دامنه

چگونه یک دامنه ثبت کنیم؟

انواع دامنه و روش های ثبت آنها

چگونه یک دامنه ثبت کنیم؟

دامنه چیست؟

برای اینکه دیگران محل حضور شما یا منزلتان را پیدا کنند، باید یک آدرس منحصر به ‌فرد داشته باشید.

وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی شما هم باید یک آدرس داشته باشد، دامنه همان آدرس اینترنی سایت شماست که کاربران در مرورگر خود وارد میکنند تا به سایت شما دسترسی پیدا کنند برای مثال talashnet.com آدرس دامنه متعلق به سایت ما است.

نکته ای که وجود دارد این مورد است که نام دامنه شما باید با نوع کسب و کار و حرفه شما مرتبط باشد، چراکه نام دامنه تاثیر مستقیم بر رشد سایت شما و در نهایت فروش دارد.

 

” پیشنهاد می کنیم مطالب مربوط به بایدها و نبایدهای انتخاب نام دامنه را در تلاش نت از دست ندهید. “

 

شاید شما هم در مقالات متعدد دیده باشید که گاهاً از URL برای اشاره به آدرس یک وب سایت استفاده شده باشد و اکنون این سوال برایتان پیش آمده است که:

 Domain با URL چه تفاوتی دارد؟

دامنه یا دامین در واقع آدرس صفحه اصلی وب سایت شما هستند و هیچ کاراکتر و علامت اضافی در انتهای پسوند آن قرار نمیگیرد، اما URL به تمام مشتقات یک نام دامنه گفته می شود.

برای راهنمایی ساده تر آدرس دامنه تلاش نت را در نظر بگیرید (TALASHNET.COM) حال آدرس URL  تلاش نت به این صورت خواهد بود (https://talashnet.com/)

و بقیه صفحات دارای URL هایی مانند (https://talashnet.com/domain/#subslider) که مربوط به بخش دامنه ها در تلاش نت میشود می باشد.

 

” پس آدرس صفحه اول یک سایت خود دامنه خواهد بود و آدرس صفحات مختلف یک سایت هر کدام دارای URL مخصوص به خود هستند. “

 

این آدرس ها پس از ورود به هر صفحه در کادر مربوط به مرورگر در بالای صفحه نمایش داده میشود و نشان میدهد شما در لحظه در چه آدرسی در این سایت حضور دارید.

معرفی دامنه های جنریک
ادامه مطلب

به طور مثال پس از ورود به سایت تلاش نت زمانی که وارد بخش مربوط به هاست ارزان میشوید،آدرس URL زیر در مرورگر شما نمایش داده می شود:

بگذارید به مبحث دامنه برگردیم، نحوه کار دامنه ها به این صورت است که وقتی آدرس دامنه ای را در مرورگر وارد میکنید مرورگر آن نام را به سرور های مخصوصی در اینترنت که اطلاعات دامین ها ذخیره میشوند ارسال میکند و سپس DNS آن دامین را مشخص میکند.

پس از مشخص شدن، Dns آنرا تبدیل به ip می کند. IP در اصل یک سری اعداد به فرم (***.***.***.***.) هستند که مقدار هر(***) بین 0 تا 225 میباشد. این اعداد نشان دهنده موقعیت سرور شما در  اینترنت است.

آدرس دامنه شامل دو بخش، نام دامنه و یک پسوند است که نام دامنه توسط خود شما انتخاب و در نهایت یکی از پسوند های زیر را برای آن قرار میدهید:

  • IR
  • COM
  • ORG
  • AC
  • و…
دامنه ارزان

 

 هرکدام از پسوندهای دامنه نشان دهنده چیست؟ و پسوندها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

بعد از انتخاب دامنه مناسب باید ثبت آن را انجام دهید، این مرحله وابسته به نوع دامنه انتخابی شما متفاوت خواهد بود یعنی روش ثبت دامنه های ملی (ir) با دامنه های بین المللی (.com/.net/و…) متفاوت است.

به طور مثال برای ثبت دامنه های ملی نیاز به شناسه ایرنیک داریم و به همین جهت باید در ایرنیک ثبت نام کنیم.

 

” نحوه ثبت دامنه های ملی و ثبت دامنه های بین المللی را در وبلاگ تلاش نت ببینید. “

 

خرید دامنه به صورت سالیانه است، این یعنی زمانی که شما یک دامنه را ثبت می‌کنید (که اصلاً هم کار سختی نیست و در ادامه شما را راهنمایی میکنیم)، برای مدت زمان مشخصی این کار را انجام می‌دهید.

