آموزش سیپنل cpanelهاست و دامنه

مشاهده آمار بازدیدکنندگان سایت با استفاده از ابزارهای سی پنل

آمار بازدیدکنندگان سایت با Webalizer

از اونجایی که یکی از دغدغه های مهم برای هر شخصی که سایت میسازه تعداد آمار بازدیدکنندگان سایتش هست حالا ما میخواهیم در این آموزش شمارو با یکی از این ابزار ها که در سی پنل هست و میتونید برای این مورد ازش استفاده کنید آشنا کنیم.
Webalizer ابزاری هست که در سرورهای سی پنل برای مشاهده آمار ترافیک یک دامنه استفاده میشه. Webalizer آمار ترافیک روزانه، کشورهای برتر بازدیدکننده از وب سایت شما، آمار ساعتی، صفحات برتر بازدید شده در وب سایت شما، مرورگر و سیستم عامل بازدیدکننده و غیره رو نمایش میده.

چگونه به Webalizer دسترسی داشته باشیم؟

1.از طریق آموزش روش ورود به هاست سی پنل وارد سی پنل هاست خودتون بشید .

2.روی “Webalizer” مطابق با تصویر زیر در منوی “METRICS” کلیک کنید

cPanel >> METRICS >> Webalizer

3.سپس دامنه را انتخاب کنید، برای مشاهده نمودارها و نمودارهای ترافیک، روی “view” کلیک کنید.

4. روی Month، مشاهده آمار دقیق آن ماه کلیک کنید.

با کلیک روی Month در صفحه Webalizer سی پنل شما با یکسری اعداد و ارقام و نمودار مواجه میشید که شاید درک و تحلیل آنها براتون در ابتدا سخت به نظر برسه. در ادامه نحوه تحلیل اطلاعات مربوط به آمار بازدید سایت را به شما آموزش خواهیم داد. بخش webalizer سی پنل شامل دو بخش نموداری و جدولی میشه که هر یک از اونها اطلاعات مربوط به آمار بازدید سایت و میزان مصرف منابع را به نمایش میذاره.

مطابق با تصویر زیر این اطلاعات عبارتند از:

 

Hits:

تعداد کل درخواست هایی که در طول مدت زمان به سرور ارسال شده است.

Files:

تعداد کل بازدیدهایی که منجر به ارسال چیزی توسط سرور به بازدیدکننده شده است.

امکان ویرایش فایل در برنامه پی اچ پی را ندارم... چرا؟
ادامه مطلب

Sites:

تعداد کل آدرس‌های IP منحصربه‌فرد و نام‌های میزبانی که به سرور درخواست داده‌اند.

Visits:

زمانی که یک سایت از راه دور برای اولین بار درخواست صفحه ای در سرور شما می دهد. اگر همان بازدیدکننده در یک بازه زمانی (به طور پیش فرض 30 دقیقه) به سایت مراجعه نکرده باشد، درخواست صفحه بعدی به عنوان یک بازدید جدید محسوب میشود.

Pages:

URLها صفحات وب واقعی هستند که درخواست شده اند و نه بخش های جداگانه صفحه، مانند تصاویر.

Kbytes:

همچنین به عنوان کیلوبایت یا کیلوبایت، معادل 1024 بایت شناخته می شود. این اندازه داده های انتقال یافته برای درخواست های انجام شده است.

در ادامه به ترتیب نمودارها و جداول:

Monthly Statistics:

با کلیک بر روی یک ماه، گزارش کاملی از تحلیل و سابقه Webalizer از وب‌سایت در آن ماه را مشاهده خواهید کرد(تصویر بالا)

 

Daily Statistics :

این بخش دارای نمودار و جدولی است که اطلاعات استفاده روزانه از سایت در ماه انتخاب شده را به تفصیل نشان می دهد.

 

Hourly Statistics:

این بخش دارای نمودار و جدولی است که اطلاعات مربوط به استفاده ساعتی از سایت را در ماه نشان می دهد. بازدیدها، فایل‌ها، صفحات و کیلوبایت‌ها را در میانگین در هر ساعت و مجموع گزارش می‌کند.

 

URLs:

این بخش جزئیات 30 نشانی اینترنتی برتر با درخواست‌های وب را که از پربازدیدترین به کم‌بازدید شده مرتب شده‌اند، نشان می‌دهد. این جدول شامل تعداد بازدیدهایی است که URL دریافت کرده است، درصد از کل بازدیدهای وب سایت، اندازه پاسخ های درخواستی، درصد از کل درخواست های اندازه و URL درخواست.

مدیریت دانلود نسخه پشتیبان ایمیل فورواردها - Download Email Forwarders
ادامه مطلب

 

Entry:

 

این بخش جزئیات 10 صفحه ورودی برتر، از مجموع صفحات ورودی، برای وب سایت را نشان می دهد. صفحات ورودی اولین URL درخواستی برای بازدیدکننده است. این می تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام صفحات وب سایت خاص بیشترین ترافیک را ایجاد می کنند.

این جدول شامل تعداد بازدیدهایی است که URL دریافت کرده است، درصد از کل بازدیدها برای وب سایت ها، تعداد بازدیدهایی که URL دریافت کرده است، درصد از کل بازدیدها برای وب سایت، و URL صفحه ورودی است.

Exit:

این بخش 10 صفحه خروجی برتر، از مجموع صفحات خروجی، برای وب سایت را شرح می دهد. صفحات خروج آخرین صفحه درخواستی برای جلسه ثبت شده بازدیدکننده از مرور وب سایت شما هستند. این می تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام صفحات وب سایت خاص یا باعث خروج کاربران می شوند یا آخرین صفحات معمولی هستند که مشاهده می کنند.

این جدول شامل تعداد بازدیدهایی است که URL دریافت کرده است، درصد از کل بازدیدها برای وب سایت ها، تعداد بازدیدهایی که URL دریافت کرده است، درصد از کل بازدیدها برای وب سایت، و URL صفحه ورودی است.

Sites:

در این بخش 30 سایت برتر از کل سایت هایی که از وب سایت شما بازدید کرده اند، توضیح داده شده است. در حالی که عبارت ممکن است گیج کننده باشد، در این زمینه، “سایت” به معنای یک ماشین منحصر به فرد (مانند رایانه یا دستگاه تلفن همراه) است که از سرور شما درخواست می کند. تعداد بازدیدها، فایل‌ها، اندازه درخواست، بازدیدها و نام میزبان سرور سایت بازدیدکننده را شرح می‌دهد.

چگونه Ioncube Loader را فعال کنیم؟
ادامه مطلب

Referrers:

این بخش ارجاع دهندگان برتر به صفحات وب سایت شما را شرح می دهد. ارجاع دهنده ها URL هایی هستند که کاربران را به وب سایت شما هدایت می کنند یا باعث می شوند مرورگر چیزی از سرور شما درخواست کند. بیشتر اوقات، این لینک‌های مختلف است، اغلب سایت‌های خودتان یا از راه دور که مستقیماً به سایت شما پیوند داده می‌شوند. درخواست مستقیم به این معنی است که سایت توسط شخصی درخواست شده است که URL را مستقیماً در نوار پیمایش تایپ کرده است.

Agents:

این بخش اطلاعاتی در مورد رایج ترین عوامل کاربری که به وب سایت شما دسترسی داشته اند ارائه می دهد. عامل کاربر یک اصطلاح فنی برای یک مرورگر اینترنتی مانند Google Chrome یا Mozilla Firefox است. شامل موارد زیر خواهد بود:

مرورگر وب و نسخه آن
اطلاعات سیستم
سکو
هر پسوند استفاده شده

به عنوان مثال، بیشترین درخواست‌ها توسط شخصی بود که از مرورگر موزیلا، نسخه 5.0، در سیستم عامل ویندوز NT 6.1، بر روی یک پلت فرم 64 بیتی، با استفاده از طرح موتور اختصاصی Trident 7.0 استفاده می‌کرد.

Countries:

این بخش دامنه سطح بالای سایت یا ماشین درخواست کننده ای را که از وب سایت شما بازدید می کند، توضیح می دهد. دامنه سطح بالا پسوند انتهای یک نام دامنه است، مانندCOM.یا ORG. حل نشده/ناشناخته به این معنی است که سایتی که در سرور شما درخواست می‌کند از سرویسی استفاده نمی‌کند که به دامنه سطح بالایی حل می‌شود و در عوض آدرس IP خود را ترک می‌کند.

 

پیروز و سربلند باشید ?

?گروه فنی و مهندسی TalasH ?

5/5 - (1 vote)
دکمه بازگشت به بالا