طراحی سایت

انواع سیستم مدیریت محتوا

بررسی انواع cms

انواع سیستم مدیریت محتوا را بشناسیم

بصورت کلی سیستم مدیریت محتوا به سه دسته تقسیم بندی میشود:

  • سیستم مدیریت محتوا با منبع باز
  • سیستم مدیریت محتوا اختصاصی
  • سیستم مدیریت محتوا با سرویس اشتراکی

انواع سیستم مدیریت محتوای منبع باز:

ورد پرس:

محبوب ترین CMS دنیا/در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. از ویژگی های مثبت آن میتوان به قالب ها و افزونه های رایگان، نصب آسان اشاره کرد که در آن قابل دسترسی هستند. با استفاده از ورد پرس افرادتازه کار با دانش اندک هم میتوانند برای کسب و کار خود سایت تهیه کنند.

جوملا:

یکی دیگر از CMS های محبوب است اما گزینه مناسبی برای مبتدیان نیست و بیشتر مناسب توسعه دهندگان و سازندگان باتجربه در زمینه وب است.از مزایا آن میتوان به افزونه های مناسب تجارت الکترونیک/نصب آسان و پشتیبانی از زبان فارسی اشاره کرد.

 

دروپال:

یکی دیگر از CMSهای معروف دروپال است که در چند سایت مهم و چند دانشگاه معروف مشاهده میشود. دروپال برای توسعه دهندگان یا افرادی که می توانند یک توسعه دهنده استخدام کنند، گزینه بسیار خوبی است.پس اگر قصد ساخت سایتی دارید که با داده های بسیاری سر و کار دارد دروپال گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

پرستاشاپ:

یکی دیگر از CMSها که برای ساخت سایت های تجارت الکترونیک بسیار مناسب است در حال حاضر به ۶۵ زبان مختلف در دسترس است و امکانات خیلی خوبی در اختیار کاربران قرار میدهد.

اوپن کارت:

سیستم مدیریت محتوای حرفه ای و قابل اعتماد برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین موفق می باشد. برای توسعه دهندگانی که به دنبال یک پلتفرم مناسب و قدرتمند برای تجارت آنلاین خود هستند، بهترین انتخاب است و حداکثر امکانات را برای شخصی سازی و ارائه بهترین خدمات به کاربران سایت شما در اختیارتان قرار میدهد.

مدیریت برگرداندن اطلاعات سايت به حالت قبلي بوسيله پشتيبان - Restoring backups
ادامه مطلب

دیتا لایف:

یکی از انواع سیستم های مدیریت محتوا /معمولا برای ایجاد وب سایت های رسانه ای و وبلاگ ها در فضای اینترنت طراحی شده است.انعطاف پذیری و سهولت سفارشی سازی از ویژگی های منحصر به فرد این CMS است، که به شما کمک می کند تا وب سایت شخصی خود را راه اندازی نمائید.

مجنتو:

یک پلت فرم تجارت الکترونیک منبع باز قدرتمند از شرکت بزرگ نرم افزاری Adobe است.

برخی از برندهای بسیار معروف دنیا از جمله نایک، فورد و کوکا کولا از  MAGENTOاستفاده می کنند. همچنین به راحتی می توانید درگاه های پرداخت مختلف را به این پلتفرم متصل کنید.

از ویژگی های آن میتوان به

  • سادگی و کاربر پسند بودن
  • مدیریت آسان
  • محتوا، همه گیر بودن
  • قابلیت اشتراک
  • پشتیبانی خوب و سرعت بالا اشاره کرد.
4.5/5 - (4 votes)
دکمه بازگشت به بالا