Site icon تلاش نت

نحوه اتصال اکانت ایمیل هاست سی پنل به جیمیل

اگر شما هم روزانه ارسال و دریافت های زیادی با ایمیل سایت خود دارید این مطلب میتواند برایتان کمک کننده و مفید باشد، همانطور که میدانید برای هربار ارسال و دریافت از طریق ایمیل هاست میبایست وارد فضای مدیریت هاست خود شوید و باقی کارهای لازم را انجام دهید.

در این شرایط اتصال ایمیل هاست به جیمیل شخصی شما میتواند روند کار را برایتان آسان و سریع تر کند.

پس برای آنکه بدانید چگونه میتوانیم این اتصال را ایجاد کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

نحوه اتصال ایمیل هاست به جیمیل

باکمی اسکرول به پایین صفحه بروید تا به بخش email برسید پس از آن روی ابزار email accounts کلیک کنید.

پس از ورود به صفحه گفته شده، ایمیلی را که میخواهید به جیمیل متصل شود بیابید و مقابل این اکانت روی گزینه CONNECT DEVICES کلیک کنید.

در این صفحه با کمی اسکرول به بخش Mail Client Manual Settings بروید

  1. Secure SSL/TLS Settings (Recommended) اگر از مقادیر داخل این قسمت جهت اتصال این ایمیل هاست به نرم افزار gmail استفاده کنیم، داده های ایمیلی ما توسط رمزنگاری ssl بین سرور جیمیل و ایمیل سرور هاست ردو بدل خواهد شد.
  2. Non-SSL Settings (NOT Recommended) هستش که سی پنل هم استفاده از این مقادیر رو توصیه نکرده و اگه از اطلاعات این باکس جهت اتصال این اکانت ایمیل به جیمیل استفاده کنیم، داده های ایمیل ما بدون رمزنگاری بین سرور جیمیل و ایمیل سرور هاست ردو بدل خواهد شد، ما از جدول اول استفاده میکنیم.

در این مرحله وارد فضای مدیریت جیمیل خود شوید، روی آیکن چرخ دنده بالای صفحه کلیک کنید و از زیرمنو باز شده روی گزینه (مشاهده همه تنظیمات) کلیک کنید.

در صفحه باز شده از بالای سربرگ روی accounts and import کلیک می کنیم.

در صفحه جدید از مقابل قسمت check mail from other accounts بر روی گزینه add a mail account کلیک کنید.

در این پنجره داخل فیلد email address ما باید آدرس اکانت جیمیلی که میخوایم به هاست متصلش کنیم رو وارد کنیم سپس روی دکمه next از این پایین کلیک می کنیم تا وارد مرحله بعدی بشیم.

در مرحله بعد اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.

سپس بر روی دکمه add account کلیک می کنیم.

این اکانت ایمیل با موفقیت اضافه شد و اگه شما تمایل داشته باشید از طریق اکانت gmail قادر هستید با ایمیل اضافه شده، علاوه بر دریافت ایمیل های این اکانت، ارسال ایمیل هم داشته باشید پس در این مرحله گزینه yes رو انتخاب می کنیم و بر روی دکمه next کلیک می کنیم.

تو این مرحله داخل فیلد name باید نام و نام خانوداگی خودمون یا نام شرکتمون رو به صورت دلخواه وارد کنیم، در واقع اگه با این اکانت ایمیلی که داریم اضاف می کنیم ایمیل ارسال کنیم، نامی که تو این فیلد تنظیم می کنیم به عنوان فرستنده ایمیل ها تو اینباکس افرادی که ایمیل ها رو براشون ارسال می کنیم مشاهده میشه، پس ما هم نام شرکتمون رو شروع می کنیم به تایپ کردن و به بقیه تنظیمات این قسمت کاری نداریم و بر روی دکمه next step کلیک می کنیم.

هم اکنون وارد مرحله Send mail through your SMTP server میشیم، در واقع چون ما تنظیماتی اعمال کردیم که حتی از این اکانت ایمیل بتونیم ایمیل از طریق رابط کاربری جیمیل ارسال کنیم به این مرحله هدایت شدیم و چون ایمیل های خروجی معمولا از طریق پروتکل smtp ارسال میشن بنابراین باید مقادیر smtp هاست وب سایتمون رو تو این فیلد ها وارد کنیم.

خیلی خب حالا وارد مرحله verify یا احراز هویت اضافه کردن اکانت ایمیل به جیمیل میشیم. کدی که در ایمیل هاست دریافت کردیم را در این فیلد وارد می کنیم.

کد احراز هویت ارسال شده برای آدرس ایمیل اضافه شده را در فیلد مورد نظر وارد کنید، برای مشاهده ایمیل های دریافتی این اکانت ایمیل باید وارد وب میل هاست وب سایت خود شوید،بنابر این مجددا وارد سی پنل شده و از قسمت mail روی ckeck email کلیک می کنیم.

در این صفحه بر روی وب میل roundcube کلیک کنید تا وارد رابط کاربری شوید، اولین ایمیل را که جیمیل ارسال کرده باز کنید.

حالا بر روی لینک یکتا، کلیک کنید تا مراحل نهایی سازی شود، و یا میتوانید کد را کپی کرده و در پنجره verify وارد کنید. در این صفحه بر روی دکمه confirm کلیک کنید تا پیغام موفقیت آمیز بودن مراحل مشاهده شود و بر روی این لینک کلیک کنید.

حال اگر بخواهید با این اکانت جیمیل ایمیل ارسال کنید وقتی بر روی دکمه compose کلیک می کنید از قسمت from میتوانید اکانت دوم که اضافه شده را انتخاب کنید تا قادر باشید از اکانت جیمیل، با ادرس ایمیل هاست ایمیل ارسال کنید.

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

تلاش نت

02154109000

3.8/5 - (10 votes)