آموزش سیپنل cpanelهاست و دامنه

بکاپ گرفتن از ایمیل های هاست سی پنل و انتقال به هاست دیگر

نحوه بک آپ گیری و انتقال ایمیل ها

گاها پیش میاد که شما بخواهید هاست رو تعویض کنید و اطلاعات رو منتقل کنید یا اینکه بخواهید هاست ایمیل بخرید و ممکن است تمایل داشته باشید که ایمیل های قدیمی یا ایمیل های مهم هم منتقل شوند. البته در فول بکاپ سی پنل بخشی تحت عنوان ایمیل هم وجود داره اما یک راهکار ساده تر و سریع تر این هست که فقط از بخش ایمیل های هاست خود بکاپ تهیه کنید و اون رو به هاست مورد نظرتون منتقل کنید. به عنوان مثال فرض کنید پروسه ارسال و دریافت ایمیل تا این لحظه از طریق وب میل سی پنل صورت می گرفته اما اکنون یک هاست ایمیل تهیه کرده اید و نمی خواهید ایمیل های قدیمی رو از دست بدید یا اینکه هاست خود را تعویض کرده و تمایل دارید ایمیل ها هم به همراه تمامی داده ها به هاست جدید منتقل شوند  بنابراین در این آموزش ما میخواهیم نحوه بکاپ گیری از ایمیل های هاست سی پنل و انتقال ایمیل ها به هاست دیگر را بهتون آموزش بدیم.

انتقال ایمیل از یک هاست به هاست دیگر

مرحله اول: نحوه بکاپ گیری از ایمیل های هاست سی پنل

در ابتدا میخواهیم نسخه بکاپ ایمیل را تهیه و به عنوان آرشیو روی سیستم ذخیره کنیم یا اینکه اون رو روی یک هاست دیگر مثل هاست ایمیل بارگذاری کنید این ترفند زمان تعویض هاست یا حتی زمانی که یک هاست ایمیل تهیه می کنید و نمی خواهید ایمیل های قدیمی را از دست بدهید بسیار کاربردی هست.

1.جهت بکاپ گیری ایمیل وارد هاست سی پنل مبداء میشیم یعنی همون جایی که ایمیل هامون  قرار دارند.

راهنمای اتصال دامین به پرشین بلاگ
ادامه مطلب

2.سپس در منوی files برروی ابزار  file manager کلیک میکنیم .

 

3.در قسمت home هاست خود دو دایرکتوری به نام های mailو etc مشاهده می کنید که شامل ایمیل ها و پیکربندی های مربوط به ایمیل های هاست شما هستند. این دو دایرکتوری رو انتخاب کنید.

4.برای بکاپ گرفتن از ایمیل های هاست روی دو دایرکتوری انتخاب شده راست کلیک کرده و گزینه Compress رو انتخاب کنید.

5.اکنون در این مرحله حین بکاپ گرفتن از ایمیل هاست کادری مشابه تصویر زیر نمایش داده خواهد شد می توانید پسوند دلخواه خود برای فایل بکاپ رو انتخاب کنید پیشنهاد ما انتخاب گزینه اول یعنی پسوند zip هست.

6.پس از پایان عملیات فشرده سازی یک فایل zip در مسیر home هاست مبدا نمایش داده خواهد شد این فایل در واقع بکاپ ایمیل های هاست سی پنل شما هست.

7.در تصویر زیر فایل etc.zip همان فایل بکاپ مورد نظر است و می توان آن را در سیستم دانلود و آرشیو کرد یا در هاست دیگر آپلود نمود. برای دانلود فایل روی آن راست کلیک نموده و گزینه Download رو انتخاب کنید.

تا این مرحله موفق به ایجاد بکاپ از ایمیل های هاست سی پنل خود شدید. همان طور که ذکر شد می تونید این نسخه بکاپ ایمیل هاست رو روی سیستم ذخیره نمایید یا آن را به هاست دیگری مثل هاست ایمیل یا هاست میزبانی وب انتقال دهید.

مرحله دوم: انتقال ایمیل های هاست سی پنل به هاست دیگر

تا این مرحله شما موفق به گرفتن نسخه بکاپ از تمامی ایمیل های موجود روی هاست خود شدید اما این فایل فشرده و اطلاعات درون آن تنها یک آرشیو هستند و نمی تونید اون ها را بررسی یا چک کنید مگر اینکه به یک هاست دیگر منتقل شوند! در واقع این اطلاعات تنها روی هاست قابل خوندن هستند. برای ریستور بکاپ ایمیل روی هاست سی پنل تنها کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

فرایند ریستور بکاپ ایمیل در هاست مقصد یعنی هاست دوم انجام می شود.

1.ابتدا وارد هاست سی پنل مقصد شوید. (منظور هاستی است که قصد دارید ایمیل ها به آن منتقل شوند).

نحوه ثبت نام در ایرنیک و دریافت شناسه کاربری
ادامه مطلب

2.در این مرحله فایل بکاپی که تهیه کردید رو در قسمت home هاست مقصد خود آپلود کنید.

3.برای ریستور بکاپ ایمیل هاست سی پنل ، روی فایل بکاپ ایمیل راست کلیک نموده و گزینه Extract رو انتخاب کنید. حتما می گویید در هاست مقصد هم پوشه های mail  و etc وجود دارند که شامل ایمیل و تنظیمات هاست فعلی هستند. اصلا نگران نباشید این بکاپ پس از اکسترکت شدن در کنار سایر داده های هاست قرار می گیرد و اطلاعات فعلی از بین نخواهد رفت.

4.حالا تمامی آدرس های ایمیل و تنظیمات ایمیل های موجود در هاست مبدا،  روی هاست جدید هم قرار دارند.

5.برای بررسی و اطمینان از ریستور بکاپ ایمیل در هاست دیگر ، در قسمت Email روی گزینه Email account کلیک کنید.

مشاهده خواهید کرد که ایمیل info@fatemekaboudvand.ir که در هاست قبلی بود هم اکنون به این هاست منتقل شده است .

 

موفق باشید ?

✔ گروه فنی و مهندسی تلاش ✔

 

 

 

5/5 - (1 vote)
دکمه بازگشت به بالا