سرور مجازیهاست و دامنه

سرور مجازی یا وی پی اس VPS – Virtual Private Server چیست ؟

 

سرور مجازی یا Virtual Private Server – VPS چیست؟

سرور مجازی یا VPS که در نوعی از خدمات میزبانی وب می باشد در واقع همان ماشین مجازی یا مجازی سازی می باشد که گاهی به آن VDS Virtual Dedicated Server هم می گویند ، که در آن دسترسی root داریم و می توانیم نرم افزار های سیستمی را نصب و اجرا کنیم.

وی پی اس در واقع بخشی از یک سرور فیزیکی قدرتمند است که توسط نرم افزار های مجازی سازی مانند VMWare به بخش های کوجک تر تقسیم شده است ، میزان منابع سرور مانند رم / هارد / برای این بخش ها به نسبت نیاز هر یک می تواند متفاوت باشد ، ضمنا امکان ارتقا هر یک از انها نیز وجود دارد.

هر سرور مجازی کاملا به طور مستقل از سایرین عمل می کند و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند این بدین معنی است که سرور های مجازی موجد در یک سرور فیزیکی می توانند با سیستم عامل های مختلف راه اندازی شوند و DNS های اختصاصی داشته باشند و یا سرویس های مختلفی بر روی انها نصب شود .

به دلیل اینکه در VPS تمامی امکانات یک سرور فیزیکی در اختیار کاربر آن می باشد و هزینه ی آن به مراتب کمتر از سرور اختصاصی است این سرویس بسیار پرکاربرد می باشد .

سرور مجازی
مزایا وی پی اس Virtual Private Server :

هزینه ی بسیار کمتر نسبت به سرور فیزیکی
در اختیار داشتن تمام امکانات سرورهای فیزیکی ( اختصاصی )
در اختیار داشتن آی پی معتبر و اختصاصی
در اختیار داشتن دسترسی ROOT / Administrator و تغییر کانفیگ سرور
امنیت بالاتر نسبت به فضاهای میزبانی اشتراکی
انعطاف پذیری : ارتقا منابع بدون نیاز به جابجایی و اختلال طولانی در سیستم امکان پذیر خواهد بود.
میل سرور اختصاصی
پهنای باند بالا
سرور مجازی اختصاصی VPS در چه مواردی میتواند مفید باشد؟

هاست یا Host چیست ؟
ادامه مطلب

سرور اختصاصی مجازی یا همان ( VPS ) برای میران وب سایت هایی که به منابع سیستمی بیشتری احتیاج دارند و ترافیک انها بالا است به ویژه وب سایت های دانلود می تواند مفید و ضروری باشد . سرور مجازی با در اختیار گذاشتن قابلیت استفاده از سیستم عامل‌های مجزا ، کانفیگ اختصاصی نسبت به نیاز و دسترسی های بالاتر میتواند برای صاحبان کسب و کار امنیت و امکانات بالاتری را فراهم آورد.

این مطلب چقدر مفید بود ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا