هاست و دامنه

دلایل بلاک شدن ip و نحوه رفع آن

چرا IPبلاک میشود برای رفع آن چه کنیم؟

در این مطلب قصد داریم علل بلاک شدن آیپی و نحوه رفع آن را بررسی کنیم، این مورد سوال شمار زیادی از شما عزیزان بوده پس تصمیم گرفتیم در این مطلب به صورت کامل به بررسی آن بپردازیم، با ما همراه باشید.

به احتمال زیاد برای شما هم پیش اومده آیپیتون بلاک شده باشه، ممکنه بگین از کجا مطمئن بشم بالا نیومدن سایت به خاطر بلاک شدن آیپمه؟

قبل از اینکه دلایل مختلف رو بررسی کنیم ساده ترین راه اینه با یه سیستم یا گوشی دیگه که دیتای مجزا از سیستم یا گوشی شما داره سایت مورد نظرتون رو باز کنید، اگر سایت بالا باشه یعنی آیپی شما بلاکه و ادامه مطلب ما به دردتون میخوره…

چرا آیپیم بلاک شده؟

  • اشتباه وارد نمودن رمز عبور

این مورد یکی از رایج ترین دلایل بلاک شدن IP می باشد.

اگر به صورت متوالی ودر یک بازه زمانی کوتاه رمز عبور خود را برای برای ورود به یک وبسایت/ کنترل پنل/ رمز اکانت های ایمیل یا FTP/ تنظیمات outlook و… اشتباه وارد کنید،

آیپی سیستم شما بلاک میشود و سایت مورد نظر ازدسترس شما خارج خواهد شد و دیگر با آیپی آن سیستم نمیتوانید سایت را جستوجو نمایید.

استفاده از فایروال به‌منظور بهبود امنیت cPanel/WHM بسیار معمول است که رایج‌ترین آن ConfigServer Security & Firewall است که به اختصار تحت عنوان csf نیز شناخته می‌شود.

اگرچه نقش این فایروال برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز کاربران به سرور است، اما گاهی اوقات ممکن است شما را نیز در نقش مهاجم یا attacker شناسایی کرده و دسترسی شما را به سرور محدود کند.

هاست .net Core هاست Asp.Net
ادامه مطلب

 معمولاً این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که به دفعات متعدد تلاش ناموفق برای ورود به سیستم سی پنل انجام شود یا باز کردن ایمیل بوسیله Webmail از طریق تلفن همراه یا نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل صورت گرفته باشد.

این مورد به این علت است که در واقع سرور این تلاش های ناموفق را به عنوان یک حمله شناسایی میکند و به همین دلیل Ip را بلاک می کند.

 در همین راستا در بعضی مواقع هکر ها با روش Brute-Force قصد ورود به سرور یا کنترل پنل هاست شما را دارند، که یکی از روش هایی که می توان مانع رسیدن هکر به هدفش شد محدود کردن تعداد لاگین های ناموفق می باشد،

بنابر این سرور IP را بلاک می کند و دسترسی از طریق آن IP مسدود می شود.

  • اتصال یا کانکشن بیش از حد به سرور:

به زبان ساده این مورد را اینطور در نظر بگیرید که وارد سایتی شده اید و تعداد زیادی از صفحات نوشته های آن سایت را باز کرده اید، مثلا صفحه ایمیل/کنترل پنل/وبلاگ و..

اگر کمی تخصصی تر بخواهیم بیان کنیم یعنی اینکه تعداد کانکشن زیادی در یک بازه زمانی کوتاه به سرور ایجاد شده باشد این تعداد می تواند شامل آپلود یا دانلود متوالی فایل های زیاد، باز نمودن همزمان انواع پنل ها (ایمیل، کنترل پنل , ..) و همچنین باز شدن صفحه های سایت باشد.

 همچنین اختلال در مرورگر یا سرویس دهنده اینترنت شما میتواند باعث ایجاد کانکشن های زیادی به سرور شود و درنتیجه اختلال ایجاد نماید.

  • ارسال اسپم:

 درصورتیکه در بازه زمانی کوتاهی، حجم زیادی ایمیل ارسال کنید،آنگاه ممکن است ارسال ایمیل انبوه (ایمیل های تبلیغاتی) باعث بلاک شدن ip شود.

  • صحیح نبودن فرمت ایمیل ها:
ایجاد اکانت اف تی پی اختصاصی برای یک یوزر
ادامه مطلب

  گاها ممکن است زمانی که فرمت ارسال و دریافت ایمیل ها صحیح نباشد و یا در آدرس گیرنده و فرستنده مشکلی وجود داشته باشد باعث بلاک شدن ip شود.

دلایل احتمالی دیگر:

  • وجود ویروس در کامپیوتر شخصی
  • اشتباه وارد نمودن پورت بخش های مختلف سرور مانند کنترل پنل
  • عدم کارکرد صحیح کوکی ها در مرورگر
  • استفاده و آپلود فایل ها ی مخرب و شل ها
  • دسترسی غیر مجاز به سرور مانند تلاش برای اتصال از طریق SSH به سرور

چه کاری انجام دهم که بلاک نشوم؟

  • جهت جلوگیری از این مورد، در صورت اشتباه وارد نمودن رمز یا مشاهده یپغام خطا در ورود یا عدم اتصال به ایمیل یا FTP  با شرکت مربوطه ارتباط بگیرید و یا از آیکن فراموشی رمز عبوراستفاده کنید.

نحوه رفع بلاکیip

  • 1.ipخود را تغییر دهید.

در صورتی که از IP ثابت در اینترنت خود استفاده نمی کنید یکبار مودم ADSL خود را روشن یا خاموش کنید تا IP شما تغییر کند. همچنین برای تغییر IP گاها از فیلتر شکن ها استفاده میشود، که البته موقتی خواهد بود و مشکل اصلی را رفع نمیکند.

  • در گوگل عبارت MY IP را جستجو نمایید و IP اعلام شده که IP شما هست را از طریق ناحیه کاربری و تیکت ارسال کنید تا IP شما بررسی و از بلاک خارج شود.
  • مرورگر خود را مجدد نصب نمایید و تمامی Cache ها و Cookie ها را حذف نموده و مجدد چک نمایید.

امیدواریم این مطلب به شما جهت رفع این مشکل کمک کرده باشد.

02154109000

4.9/5 - (47 votes)
دکمه بازگشت به بالا