اینترنت

ارائه اینترنت ماهواره ای به ایرانی ها دروغی بیش نیست!

یک کارشناس زیرساخت گفت: طرح ارائه اینترنت ماهواره ای بدون فیلتر به ایرانی ها از سوی آمریکا عوام فریبی است و امکان اجرا ندارد. 

به نقل از میزان، حمید پیله ور کارشناس زیرساخت اظهار داشت: در هر دستگاه موبایل یک فرستنده و گیرنده وجود دارد که در دو پهنای باند “وای فای” و ” شبکه موبایلی” کار می کند. سیستم وای فای در پهنای باند 2 گیگاهرتز  و 5 گیگا هرتز است و در شبکه موبایلی در صورتی که دارای  جی اس ام  است در پهنای باند 850 مگاهرتز تا 2 هزار و 100 مگاهرتز  فعال است.

وی ادامه داد: برد مسافتی در وای فای 35 متر و در جی اس ام 35 کیلومتر است. این در حالی است که فاصله ماهواره تا سطح زمین 22 هزار و 300 فوت است. در این شرایط شاید با هر تقویت کننده ای ماهواره بتواند اطلاعات را به تلفن همراه ما ارسال کند اما قطعا تلفن های ما امکان ارسال پاسخ به این داده ها را ندارد و نمی تواند فاصله 22 هزار و 300 فوتی را طی و پاسخ داده ماهواره را ارسال کند.

این کارشناس زیر ساخت با بیان اینکه چند شرکت در دنیا اینترنت ماهواره ای به کاربران ارائه می دهند، تاکید کرد: در حال حاضر چند شرکت در دنیا وجود دارند که اینترنت را به صورت اور ست لایت (ماهواره ای) ارائه می دهند. برای دریافت این اینترنت به دیشی چند اینچی نیاز است که به آن  وی ست می گویند. با نصب دیش در پشت بام به صورت دید مستقیم، این دیش مستقیم ماهواره را دیده و اطلاعات را دریافت می کند.

مزایا و معایب سرویس ADSL
ادامه مطلب

پیله ور افزود: ماهواره ها در حلقه هایی می چرخند که سرعتشان با سرعت زمین یکی است و در یک منطقه ثابت اقدام به ارسال داده می کنند که این داده ها با دیش دریافت می شود.

وی اضافه کرد: موضوع مهم این نوع اینترنت اشتراک آنها است که به یک به بیست تا یک به 400 می رسد. در حال حاضر در  پیشرفته ترین ماهواره ها سرعت اینترنت 1000 مگا بیت بر ثانیه است.

پیله ور با بیان اینکه نکته مهم این است که اگر بخواهند طرح اینترنت ماهواره ای را اجرا کنند چنین موضوعی با دستگاه های موبایل امکان پذیر نیست، تاکید کرد: آمریکا مدعی است که با اور ست لایت اینترنت ارائه می کنم و با نصب بی تی اس با فرکانس بالاتر،روی ماهواره اینترنت را ارائه می کنم. این موضوع در حالی مطرح شده که با موبایل های فعلی این موضوع منتفی است و با  وای فای دارای برد 40 متری این موضوع امکان پذیر نیست.

به گفته این کارشناس زیر ساخت، اینترنت ماهواره ای تنها در موبایل های ماهواره ای از قبیل ثریا کارایی دارد و به نظر می رسد دولت آمریکا در حال عوام فریبی و دادن امید واهی است. خود آنها بهتر می دانند که این طرح ها عملی نیست و باید ببینیم با طرح چنین موضوعات دروغی به دنبال چه چیزی هستند.

 

منبع:کلیک

5/5 - (1 vote)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا