هاست و دامنه

پلاگین کش لایت اسپید (LiteSpeed)

لایت اسپید به عنوان یک وب سرور تجاری و پر سرعت، جزء محبوب ترین وب سرورهای جهان محسوب می شود .

افزونه LiteSpeed Cache همانطور که از اسم آن نیز مشخص است از طرف سایت Litespeed انتشار یافته شده است و در هاست هایی که وب سرور آن لایت اسپید است، کارایی دارد. ماژول LSCache بر روی لایسنس های لایت اسپید ۲-CPU به بالا به رایگان عرضه می شود و دیگر لایسنس ها هم با پرداخت هزینه می توانند از ماژول کش LSCache استفاده کنند .

در آخرین نسخه ارائه شده لایت اسپید برای سیپنل ، یک پلاگین در پنل کاربری سیپنل با نام Litespeed Web Cache Manager اضافه شده است که به شما وضعیت کش سایت خود و مدیریت آن را می‌دهد .

پلاگین کش لایت اسپید در هاست سیپنل

در این مقاله قصد داریم به بررسی پلاگین Litespeed Web Cache Manager در سی پنل بپردازیم. در ادامه به ترتیب زیر عمل می‌کنیم:

1) ابتدا وارد هاست سی پنل شوید .

2) پس از ورود به هاست در قسمت Advanced ، گزینه LiteSpeed Web Cache Manager را مشاهده خواهید کرد. که برای ورود به تنظیمات کش لایت اسپید کافیست برروی این گزینه کلیک کنید .

کش لایت اسپید
کش لایت اسپید

3) با کلیک برروی  LiteSpeed Web Cache Manager وارد صفحه ای مشابه تصویر زیر می‌شوید که تنظیمات ساده این پلاگین قدرتمند را در برگرفته است ، در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت .

کش لایت اسپید
کش لایت اسپید

 

  • در قسمت اول توضیحاتی در رابطه با اینکه چرا از کش لایت اسپید استفاده می‌کنیم آمده است و به بیان مزایای استفاده از آن پرداخته است.
  • در قسمت Flush LSCache گزینه ای نارنجی رنگ به نام Flush All را مشاهده می‌کنید که با کلیک برروی آن تمام کش سایت شما حذف خواهد شد . این گزینه همانند گزینه Purge All Cache در افزونه کش لایت اسپید وردپرس عمل می کند .
  • درقسمت LiteSpeed Cache management گزینه‌ای با نام WordPress Cache مشاهده می‌کنید که در صورت وجود پلاگین وردپرسی این وب سرور ، تنظیمات در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
  • در پایان دو گزینه Setting و Advanced قرار دارد . با استفاده از گزینه Setting شما میتوانید محل ذخیره سازی لاگ های کش وب سایت را تنظیم نمایید. با استفاده از گزینه Advanced نیز میتوانید تمامی پروسس های php مربوط به سایت خود را حذف نموده و مجددا راه اندازی نمایید.
Redirects مدیریت ایجاد و حذف
ادامه مطلب

بدین ترتیب در این مطلب با این پلاگین کاربردی و مهم آشنا شدید. امیدواریم درانتهای این مقاله از آموزش پلاگین کش لایت اسپید در سیپنل استفاده لازم را برده باشید.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
دکمه بازگشت به بالا