پرداخت دامنه در ایرنیک
ادامه مطلب

یعنی مثلاً برای 1 سال یا چند سال آن را خواهید داشت و پس از گذشت این دوره، اگر دوباره ان را تمدید نکنید، دیگران می‌توانند این دامنه را برای خود تصاحب کنند.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که…

کدام پسوند برای نام دامنه من مناسب است؟

 

” برای همین منظور حتما مطالب مربوط به راهنمای انتخاب نام دامنه مناسب را مطالعه کنید! “

 

خرید دامنه

از کجا دامنه تهیه کنم❓

دو روش برای تهیه دامنه در اختیار دارید:

  • هم میتوانید دامنه خود را از شرکت های ارائه دهنده این خدمت مثل تلاش نت تهیه کنید (دامنه های بین المللی و ملی ارائه میشوند)
  • و یا از طریق خود سامانه ایرنیک nic.ir اقدام به تهیه دامنه مورد نظر خود نمایید. (تنها در صورتی که دامنه ir بخواهید)

« نحوه ثبت نام در ایرنیک و دریافت شناسه کاربری »

 

چرا از تلاش نت دامنه بگیرم❓

تفاوت تهیه دامنه در تلاش نت حتی با  شرکت های دیگر هاستینگ  از آنجایی نمایان میشود که قیمت های مربوط به دامنه ها را مقایسه میکنید!

ما در تلاش نت جهت رفاه حال شما عزیزان با کمترین مبلغ بهترین خدمات را ارائه میدهیم همچنین در مبحث هاست ارزان و با کیفیت همچنین سرور مجازی ،بحث طراحی سایت و سئو نیزآماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان هستیم.

«جهت تهیه دامنه خوش قیمت تلاش نت کلیک کنید.»

 

چطوری از طریق تلاش نت دامنه تهیه کنم❓

برای ثبت دامنه در تلاش نت به سادگی میتوانید دامنه مورد نظر را بررسی و در صورتی که قبلا ثبت نشده باشد اقدام به ثبت آن نمایید. برای همین منظور طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • ابتدا وارد سایت تلاش نت به آدرس talashnet.com شوید.
  • در صفحه اول کادری برای جستوجوی دامنه وجود دارد. روی آن کلیک کرده و آدرس دامنه مورد نظرتان را یادداشت نمایید وکلید جستوجو کن را بزنید.
  • حالا در صورتی که دامنه انتخابی شما موجود و قابل ثبت باشد با فشردن دکمه ثبت دامنه میتوانید اقدام به ثبت کنید.
  • اما اگر دامنه قابل ثبت نباشد با پیام دامنه قبلا ثبت شده مواجه خواهید شد.و باید نام دامنه دیگری را انتخاب کنید.
تلاش نت ثبت کننده ارزانترین دامنه ها | دریافت هوئیز دامنه
ادامه مطلب

 

 

  • فراموش نکنید برای آن که بتوانید سایت خود را به صورت انلاین به اشتراک بگذارید داشتن یک دامنه به تنهایی برای شما کافی نیست.چرا که دامنه فقط آدرس اینترنتی شما را مشخص می‌کند و علاوه بر دامنه به یک فضا نیاز دارید که اطلاعات سایت شما در آن ذخیره شود.

به این فضا اصطلاحاً هاست (که در فارسی به معنای میزبان است) گفته می‌شود.

پس حتما باید یک هاست هم تهیه کنید بهتر است درهمین مرحله بعد ازثبت دامنه عملیات خرید هاست خود را نیزانجام دهید تا روند ساخت سایت شما سریع ترانجام شود.

” اگر علاقمند هستید درباره هاست و انواع آن بیشتر بدانید توضیحات تکمیلی هاست چیست؟ را از دست ندهید! “

 

نکات انتخاب هاست

توجه کنید هاست را نیز باید با توجه به نوع سایت و میزان حجم فضای مورد نیاز خود برای بارگذاری فایل ها، میزان آپلود و دانلود و همچنین سرعت دسترسی کاربران به سایت انتخاب کنید.

 

در صورتی که نیاز به راهنمایی در این مورد داشته باشید کارشناسان ما در بخش چت آنلاین سایت تلاش نت آماده اطلاع رسانی و ارائه راهنمایی به شما عزیزان هستند.)

خرید هاست ارزان از تلاش نت

تلاش نت

۰۲۱۵۴۱۰۹۰۰۰

4.8/5 - (6 votes)
دکمه بازگشت به بالا