دامنه

تاثیر استفاده از کلمات کلیدی در آدرس دامنه

مزایای استفاده از کلمات کلیدی در به یاد ماندن دامنه

تاثیر استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه

سراغ یکی دیگر از موارد موثر در بازدهی نام دامنه و در نهایت سایت یعنی استفاده از کلمات کلیدی درنام دامنه میرویم .

کلمات کلیدی یا LSI چیست❓

اگر در زمینه وب و سئو فعالیت می‌کنید به احتمال بسیار زیاد واژه LSI را شنیده‌اید.

این اصطلاح امروزه توسط برخی افراد شاغل در زمینه سئو بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، اگر شما هم در این زمینه فعالیت می‌کنید مقاله پیش‌رو به درک بهتر این مفهوم و چگونگی تاثیر آن بر سئوی وب‌سایت کمک خواهد کرد.

فهرست سازی معنایی پنهان که به اختصار LSI نامیده می‌شود، تکنیکی ریاضی است که به موتورهای جستجو برای مطالعه و ارتباط سازی مابین مجموعه‌ای از کلمات که با هم ارتباط معنایی دارند کمک می‌کند.

اینجاست که موتورهای جستجو از الگوی ایجاد شده توسط این تکنیک برای درک بهتر متن استفاده می‌کنند.در سال های گذشته این مورد یکی از موارد مهم در الگوی بررسی های  گوگل بود.

کاربران بلافاصله بعد از اطلاع از این الگو شروع به ثبت دامنه هایی با کلمات کلیدی کردند دامنه هایی مانند نمونه زیر:

 DOWNLOADAHANGEJADID.COM

بعد از این موضوع و اشباع شدن دامنه هایی از این دست الگوی گوگل طوری پیش رفت که سایت هایی که برتری لازم را نداشتند بالاتر از سایت های برتر قرار میگرفتند و این مورد فقط به خاطر استفاده از کلمات کلیدی درنام دامنه شان بود.

بنابر این سیاست های گوگل برآن شد که درصد تاثیر این مورد را برای بررسی رتبه سایت های مختلف کمتر کند، امروزه این مورد همچنان اثر دارد اما نه مانند گذشته ، اما همچنان از موارد مهم به حساب می اید.

اهمیت سئو و بهینه سازی برای سایت
ادامه مطلب

کلمات کلیدی LSI چگونه به سئو شما کمک می‌کنند❓

کلمات کلیدی LSI که به لحاظ معنایی با کلید واژه متن شما مطابقت دارند، به موتورهای جستجو کمک می‌کنند که صفحه شما را بهتر بشناسد.

زمانی که موتورهای جستجو صفحه شما را به خوبی بشناسند می‌توانند تصمیم بگیرند که چه زمانی باید آن را به کاربر نشان دهند.

در این حالت صفحه شما در زمان مناسب و برای موضوع مناسب ظاهر می‌شود و این خود باعث می‌گردد که کاربر مدت زمان بیشتری را در صفحه بماند.

این موضوع باعث می‌شود تا موتورهای جستجو به این نتیجه برسند که محتوای تولید شده توسط وب سایت شما مفید است و در نتیجه رتبه بهتری به شما در SERP اختصاص می‌دهند.

اگر بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کنم سایتم بهتر رشد میکنه❓

همانطور که قبلا اشاره شد، گوگل وب سایت‌هایی را که متون خود را با کلمات کلیدی اشباع می‌کنند جریمه خواهد کرد.

این جریمه از طریق کاهش رتبه در SERP اتفاق می‌افتد، طبیعی است که هیچ سئو کار و وب مستری چنین چیزی را دوست ندارد.

برای جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید کلمات کلیدی مرتبط با موضوع را به متن خود اضافه کنید، مزیت دیگر این کار این است که ممکن است شما در صفحات موتورهای جستجو برای چندین کلمه کلیدی به جای یک کلمه کلیدی نمایش داده شوید

چگونه کلمات کلیدی LSI را پیدا کنیم❓

خب حالا که به اهمیت کلمات کلیدی LSI پی بردیم ممکن است از خود بپرسید که از کجا بدانیم مناسب‌ترین این کلمات کدام است؟

پاسخ استفاده از خود موتورهای جستجو است، دقیقا مکانی که مخاطبان شما برای رفع نیازهای خود جستجو می‌کنند.

چگونه از کلید واژه‌های هم خانواده استفاده کنیم❓

  • ?محتوا

کلمات کلیدی LSI نه تنها زمینه بهتری را برای خوانندگان و کاربران موتورهای جستجو فراهم می‌کنند، بلکه باعث افزایش خوانایی مطالب نیز می‌گردند، همچنین باعث جلوگیری از مجازات استفاده بیش از حد از یک کلمه نیز می‌شوند.

توصیه می‌شود کلمات کلیدی LSI در پاراگراف‌های اول و آخر اضافه شود چرا که موجب تقویت کردن هسته پیام و شروع و پایان طبیعی می‌گردد.

  • ?متن جایگزین تصویر

متن جایگزین تصویر مولفه‌ای است که معمولا وب مستران از آن غافل می‌شوند. بیشتر آن‌ها متن جایگزین برای تصاویر را قرار می‌دهند اما در آن از کلمه کلیدی اصلی و یا کلمات کلیدی LSI استفاده نمی‌کنند.

به شدت پیشنهاد می‌کنیم کلمات کلیدی LSI را در متن جایگزین اضافه کنید چرا که ممکن است کلمه کلیدی اصلی شما در متن استفاده شده باشد. اضافه کردن کلید واژه اصلی به متن جایگزین ممکن است باعث استفاده بیش از حد از آن گردد.

  • ?توضیحات متا

هنگامی که شما مطلبی را در موتورهای جستجو سرچ می‌کنید، زیر آدرس وب سایت‌ها متنی را مشاهده خواهیدکرد. به این متن کوتاه توضیحات متا می‌گویند که در واقع اطلاعات خلاصه‌ای از محتوای صفحه نمایش داده شده است.

اگر توضیحات متای شما واضح نباشد و کاربر را ترغیب نکند ممکن است هیچ گاه به صفحه شما وارد نشود. به همین دلیل شما باید همراه با کلمه کلیدی اصلی، کلمات کلیدی دیگری که به لحاظ معنایی مرتبط‌اند را به کار ببرید تا اطلاعات مناسبی در اختیار کاربر قرار دهید.

  • ?پست‌های قدیمی در بلاگ

با گذشت زمان، کلمات کلیدی LSI برای کلمات کلیدی اصلی شما دچار تغییر می‌شوند، چرا که ممکن است الگوهای جستجو و رفتار کاربران تغییر کند.

وب مستران به خوبی می‌دانند که کلمات برای یک دوره زمانی بسیار محبوب می‌شوند اما بعدا و به تدریج از دور رقابت حذف خواهندشد. هنگامی که قصد بهینه سازی محتوای قدیمی خود را دارید، همیشه به یاد داشته‌ باشید، کلمات کلیدی LSI جدیدی را باید به متن‌های خود اضافه کنید.

باید به مرور زمان محتوای قدیمی وب سایت خود را نیز بازنویسی کنید و از این طریق همچنان رتبه وب‌سایت خود را حفظ نمایید.

————————————————————————————————————————————————

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

اگر تا کنون از کلمات کلیدی LSI استفاده نکرده‌اید و یا به آن توجه زیادی نداشته‌اید امیدوارم با مطالعه این مقاله به اهمیت آن پی برده‌باشید. به طور خلاصه کلمات کلیدی LSI به چند روش به شما کمک می‌کنند:

  • تکمیل اطلاعات و معنای محتوا برای یک موضوع در نتیجه ارائه شده توسط موتورهای جستجو که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا محتوای شما را بهتر درک کنند. نتیجه این اتفاق انطباق بالای نتایج با جستجوی مورد نظر خواهدبود.
  • از جریمه شدن شما به خاطر استفاده بیش از حد کلمه کلیدی جلوگیری می‌کند.
  • به شما کمک می‌کند محتوای خود را برای چندین کلمه کلیدی سئو کنید.

در نتیجه پس از استفاده از کلمات کلیدی LSI باید به لحاظ ترافیک ورودی به سایت و رتبه بندی در موتورهای جستجو پیشرفت‌هایی را مشاهده نمایید.

تجربه کاربری را هرگز فراموش نکنید، برای یافتن کلمات کلیدی LSI مناسب و مرتبط حتما از ابزارهای موجود و معرفی شده بهره ببرید. برای پی بردن به اثرات استفاده از کلمات کلیدی LSI در محتوای خود، همین حالا دست به کار شوید و با ایجاد تغییرات در محتوای قدیمی وب سایت خود به مشاهده و بررسی تغییرات در ابزارهای ارزیابی مانند Google Analytics بپردازید.

موفق و پیروز باشید

                       ———————————————————————————————————————————————

 ارائه دهنده خدمات متنوع، مبتنی بر بستر اینترنت

  •  هاست
  • دامین
  •  سرورمجازی
  • میل سرور
  •  طراحی و سئو سایت
  •  پنل پیامکی
  •  اینترنت پرسرعت بدون خط تلفن
  • و…
  • www.talashnet.com
  • ۰۲۱۵۴۱۰۹۰۰۰
4.7/5 - (14 votes)
دکمه بازگشت به بالا