دامنه

معرفی دامنه های خاص

لیست دامنه های خاص + کاربرد

معرفی انواع دامنه خاص

شاید برای شماهم پیش آمده باشد که به دنبال نام دامنه مناسب کسب وکار خود باشید و هرنام دامنه ای که انتخاب میکنید قبلا توسط شخص دیگری ثبت شده باشد. دراین مواقع اگر فرد سخت گیری باشید ممکن است به ذهنتان برسد دامنه مد نظرتان را از شخصی که قبلا آنرا ثبت کرده خریداری کنید.

همه این موارد گفته شد تا پیش زمینه ای باشد برای مطلبی که در ادامه خواهید خواند، برخی افراد در اینترنت کسب و کاری برای خود دارند، دامنه هایی که رند و گاها زیبا و جذاب هستند را به نام خود ثبت میکنند، و در محیط سایت خود برای فروش با قیمت دلخواهشان قرار میدهند.

حتی گاها این قیمت ها به مبالغ میلیاردی میرسد!

پس دامنه خاص در واقع دامنه هایی هستند که قبلاً ثبت شده اند و بخاطر پسوند و نام خاصی که دارند اغلب ارزشمندتر از سایر دامنه ها هستند.

 

دامنه مورد نظرتو چک کن شاید هنوز ثبتش نکرده باشن!

 

 اساس قیمت گذاری دامنه های خاص

این دامنه ها بر اساس موارد زیر قیمت گذاری میشوند:

  • میزان راحتی در سرچ کاربران
  • رساندن مفهوم نوع کارایی سایت
  • کوتاهی و در کل جامع بودن

برای نمونه چند تا از دامنه های خاص رابا هم ببینیم.

metroiran.com
moharam.com
nikokaran.com
iranews.com
gilanatile.com
iranflower.com
و…

 

این دامنه ها کلیت موضوع سایت را به راحتی بیان میکنند، در هر صنف و کسب وکاری چنین دامنه هایی وجود دارد که پیدا کردن سایت شما را برای کاربر راحت تر میکند، و در نتیجه بازدید سایت بالا میرود.

همانگونه که مطرح شد ، دامنه خاص در واقع دامنه هایی هستند که قبلاً ثبت شده اند و بخاطر پسوند و نام خاصی که دارند اغلب ارزشمندتر از سایر دامنه ها هستند.ثبت این دامنه ها با هزینه دامنه های معمولی امکان پذیر نیست چرا که دارندگان آن معتقدند که این دامنه ها هزینه بالاتری را شامل می شوند و بهره برداری بیشتری از این دامنه ها می توان داشت.

addon domain چیست؟ نحوه استفاده در cpanel
ادامه مطلب

انواع دامنه ویژه

  • aftermarket
  • Registry premium

 

1-aftermarket

در واقع دامنه ای حساب می شود که افراد یا شرکت ها آن ها را ثبت کرده ، برای آن یک قیمت ثابت را تعیین کرده و آن را به دیگر کاربران ارائه می دهند. در واقع این دامنه به صورت ثبت شده وجود دارند و شما تنها امکان انتقال مالکیت در آن را دارید.

 

2-Registry premium

در نوع دوم یا Registry premium که همان دامنه خاص است بسته به تعداد حروف و عمومیت دامنه قیمت آن تغییر می کند. در واقع هرچه حروف کمتر باشد قیمت دامنه ویژه بیشتر است و گاهی ممکن است این مبلغ به مبالغ میلیاردی نیز برسد.

دامنه ویژه توسط یک شخص یا رجیسترار ثبت می شود. این دامنه ها به اصطلاح رزرو شده هستند و قابل ثبت نیستند و این بدین معناست که رجیستر کننده این دامنه ها آن را به قیمت عادی نمی فروشد و آن را برای خود کنار گذاشته است.

 

امروزه که پسوند های خاص و مختلفی برای ثبت دامنه ها ارائه می شوند همچنین دامنه هایی هستند که از ارزش بالایی برخوردارند، و اغلب نشان دهنده اسم یک شرکت, یک صنعت و یا کشور هستند. اغلب این دامنه ها بار معنایی خاصی را شامل می شوند که در نتیجه به آن ها دامنه ویژه گفته می شود و مبلغ آن ها نیز بیشتر است.

 

با اینکه ممکن است عده ای دامنه های جدیدی را برای خود خریداری کنند عده ای دیگر نیز از دامنه هایی که از پیش ثبت شده است استفاده می کنند.رجیستر کننده ها یا همان کسانی که دامنه را ثبت میکنند تنها از طریق استفاده دامنه از آن سود نمی برند بلکه از خرید و فروش آنها نیز سود دریافت می کنند.

آموزش جامع انتقال دامنه های بین المللی (Com,Net,Org)
ادامه مطلب

 

هر چه یک دامنه ارزش بالاتری داشته باشد رقابت برای ثبت آن نیز سنگین تر می شود .

در واقع دامنه خاص یک زیرشاخه است از دامنه های بین المللی که با پسوند های خاصی نیز ارائه می شوند.

 

انواع دامنه های خاص

  • اسم محصول!

دامنه هایی که نشانگر یک کسب و کار بزرگ، یک منطقه و یا دسته بندی صنعتی هستند جزء دامنه های خاص بحساب می آیند. دامنه هایی از این نوع را Category Defining می نامند.

 

  • اسامی مخفف شده!

اسامی کوتاه علاوه بر مزایای دیگری که دارند بیشترین طرفدار را در انتخاب دامنه دارا هستند. همانطور که میدانید اغلب اسامی کوتاه معنی بزرگی در خود جای می دهند و همین کلمات دو سه حرفی می توانند ارزش های زیادی را در خود جای دهند.

 

  • دامنه های کوتاه ولی جامع!

اسامی دامنه هایی مانند Blue.com جز آن دسته از اسامی هستند که اسم شرکت یا کارخانه خاصی را در بر نمی گیرند اما به علت جامع بودن از ارزش بالایی برخوردارند.

 

  • دامنه هایی که زیاد مورد جست و جو قرار می گیرند!

در بین اغلب دامنه ها کلماتی هستند که زیاد مورد جست و جو قرار می گیرند و حتی بین بعضی از آنها رقابت شکل گرفته است. برای مثال می توان Google’s Keyword Tool را مثال زد که کلمات کلیدی مهم را به شما نشان می دهند.

 

 جهت ثبت دامنه ارزان در تلاش نت کلیک کنید.

 

حتما باید دامنه خاص بخرم؟

اگرچه استفاده از دامنه های ویژه می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد اما از آنجایی که افراد برای تهیه این دامنه باید هزینه نسبتا بالایی بپردازد طبیعتا بهتر است ابتدا این سوال را برای خود مطرح کنید که آیا شما هم نیاز دارید از این دامنه استفاده کنید؟

حق مالکیت معنوی دامنه چیست؟
ادامه مطلب

مثلا اگر می خواهید یک امپراطوری درآمد زایی ایجاد کنید طبیعتا باید به دنبال خرید دامنه های گران قیمت ویژه باشید اما در این غیر این صورت نیاز به استفاده از دامنه ویژه نخواهید داشت.

همچنین اگر جذب ترافیک و بازدید زیاد برای شما یک امر مهم است پس بهترین کار استفاده از این دامنه ها می باشد.

علیرغم تمام این موارد متناسب بودن بودجه را نمی‌ توان نادیده گرفت و اگرچه خرید این دامنه ها اهمیت بالایی دارد اما لازم است بودجه متناسب را نیز در نظر بگیرید زیرا انجام چنین کاری ارزش ورشکستگی خود یا کسب و کارتان را نخواهد داشت.

نکته:

نکته ای که باید هم فروشندگان دامنه و هم خریداران به آن توجه داشته باشند این است که حتما فرایند انتقال دامنه به مالک جدید انجام شود تا از ضرر و زیان های احتمالی و یا مسائل کلاهبرداری جلوگیری شود.

موفق و پیروز باشید
تلاش نت
02154109000

4.6/5 - (5 votes)
دکمه بازگشت به بالا