آموزش سیپنل cpanelهاست و دامنه

مراحل نصب مجنتو روی هاست سی پنل

Steps to install Magento on cPanel

مراحل نصب مجنتو روی هاست سی پنل

مقدمه

در این آموزش می خواهیم در خصوص یکی دیگر از پلتفرم های فروشگاه ساز محبوب به نام مجنتو صحبت کنیم.
مجنتو یک پلتفرم فروشگاه ساز قدرتمند و منبع باز است و دارای یکسری ویژگی های برجسته می باشد که شاید آن را نسبت به پلتفرم های دیگر متمایز کند که در ادامه ابتدا توضیح کامل تری در خصوص اینکه اصلا مجنتو چیست؟ ویژگی های برجسته آن و در نهایت نصب آن برای شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

مجنتو چیست؟

Magento یک پلتفرم تجارت الکترونیک قدرتمند و منبع باز است که به کسب و کارها اجازه می دهد به راحتی فروشگاه های آنلاین بسازند و مدیریت کنند.با ویژگی‌های قوی، مقیاس‌پذیری و قالب‌های قابل تنظیم، به کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای این امکان را می‌دهد تا فروش آنلاین خود را به سطح بالاتری برسانند.چه به دنبال راه‌اندازی اولین فروشگاه آنلاین هاست ویژه فروشگاه اینترنتی خود باشید و چه می‌خواهید تجارت فعلی خود را گسترش دهید،این راه‌حل تجارت الکترونیک می‌تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. برخی از بزرگ‌ترین برندها، از جمله کوکاکولا،فورد،و سامسونگ،وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک الهام‌بخشی را توسط مجنتو ساخته‌اند.

منبع باز Magento و Magento Commerce..

  • منبع باز مجنتو

Magento Open Source نسخه رایگان و نسخه جامع است. همه ابزارها و قابلیت های مورد نیاز برای یک کسب و کار کوچک را دارد و صاحبان فروشگاه اگر نحوه کدنویسی را بلد باشند،حتی می توانند راه حل های خود را ایجاد کنند یا یک توسعه دهنده را برای کمک به آنها استخدام کنند. پلتفرم منبع باز شامل عملکرد داخلی زیر است:

  •  پرداخت یکپارچه، پرداخت و حمل و نقل
  • تجارت سیار
  • مدیریت کاتالوگ های فروش جهانی
  • تبلیغات و قیمت گذاری
  • سئو
  • حساب های مشتری
  • مرور محصول
  • جستجوی سایت
  • خرید فوری

 

  • Adobe (Magento) Commerce

Magento Commerce (اکنون Adobe Commerce) پلتفرم تجارت الکترونیک پولی و در سطح سازمانی است. این نسخه یکی از پلتفرم های تجارت الکترونیک مجنتو است و بر روی همان پلتفرم اصلی منبع باز Magento ساخته شده است. با این حال، شامل ویژگی ها و عملکردهای اضافی است که در منبع باز Magento موجود نیست. Adobe Commerce ویژگی های اضافی مانند:

  • ویژگی های B2B مانند نقل قول ها، کاتالوگ های سفارشی، و توانایی کنترل نقش ها و حقوق خریدار.
  • داشبورد BI، شامل تجسم و یک گزارش ساز سفارشی.
  • چت زنده (طراحی شده توسط Dotdigital)
  • ویژگی های بازاریابی پیشرفته
  • پیشنهاد محصول
  • صفحه ساز WYSIWYG
  • تقسیم بندی مشتریان
  • ابزارهای وفاداری مشتری، مانند کوپن های ساده برای بازخرید.
  • میزبانی محتوا مرحله بندی و پیش نمایش
  • تجارت بصری

 

نحوه راه اندازی SPF ،DKIM و DMARC در سیپنل
مشاهده

Magento 2 چیست؟

Magento 2 نسخه به روز شده Magento 1 است و ویژگی های برجسته تری نسبت به نسخه قدیمی ارائه می دهد.Magento1 دارای منحنی یادگیری شیب دار، کاهش سرعت بالقوه و فاقد ویژگی های ارائه شده توسط رقبا است،مانند پاسخگویی تلفن همراه و دارای خطرات امنیتی و محدودیت های روش پرداخت و عدم پشتیبانی توسعه که آن را نسبت به Magento 2 متمایز می کند.

در نسخه به روز شده، Magento 2 بسیاری از این مشکلات را برطرف می کند. برخی از تفاوت های کلیدی بین Magento 2 و نسخه اول عبارتند از:

  • از آخرین نسخه های PHP پشتیبانی می کند که می تواند بر سرعت سایت تأثیر بگذارد.
  • از CSS3، HTML5 و MySQL پشتیبانی می کند.
  • سرعت بارگذاری صفحه سریعتر (به طور متوسط 20٪) را نسبت به Magento 1 ارائه می دهد.
  • پاسخگوی موبایل است.
  • دارای رابط مدیریت بهتر برای تجربه کاربری بهتر برای کارکنان غیر فنی
  • فرآیند پرداخت را از شش مرحله در مجنتو 1 به دو مرحله در مجنتو 2 ساده می کند.

