سئو

لینک سازی داخلی چیست؟ و چه اهمیتی بر سئو دارد؟

لینک سازی داخلی
لینک سازی داخلی

یکی از مهم ترین اصول سئو و بهینه سازی وب سایت لینک سازی است. به طور کلی لینک های داخلی و لینک های خارجی می توانند به بهبود رتبه سایت شما کمک کند. هدف از لینک سازی داخلی، جذب مخاطب جدید به وب سایت شماست که موجب بالا رفتن رتبه سایت شما در صفحه نتایج جستجو گوگل نیز می شود.

استراتژی لینک سازی داخلی کل مباحث سئو را در بر نمی گیرد؛ اما از مهم ترین اقدامات سئو محسوب می شود. در ادامه به برخی از قواعد مهم لینک سازی داخلی اشاره می‌کنیم که توجه به این موارد باعث می‌شود که لینک سازی شما در بخش داخش داخلی درست و قابل قبول باشد.

اصول و قواعد لینک سازی داخلی

1. مدیریت لینک های خروجی هر صفحه : لینک سازی داخلی اغلب با اصول لینک فالو دنبال می شوند یعنی همه لینک های داخلی باید فالو باشند. لینک های خروجی صفحات، اعتباز سایت را کاهش می‌دهد. لذا بهتر است که تعداد لینک های خروجی هر صفحه از سایت شما کمتر از 5 باشد.

2. انتخاب مناسب ترین لینک داخلی: دقت کنید در لینک سازی داخلی بر روی چه قسمت هایی لینک داخلی قرار دهید.  از این قبیل لینک ها تاثیر بسیار زیادی در بازدید سایت دارند و میتوانند بک لینک های خوبی را در اختیار شما بگذارند. بک لینک در واقع بهترین نوع از مطالب مرتبط می باشد که میتوانید مطالب هم رده را با هم تولید کرده و آنها را به هم لینک دهید.

نکته ای که وجود دارد این است که مطالب نباید کاملا شبیه به یکدیگر باشند. تمرکز بر روی یک کلمه کلیدی مهم است اما نباید هر دو صفحه یک موضوع را توضیح دهند.

اهمیت سئو و بهینه سازی برای سایت
ادامه مطلب

3. شناخت مخاطبان: در استراتژی لینک سازی داخلی، شما ناچارید مشخص کنید که برای چه مخاطبی، چه مطلبی را تولید کنید و طبق برنامه زمانی مشخص، به اهداف خود دست پیدا کنید. سلیقه و رفتار مخاطبان با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توانید برای همه مخاطبان بک روش را مشخص کنید.

باید بدانید که برای چه مخاطبی چه مطلبی را تولید کنید. پس از شناخت و دسته بندی مخاطب بر اساس سن و علایق و نیازها، می توانید برنامه مدونی برای لینک سازی خود داشته باشید.

4.  ویرایش محتوای لینک ها بر اساس کلمات کلیدی موثر در سئو : هدف از لینک سازی ارتقا رتبه سایت و ورود بیشتر و ماندن مخاطبان در سایت شماست. بنابراین شما باید کلمات کلیدی پرجستجو در موتور های جستجو را با استفاده از نرم افرار ها استخراج کنید و بر اساس همان کلمات کلیدی، لینک های سایت خود را ایجاد کنید.

5. لینک سازی، مرتبط با حوزه فعالیت خود: برای تولید محتوا مطالب مرتبط با کسب و کار خود را تهیه کنید. لینک سازی زمانی برای شما مفید خواهد بود که کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری شما را ارتقا دهد.

6. شبکه های اجتماعی را فعال کنید : شبکه های اجتماعی راحت ترین راه برای جذب مخاطب و تولید محتوا و بازاریابی آن هستند. می توانید با ایجاد حساب کاربری در شبکه های پرطرفداری مانند اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، جی پلاس و… مطالب تولیدی ویژه خود را به اشتراک بگذارید.

بهتر است همیشه در صفحه فرود (لندینگ پیچ) سایت خود، مطالب جذاب برای جلب مخاطب و هدایت آن‌ها داشته باشید. با این کار لینک سازی شما موثر واقع می شود و ترافیک سایت شما بالا می رود.

سئو چیست؟
ادامه مطلب

7. تولید محتوای جذاب: ایجاد محتوا جذاب، کار عجیب و غریبی نیست. برای تولید محتوا جذاب، بهتر است از طوفان فکری استفاده کنید.

لینک سازی داخلی
لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی و تاثیر آن بر سئو

1. افزایش ترافیک سایت: میزان ترافیک یکی از نقاط قوت سایت ها محسوب می‌شود . با استفاده از کلمات کلیدی پرجستجو و بالا بردن ترافیک سایتريا، می‌توانید کاربر را جذب سایت خود کنید. اگر لینک سازی را شروع کرده‌اید یا می‌خواهید میزان پیشرفت خود را اندازه بگیرید، باید بدانید که نتیجه لینک سازی، بر افزایش ترافیک سایت شما اثر مستقیم دارد.

2. بهبود رتبه سایت در گوگل : ینک سازی صحیح سایت را در رتبه های بالای گوگل قرار می دهد. لینک سازی داخلی به کاربران کمک می‌کند تا به صفحات مختلف سایت شما هدایت شوند و رتبه موجب بهبود بازدید سایت شما نیز بشوند.

 

 

این مطلب چقدر مفید بود ؟
دکمه بازگشت به بالا