هاست و دامنه

نحوه انتقال مالکیت دامنه های آی آر در سایت ایرنیک

زمانیکه شما یک دامنه ای را در ایرنیک به ثبت می رسانید تمامی حق و حقوق این دامنه متعلق به شما خواهد بود، و اگر بخواهید شخص دیگری بر روی دامنه دسترسی داشته باشد می بایست دامنه را به آن منتقل نمایید .

در این مقاله به بیان نحوه تغییر صاحب امتیاز دامنه های ملی و انتقال کامل دامنه به شخصی دیگر در ایرنیک پرداخته ایم. با انتقال دامنه مالک دامنه به صورت کامل شخص دیگری خواهد شد و تمام دسترسی شما به این دامنه به صورت کامل قطع می گردد.

مراحل انتقال مالکیت:

در ادامه برای انتقال مالکیت دامنه به شخصی دیگر طبق مراحل زیر عمل می‌کنیم:

1- ابتدا وارد سایت ایرنیک به نشانی www.nic,ir می‌شویم.

2-از طریق « آموزش ورود به کنترل پنل دامنه ها در ایرنیک وارد» ، وارد بخش تنظیمات مربوط به دامنه ی مورد نظر که قصد انتقال آن را دارید شوید.

3- از طریق « انتقال (تغییر صاحب امتیاز)» گزینه ی « انتقال (فروش) این دامنه » را کلیک کنید.

انتقال مالکیت
انتقال مالکیت

4-در صفحه ی انتقال دامنه ی مورد نظر ، اگر وضعیت دامنه در حالت «بسته شده» باشد ، در این صورت امکان انتقال دامنه وجود ندارد.  وضعیت انتقال دامنه می بایست در وضعیت «باز» قرار داشته باشد. برای این منظور بر روی دکمه ی « باز کردن انتقال » کلیک کنید.

انتقال مالکیت
انتقال مالکیت

5- وضعیت انتقال آزاد و رمز انتقال ، پس از باز نمودن انتقال دامنه ظاهر می‌شود ، که در این مرحله باید رمز انتقال دامنه را در اختیار شخصی که قرار است دامنه به آن منتقل گردد قرار دهید.

دامین فعال است و پس از تمدید سرویس هاست/ میزبانی خود امکان مشاهده سایت را ندارم، چرا؟
ادامه مطلب
انتقال مالکیت
انتقال مالکیت

در ادامه مراحل زیر باید توسط متقاضی جدید (صاحب امتیاز پیشنهادی) انجام شود:

6- با شناسه خود وارد سامنه ايرنيک شويد.

7-از قسمت « دامنه ها »وارد منوی « انتقال دامنه » شوید.

انتقال مالکیت
انتقال مالکیت

8- در قسمت خرید دامنه ، باید اطلاعات دامنه و رمز انتقال را وارد کنید. در قسمت نام دامنه باید نام دامنه ای که قصد خرید آن را دارید وارد کنید و در قسمت رمز انتقال می بایست، رمز انتقال دامنه‌ای که صاحب امتیاز فعلی دامنه آن را در اختیار شما قرار داده است را وارد کنید. سپس گزینه بعدی را کلیک کنید.

انتقال مالکیت
انتقال مالکیت

9- در قسمت بعد باید رابط های جدید دامنه را مشخص کنید.

انتقال مالکیت
انتقال مالکیت

10- در ادامه پس از مطالعه قوانین ایرنیک تیک مربوط به تایید قوانین را فعال نمایید. سپس گزینه « درخواست انتقال » را کلیک کنید.

انتقال مالکیت
انتقال مالکیت

11- در مرحله بعد صورت حساب انتقال دامنه برای شما صادر می‌گردد ،که قبل از ادامه ی مراحل حتما نسبت به پرداخت صورت حساب اقدام فرمایید.

12- دوباره به قسمت انتقال دامنه برمی‌گردیم. در این مرحله یک درخواست برای انتقال این دامنه افزوده شده است ، که باید گزینه « قبول یا رد درخواست » کلیک نمایید.

انتقال مالکیت
انتقال مالکیت

13- پس از تایید کردن درخواست انتقال، عبارت « در انتظار تایید مرکز ثبت » نمایش داده می‌شود .در این حالت مرکز ثبت دامنه می بایست این درخواست را تایید نماید.

 

 

 

4.8/5 - (6 votes)
دکمه بازگشت به بالا