هاست و دامنه

مقایسه هاست داخل و خارج از ایران

اگر بین خرید هاست ایران و هاست خارج از ایران دچار سردرگمی هستید پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید

یکی از مسائلی که کاربران هنگام تهیه هاست با آن رو به رو هستند انتخاب بین هاست ایران و هاست خارج کشور می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به مقایسه هاست داخل و خارج از ایران بپردازیم. حال چه این میزبانی هاست لینوکس باشد، چه هاست ویندوز، چه کنترل پنل پلسک، چه سی پنل و یا اینکه میزبانی سرور مجازی، وی پی اس، سرور اختصاصی و یا هر نوع دیگری از خدمات که هم در ایران و هم در خارج از کشور ارائه می گردد.

اختلال در شبکه اینترنت داخلی

در صورت بروز اختلال در اینترنت ایران معمولا سایت هایی که روی سرور های خارجی میزبانی می‌شوند معمولا با مشکلاتی مانند عدم دسترسی یا کندی دسترسی مواجه خواهند بود. لیکن دسترسی به هاست ایران به دلیل استفاده از بستر داخلی اینترنت تا حد زیادی ، دسترسی دائمی را برای کاربران داخل ایران فراهم می‌آورد.

قیمت

همانطور که میدانیم تهیه سرویس‌های خارج از ایران با استفاده از دلار و یا یکی از ارزهای خارجی انجام می‌پذیرد. به همین دلیل با توجه به افزایش قیمت دلار در ایران، معمولا قیمت هاست‌های داخل ایران نسبت به نمونه خارجی آن ارزانتر خواهند بود. اگر قیمت برای شما مهم است، قطعا میزبانی داخل ایران می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

در نتیجه

هزینه هاست داخل ایران به طور کلی ارزان تر از هاست خارج از ایران می‌باشد

سرعت لود سایت

در انتخاب میزبانی ایران و یا سایر کشور ها عوامل متعددی نقش دارند که در این متن سعی خواهیم کرد به ساده ترین و مختصر ترین مواردی که در این مقال می گنجد بپردازیم. یکی از این عوامل سرعت دسترسی به اطلاعات می باشد. در نوع میزبانی، مطمئن بعد و دوری سرور در وسعت بالا در سرعت بازیابی اطلاعات شما تأثیر بسزایی دارد. به عبارت دیگر مطمئناً هنگامی که کاربری در کشور ایران، تارنما و یا وب سایتی در همین کشور را بازدید می نماید، در صورتی که سرور سایت و یا اطلاعات مد نظر در داخل کشور باشد دسترسی به این اطلاعات با سرعت بسیار بالاتری نسبت به حالتی که سرور و میزبان شما در کشور اروپایی و یا آمریکا قرار دارد، انجام خواهد گرفت. و البته یکی از بارزترین مصداق های این عامل، Ping Time ( پینگ تایم ) سرور می باشد که در حالتی که شما در کشور ایران سروری ملی و داخلی را پینگ نمایید سرعت نسبی بسیار بهتری از سرور مشابه در خارج کشور را تجربه خواهید نمود (توجه شود که پینگ تایم یک آزمون قطعی نمی باشد چرا که به عواملی چون سرعت اینترنت شما نیز بستگی دارد اما به طور نسبی در این آزمون مصداق مناسبی خواهد بود).

مقایسه هاست ایران و هاست خارج از ایران
ادامه مطلب

در نتیجه

هر چقدر مکان سرور نزدیکتر به کاربری باشد که در حال بارگذاری وب سایت است، سرعت بارگذاری اولیه سریع‌تر خواهد بود

در این مقاله به صورت کلی به مقایسه هاست داخل و خارج از ایران پرداختیم و با توجه به شرایط سایت خود میتوانید تصمیم بگیرید که از هاست داخل و یا خارج از کشور استفاده کنید.

مشاهده لیست قیمت هاست داخل ایران

در صورتی که مقاله بالا پاسخگوی سوالات شما در این رابطه نبوده است، لطفا پرسش‌های خود را از طریق مراجعه به بخش پشتیبانی هاست تلاش نت در میان بگذارید.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
دکمه بازگشت به بالا