آموزش سیپنل cpanel

انواع ریدایرکت | آموزش ریدایرکت در cPanel، Direct Admin و وردپرس

انواع ریدایرکت

انواع ریدایرکت

ریدایرکت انواع مختلفی وجود دارد و با توجه به هدف ما ، ما باید بهترین روش ریدایرکت را انتخاب کنیم. خوب ، اگر آماده هستید ، بیایید با تعریف ریدایرکت و انواع ریدایرکت شروع کنیم ، و سپس یاد بگیریم که چگونه ریدایرکت را به روشی عملی انجام دهیم.

انواع ریدایرکت

ریدایرکت چیست؟

در تعریف ریدایرکت چیست به ساده ترین تعریف برای ریدایرکت توسط سایت Moz ارائه شده است به “روند انتقال آدرس (URL) به آدرس دیگر ریدایرکت (تغییر مسیر) نامیده می شود.” همانطور که می دانید ، هر صفحه در اینترنت دارای یک URL منحصر به فرد به نام URL است. بعضی اوقات – به هر دلیلی – می خواهیم این URL به URL دیگری منتقل شود.

مثال ریدایرکت

به عنوان مثال ریدایرکت ، ما یک سایت قدیمی داریم که دارای رتبه خوبی در Google است. اکنون یک زیر دامنه ایجاد کرده ایم و می خواهیم محتوای آن را به آدرس جدید (زیر دامنه) منتقل کنیم. این کار با دامنه ریدایرکت بسیار راحت انجام می شود.اینطوری اگر کاربری از گوگل وارد آدرس قدیمی شود، به صورت خودکار به آدرس جدید منتقل خواهد شد

ریدایرکت 301 یا انتقال دائمی

ریدایرکت 301 یا انتقال دائمی اگر می خواهید آدرس سایت خود را برای همیشه تغییر دهید ، بهتر است از ریدایرکت 301 استفاده کنید.دقت کنید که از ریدایرکت 301 معمولاً برای تغییر مسیر دائمی کاربران، از سایت قدیمی به جدید استفاده می‌شود

به عنوان مثال ، اگر سایت شما با دو دامنه mesal.com و mesal.ir ثبت شده است و می خواهید کاربران فقط به دامنه .ir دسترسی داشته باشند ، می توانید آدرس mesal.com را به mesal.ir ریدایرکت تغییر دهید.

چگونه Ioncube Loader را فعال کنیم؟
ادامه مطلب

موتورهای جستجو نیز باید آدرس قدیمی شما را به آدرس جدید شما تغییر دهند. در واقع ، اگر می خواهید صفحه شما کاملاً به آدرس جدید سایت هدایت شود ، بهتر است از Redirect 301 استفاده کنید.

ریدایرکت 301؛ انتقال دائمی

دوستان عزیز که تمایل دارند خرید سرور مجازی ارزان و خرید سرور مجازی ویندوزی بخرن با پشتیبانی تلاش نت تماس بگیرن و از تخفیف خرید اولی بهرمند شوند.

ریدایرکت 302 یا انتقال موقت

ریدایرکت 302 یا انتقال موقت بعضی اوقات مجبورید موقتاً URL یک صفحه را به مکان دیگری منتقل کنید. مانند وقتی که می خواهید آزمایش A / را انجام دهید یا در سایتی کار می کنید و می خواهید کاربران به آدرس دیگری هدایت شوند. ریدایرکت 302 در این شرایط به شما کمک خواهد کرد.

با کمک ریدایرکت 302 کاربر به طور موقت به آدرس جدید منتقل می شود و اعتبار صفحه قبلی کاهش نمی یابد (این نکته برای سئو بسیار مهم است!).

فقط بخاطر داشته باشید که موتورهای جستجو در استفاده از ریدایرکت 302 کمی سختگیرانه هستند و اگر مدت طولانی از آن استفاده کنید مانند ریدایرکتA 301 با آن رفتار می کنند.

ریدایرکت 307 (HTTP 1.1)

ریدایرکت 307 هم مانند ریدایرکت 302، برای موارد ریدایرکت موقتی استفاده می‌شود، اما با یک تفاوت کوچک.

اولین نوع ریدایرکت که برای تغییر مسیر موقتی استفاده شد، همان ریدایرکت ۳۰۲ بود؛ اما بعد از مدتی بیشتر کلاینت‌ها (مثل کروم و فایرفاکس) روش درخواست HTTP را از POST به GET تغییر دادند. همین‌جا بود که ریدایرکت ۳۰۷ به عنوان بخشی از آپدیت HTTP ارائه شد.

 

4/5 - (1 vote)
دکمه بازگشت به بالا