیر و سطح بالایی از امنیت را داشته باشید. شرکت‌هایی با چندین سایت، مقیاس‌پذیری متغیر یا برنامه‌های کاربردی نیاز به منابع، اغلب سرورهای اختصاصی را انتخاب می‌کنند.

مزایای سرورهای مجازی مدیریت شده

در اینجا تنها به چند مورد از مزایای سرورهای مجازی نگاهی می اندازیم:

گزینه کم هزینه جایگزین سرمایه گذاری در محل، تعمیر و نگهداری، پرسنل.
از قدرت پردازش ابری استفاده می کند.
بسیار مقیاس پذیر برای شرکت های در حال رشد.
مدیریت آسان از راه دور
در صورت به خطر افتادن از داده ها به طور کامل پشتیبان گیری می شود.
محیط ها تک مستاجر هستند.
سرورهای مجازی می توانند بسیاری از مزایا را بدون هزینه زیرساخت اختصاصی در محل ارائه دهند. اما قبل از اینکه متعهد شوید.

آموزش اتصال به سرور مجازی ویندوز | نحوه کار با سرور مجازی ویندوز
ادامه مطلب

تفاوت بین سرور مجازی اختصاصی و VPS

میزبانی سرور مجازی اختصاصی با سرور خصوصی مجازی (VPS) یکسان نیست. هنگام مقایسه VPS با میزبانی اختصاصی، مهم است که نقش سرور والد را در نظر بگیرید.

در میزبانی VPS، شما یک سرور ابری را پارتیشن بندی کرده اید تا به عنوان سرور خصوصی شما عمل کند. شما تمام منابع ابر و یک سرور خصوصی برای پردازش و ذخیره سازی داده ها را در اختیار دارید. تنها نکته این است که سرور والدین شما وظایف را به شبکه ای از سرورهای مشترک با نمونه های مختلف برون سپاری می کند.

در میزبانی مجازی اختصاصی، سرور والد کنترل 100٪ موارد را حفظ می کند، و یک لایه بیشتر از حریم خصوصی و قدرت پردازش برای سایت ها و برنامه هایی که ممکن است به مدیریت پایگاه داده، برنامه های گرسنه منابع یا فروش مجدد میزبانی نیاز داشته باشند به شما می دهد.

اغلب مهم ترین تفاوت برای بسیاری از صاحبان سایت هزینه است. VPS ها راه حلی مقرون به صرفه برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک هستند که به در دسترس بودن یا انفجار زیاد نیاز ندارند. یک VPS نیازهای پردازشی شما را برآورده می کند و ممکن است به قدرت اضافی سرورهای اختصاصی نیاز نداشته باشید.

کدام نوع سرور برای شما مناسب است؟

اگر چندین وب سایت را اجرا می کنید یا می دانید که به منابع زیادی نیاز دارید، ممکن است بخواهید میزبانی سرور مجازی اختصاصی را در نظر بگیرید. از طرف دیگر، اگر کسب و کار اصلی شما در یک سایت اتفاق می افتد، ابر VPS یک راه حل عالی برای کاربران و بودجه شما خواهد بود.

برای سرورهای اختصاصی مجازی، موارد استفاده زیر را در نظر بگیرید:

رفع خطای No Remote Desktop License Servers available
ادامه مطلب

میزبانی چندین سایت:

برای آژانس ها و فروشندگانی که نیاز به میزبانی سایت های متعدد روی یک سرور دارند، سرورهای پیشرفته ابری قدرت پردازش بیشتری برای رسیدگی به چندین سایت و درخواست های آنها دارند. همچنین، آنها به طور کلی به ارائه API همراه با استقرار آسان برای مشتریان خود دسترسی دارند.

میزبانی پایگاه داده:
از آنجایی که محیط سرور شما با یک راه حل اختصاصی ابری تنها روی سرور مادر است، سایت ها و پایگاه های داده شما دسترسی اختصاصی به CPU کامل و تمام هسته ها دارند.
Cloud Private Networking:
یک سرور پیشرفته ابری به چندین سرور اجازه می دهد تا از طریق یک شبکه داخلی و خصوصی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
فایروال ابری:
آیا می خواهید حفاظت و امنیت مشابهی با فایروال های سخت افزاری معمولی ارائه شود؟ سرورهای اختصاصی ابری می‌توانند کنترل اولیه یا پیشرفته‌ای بر روی سرویس‌های وب مجاز یا رد شده داشته باشند.
Cloud Load Balancing:
شما می توانید به طور روشمند ترافیک را در چندین سرور ابری توزیع کنید و در نهایت عملکرد را در زمان فعالیت زیاد یا افزایش ترافیک افزایش دهید.
چه در حال میزبانی سرورها در محل باشید یا به دنبال راه حل های مبتنی بر ابر، TALASHNET می تواند با راه حل های میزبانی مدیریت شده برای آنلاین نگه داشتن کسب و کار شما کمک کند.
پیروز و سربلند باشید?
✔ گروه فنی و مهندسی تلاش✔
?‍?

 

 

4.8/5 - (63 votes)
دکمه بازگشت به بالا