سئو

اهمیت سئو در بازاریابی

هر روز به اندازه جمعیت حال حاضر جهان از موتورهای جستوجو استفاده می شود،سایتی که سئو نشده باشد مانند کارخانه ای است که محصولات خود را بازاریابی نکرده است.

بهینه سازی موتور جستوجو یا سئو تکنیکی برای بهتر و بیشتر دیده شدن سایت در نتایج جستوجوی ارگانیگ سایت می باشد که باعث آمدن سایت به صفحات ابتدایی در موتورهای جستوجو می شود. گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را به روز می کند و همین مساله اهمیت توجه به نکات جدید سئو را هرچه مهم تر می نماید. در سایت های وردپرس استفاده از افزونه سئو کمک بسیار زیادی به سئو سایت می کند.

انواع سئو

با رشد مداوم اینترنت و استفاده کسب و کارها از آن برای بیشتر دیده شدن کسب و کارشان شرکت هایی بودجود آمدند که به صورت غیراخلاقی با دستکاری یا فریب موتورهای جستوجو سعی می کردند که در صفحات نخست موتورهای جستوجو باشند، ناگفته نماند در گذشته بالا آمدن در صفحات نخست موتورهای جستوجو با استفاده از این روش های کارساده ای نیز بوده است اما موتورهای جستوجو با بروزرسانی الگوریتم های خود این نتایج را از لیست نتایج خود حذف نمودند.

سئوی کلاه سفید

موتورهای جستجو علی الخصوص موتور جستجوی گوگل الگوریتم های بررسی محتوا سایت برای ارائه لیست نتایج را مدام به روز می کند تا مخاطب سریعتر به محتوای مورد نظر خود برسند. انتخاب فرایندی که از سئو که بر اساس قوانین و الگوریتم موتورهای جستوجو باشد را سئوی کلاه سفید می نامند.

این روش از سئو در کوتاه مدت قابل انجام نیست. این سئو بر پایه صداقت و درستی می باشد.

سئو کلاه سیاه

استفاده از ضعف های موتورهای جستوجو و فریب آن ها بدون توجه به اهداف مخاطب و جلب رضایت او در تولید محتوا را سئوی کلاه سیاه می نامند. این نوع از سئو در مقابل سئوی کلاه سفید قرار می گیرد. این روش در مدت کوتاهی نتیجه می دهد. اما در کوتاه زمانی توسط گوگل دست افرادی که این کار را می کنند رو می شود و شامل جریمه های گوگل می شود و رتبه ای را که نابجا بدست آورده اند را از آن ها می گیرد و آن ها را به دوردست ها پرت می کند.

اهمیت سرعت سایت و معرفی سایت GTmetrix ( جی تی متریکس)
ادامه مطلب

سئوی کلاه خاکستری

تکنیک هایی از سئو که نه در تکنیک های کلاه سفید هستند و نه کلاه سیاه را سئوی کلاه خاکستری می نامند.به عبارتی تکنیک هایی که الان کلاه سفید هستند و شاید در آینده با توجه به بروزرسانی الگوریتم های گوگل ممکن است در آینده جزو تکنیک های کلاه سیاه بشوند و استفاده از آن ها در زمان حال زیانی برای سایت ندارد و پس از بروزرسانی الگوریتم گوگل می توان از استفاده از آن ها دست کشید. تشخیص سئوی کلاه سیاه از کلاه خاکستری بسیار دشوار است پس اگر اطلاعات کافی در حوزه وب ندارید بهتر است از این روش استفاده نکنید. به عنوان مثال بخش های گسترده ای از لینک بیلدینگ مصنوعی زیر مجموعه سئو کلاه خاکستری است.اما یادتان نرود استفاده از روش های سئوی کلاه خاکستری بسیار ریسک آمیز است.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
دکمه بازگشت به بالا