 

ویژگی های برجسته Magento چیست؟

پیشنهادات محصول

ایجاد معیارهایی که مشخص می کند کدام کالاها باید به عنوان کالاهای فروش بالا، فروش متقابل یا محصولات مشابه توصیه شوند. به این ترتیب، می‌توانید پیشنهادات مناسبی برای محصولات ارائه دهید.

ابزارهای شخصی سازی

مشتریان خود را بر اساس پارامترهایی که ارائه می کنید،با محتوای سفارشی، تبلیغات و کوپن های منحصر به فرد برای هر بازدیدکننده تقسیم بندی کنید.در نتیجه، شرکت شما می‌تواند تجربیات مناسبی را برای مشتریان فردی ایجاد کند، تعامل مشتری و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

تجارت بصری

سازماندهی اقلام بر اساس قوانین و فیلترهایی مانند پرفروش‌ها، رنگ، نسخه‌های جدید یا هر معیار دیگری که به سایت شما جلوه ی بیشتری خواهد داد. این می تواند نمایشگرهای بصری محصول را ایجاد کند و ارائه محصول را برای بهبود رابط کاربری UI/UX شما بهینه کند.

ایمیل و خبرنامه

خبرنامه خود را همانطور که می خواهید ایجاد و سفارشی کنید، خبرنامه را برای چندین مشتری ارسال کنید و کمپین های ایمیل و لیست اشتراک خود را مدیریت کنید. روش‌های دیگر می‌تواند شامل ارسال ایمیل‌های پیگیری خودکار، و طراحی ایمیل‌ها و خبرنامه‌های شخصی‌شده بر اساس هر بخش مشتری باشد.

فروش خصوصی

از پایگاه مشتری خود برای جذب و ایجاد سرنخ با دسترسی انحصاری فقط برای اعضا یا با دعوت استفاده کنید. این ویژگی به ویژه برای مشاغلی مفید است که می خواهند تبلیغات ویژه ای را به بخش های خاص مشتری، مشتریان VIP ارائه دهند.

محتوای کاربر

از طریق بررسی محصول تولید شده توسط کاربر، میتوانیداز کاربران بازخوردی در خصوص محصول ارائه شده دریافت کنید.با Magento 2، می توانید به کاربران ثبت نام شده اجازه دهید نظرات خود را ارسال کنند یا به مشتریان بازدید کننده نیز اجازه دهید این کار را انجام دهند. به این ترتیب، می توانید اعتماد ایجاد کنید، اعتبار محصول را افزایش دهید و بر تصمیمات خرید مشتریان خود تأثیر بگذارید.

نحوه ثبت نام در ایرنیک و دریافت شناسه کاربری
مشاهده

” مجنتو با این ویژگی های بازاریابی متنوع، تمام ابزارهای مورد نیاز شرکت شما را برای ایجاد کمپین های بازاریابی موثر فراهم می کند. در حالی که ویژگی های بازاریابی را می توان در سایر پلتفرم های تجارت الکترونیک نیز مشاهده کرد، قابلیت های Magento به طور کلی گسترده تر است و سطح بالاتری از سفارشی سازی و کنترل را ارائه می دهد. “

 

نحوه نصب مجنتو در سی پنل

می توانید Magento را به صورت دستی با دانلود آخرین نسخه آن از وب سایت Magento.com نصب کنید. با این حال، اگر میزبانی شما از cPanel پشتیبانی می کند، این روش بسیار ساده و سرراست است. در این راهنما، ما به شما نشان می دهیم که چگونه Magento را با استفاده از نصب کننده خودکار اسکریپت نصب کنید.

پیش نیازها

یک نام دامنه به عنوان مثال www.example.com

حساب میزبانی وب که از cPanel ،PHP و MySQL پشتیبانی می کند.

نام کاربری و رمز عبور سی پنل

  • مرحله اول

cPanel را از مرورگر وب راه اندازی کنید. (روش ورود به هاست سی پنل)

به یاد داشته باشید که «example.com» را با دامنه اصلی مرتبط با حساب میزبانی خود جایگزین کنید. سپس نام کاربری و رمز عبور سی پنل خود را برای ورود وارد کنید.

  • مرحله دوم

آپلود فایل مجنتو روی هاست سی پنل

در سی پنل ابزار File Manager را جستجو نمایید.

install1

 

سپس در public_html رو گزینه Upload کلیک نمایید.

install2

سپس میبایست فایل مجنتو را در سی پنل از حالت فشرده خارج (Extract) نمایید.

 

نکته:

بررسی نمایید فایل و پوشه های مربوط به نصب مجنتو پس از استخراج درون پوشه قرار نگرفته باشند. در واقع تمام این اطلاعات باید مستقیما در مسیر نصب (در فایل public_html) قرار داشته باشند. اگر در پوشه قرار دارند می بایست Move شوند و در public_html قرار بگیرند.

