سئو

سایت MOZ چه سایتی است و نحوه ی عملکرد آن چگونه است؟

سایت Moz‬ یک وب سایت انلاین است که تعداد قابل توجهی از ابزارهای آنلاین برای مدیریت دامنه های وب مستران را دارا می‌باشد.این سایت در زمینه مدیریت و بهینه‌سازی سایت جزو مطرح‌ترین سایت‌ها در جهان محسوب می‌شود .

سایت MOZ
سایت MOZ

مزایای استفاده از وب سایت MOZ

از مزایای استفاده از وب سایت MOZ ، ابزار کلیدواژه های آن می باشد که استفاده از آن بسیار راحت می‌باشد به این صورت که با مراجعه به باکس اصلی باکس کلیدواژه خود را تایپ میکنید سپس منتظر میمانید تا انالیز به پایان برسد. و در پایان عبارات کلیدی به لیست اضافه می شود و گزارش تفسیری از آن را مشاهده میکنید. از مهم ترین مزیت های این ابزار می توان به آنالیز سئو محلی توجه کرد .

اما دو فاکتور مهمی که این وب سایت جهت ارزیابی وب سایتها معرفی نموده و قدرت سایت را از دیدهای گوناگون نمایش میدهد page authorityو domain authority نام دارد. اگر وبمستر باشید قطعا نام این دو فاکتور را شنیده اید. سایت moz با استفاده از این دو فاکتور بصورت مختصر و مفید قدرت یک سایت را معرفی می کند.

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟

دامین اتوریتی را سایت سئوموز سنجش کرده و ارائه میدهد که اقدام به سنجش تعداد کیفیت و لینک های خارجی ورودی به یک دامنه کرده و اقدام به امتیاز دهی و اعلام اتوریتی دامین میکند.  تعداد و کیفیت لینک بیلدینگی که برای یک دامنه و سایت اینترنتی ایجاد شده است، مبنای امتیاز گیری و افزایش و کاهش اتوریتی دامین می‌باشد.

پیج اتوریتی زیر مجموعه ای از دامین اتوریتی میباشد. همانطور که گفتیم هر دامنه دارای یک آتوریتی معین می‌باشد اما علاوه بر آن هر یک از صفحاتی که روی این دامنه ایجاد شده اند هم متناسب با لینک های ورودی خود دارای یک پیج اتوریتی مستقل می‌باشند.

تفاوت لینک فالو با لینک نوفالو در چیست؟
ادامه مطلب

برای بالا بردن دامین آتوریتی شما باید با اصول کلی لینک بیلدینگ و اینکه چه لینک هایی برای سایت شما مفید هستند آشنا باشید.

آنالیز سایت با MOZ

ابتدا وارد سایت شوید و در قسمت URL آدرس سایت موردنظر را وارد کنید.

در قسمت بعد اطلاعات مربوط به Domain Authority و Page Authority و Established Links را مشاهده می‌کنید. دامین اتوریتی وضعیت اعتباری دامین شما است که عددی بین 1 تا 100 می‌باشد.  پیج اتوریتی هم به همین صورت است اما Established Links به معنی مقدار لینک های سایت شما است که نشان می دهد.

در قسمت بعدی  Inbound Links ، ستون اول عنوان و لینک های داده شده به سایت شما و Link Anchor Text هم کلمه ای که با آن لینک شده اید را نشان می دهد . Spam Score هم  درصد اسپم بودن دامنه ها را نشان می دهد. .PA و DA هم به ترتیب پیچ اتوریتی و دامین اتوریتی توضیح داده شده هستند که توسط سایت moz ارائه  و آپدیت می شوند.

قسمت Just-Discovered هم به طور دقیقی زمان کراول یا دیدن تمام لینک ها را در قسمت  Date Discovered UTC نمایش می دهد.

در قسمت top pages نیز معتبرترین ها و با ارزش ترین لینک های داخلی سایت خودمان نشان داده می‌شود.

 

 

 

 

این مطلب چقدر مفید بود ؟
دکمه بازگشت به بالا