 

  • مرحله سوم

ایجاد دیتابیس جدید روی سی پنل

بعد از آپلود فایل نصب منجتو و خروجی گرفتن از آن، میبایست اقدام به ایجاد یک پایگاه داده جدید و اتصال مجنتو به دیتابیس نمایید.

مدیریت ایجاد و حذف دیتا بیس – MySQL Database

install3

توجه داشته باشید اطلاعات این مرحله، شامل نام دیتابیس، نام کاربری و رمز دیتابیس را حتما در یک فایل متنی ذخیره نمایید. چون در مراحل بعدی به آن ها نیاز خواهید داشت.

 

  • مرحله چهارم

نصب مجنتو روی هاست سی پنل

حال نوبت می رسد به مرحله نهایی نصب مجنتو بدین صورت که میبایست آدرس وب سایت خودرا در مرورگر وارد نمایید. صفحه ای مشابه تصویر زیر به شما نمایش داده می شود.
در این صفحه به شما گفته شده است که از قوانین و مقررات مجننتو موافقت کنید روی دکمه Agree and Setup Magento کلیک کنید.

install4
در مرحله اول راه اندازی فروشگاه مجنتو باید بررسی شود که آیا وب سایت شما پیش نیازهای لازم برای نصب مجنتو را دارد یا نه. به همین دلیل می بایست روی دکمه «Start Readiness Check» کلیک کنید تا پیش نیازهای لازم برای نصب مجنتو بررسی شود.

نحوه اتصال اکانت FTP سی پنل به نرم افزار FileZilla
مشاهده

install4
اگر همه ی موارد لازم وجود داشته باشد، با صفحه ای همانند تصویر زیر مواجه خواهید شد سپس روی دکمه «Next» کلیک کنید.بدین ترتیب وارد مرحله دوم نصب مجنتو می شوید.در غیر این صورت باید خطایی که پیش آمده را شناسایی و رفع نمایید.

 

install5

در مرحله دوم باید اطلاعات دیتابیسی که در مراحل قبلی ایجاد کرده اید را به صورت صحیح وارد نمایید.این اطلاعات به ترتیب به صورت زیر می باشد:

install6

Database Server Host

در این بخش عبارت localhost وارد شود.

Database Server Username

نام کاربری دیتابیس

Database Server Password

رمز مربوط به دیتابیس ایجاد شده

Database Name

نام دیتابیسی که ایجاد کردید.

Table prefix

پیشوند جداول.. در واقع نام جداول دیتابیس شما با این پیشوند آغاز می شوند.

 

سپس روی دکمه «Next» کلیک کنید. با این کار مجنتو شما به دینتابیس ایجاد شده متصل می شود.

در مرحله سوم راه اندازی فروشگاه مجنتو میبایست اطلاعات مربوط به پنل مدیریتی خود را وارد نمایید. این اطلاعات شامل آدرس فروشگاه شما، آدرس مدیر سایت و بررسی تنظیمات پیشرفته آن است. بعد از تکمیل موارد خواسته شده در این صفحه میبایست دوباره روی دکمه «Next» کلیک کنید.

install7
در مرحله چهارم باید اقدام به شخصی سازی فروشگاه خود نمایید.برای این کار باید به ترتیب تنظیمات مربوط زمان،واحد پولی و زبان مورد نظر خود را اعمال نمایید. بعد از تنظیم موارد عنوان شده باید دوباره روی دکمه «Next» کلیک کنید.

install8
در مرحله پنجم زمان آن می رسد که با انتخاب نام کاربری،رمز عبور و وارد کردن آدرس ایمیل حساب خود را ایجاد نمایید.بعد از پر کردن فیلدهای حاضر روی دکمه «Next» کلیک کنید.

install9

 

نکته مهم:

” نام کاربری و رمز عبور وارد شده در فیلدهای مربوطه را در یک فایل متنی ذخیره نمایید چون در آینده به منظور ورود به سیستم مدیریت محتوای مجنتو مورد استفاده قرار می گیرند. “

در مرحله آخر راه اندازی فروشگاه مجنتو نیز باید روی دکمه «Install» کلیک کنید تا فرآیند نصب و راه اندازی مجنتو روی هاست سی پنل با موفقیت به اتمام برسد.

install10

در صورت موفقیت آمیز بودن فرآیند نصب پیغام زیر را مشاهده خواهید کرد. در این مرحله روی دکمه «Launch Magento Admin» کلیک کنید تا وارد صفحه ورود ادمین شوید.

install11

 

چکیده مطلب

Magento نیز مانند سایر پلتفرم های فروشگاه ساز قدرتمنمد و منبع باز است که به کسب و کارها اجازه می دهد به راحتی فروشگاه های آنلاین بسازند و مدیریت کنند و دارای ویژگی هایی میباشد که به آن ها در این آموزش اشاره کردیم. حال شما می توانید با توجه به نیاز خود و ویژگی های ذکر شده این پلتفرم فروشگاه ساز را نصب نموده و کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.

 

پیروز و سربلند باشید 

گروه فنی و مهندسی تلاش

5/5 - (1 vote)
دکمه بازگشت به بالا