هاست و دامنه

دامین Addon، ساب دامین و پارک دامین چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

دامین Addon، ساب دامین و پارک دامین
دامین Addon، ساب دامین و پارک دامین

اصطلاحات دامین Addon، ساب دومین، و پارک دامین انواع دامنه هایی است که می توانیم بر روی هاست خود داشته باشیم . بسیاری از هاستینگ ها امکانات زیادی را برای کاربران خود ارائه میدهند اما کاربران به دلیل عدم آگاهی از آن امکانات استفاده نمیکنند.

ما سعی داریم در این آموزش کاربرد و تفاوت های هرکدام از این موارد را آموزش دهیم. در ادامه ما تعاریفی از انواع دامنه های قابل استفاده در هاست ارائه خواهیم داد که تفاوت های این نوع دامنه ها را نیز مشخص می نماید.

دامنه ی اصلی چیست؟

این دامنه ای می باشد که بعنوان دامنه ی اصلی اکانت تعریف می شود . با توجه به خدماتی که هاستینگ شما ارائه میدهد در اکثر موارد تنها یک دامنه بر روی هاست اشتراکی قابل ثبت می‌باشد.

دامنه اصلی برای ایجاد اکانت های هاستینگ و تعریف یوزر استفاده می‌شوند و در آدرس های ایمیل اصلی جایگزین می‌شود.

پارک دامین چیست؟

دامنه های پارک شده محتوای دامنه اصلی و سایت اصلی را نمایش میدهند و برای استفاده همزمان از پسوند های مختلف با یک نام برای سایت و یا پارک کردن دامنه استفاده میشود. این روش برای سایت هایی کاربرد دارند که آدرس دامنه های زیادی را ثبت کرده اند.

بطور مثال اگر دامنه ما بصورت talashnet.com باشد میتوانیم بصورت talashnet.net ، talashnet.ir و … روی دامنه اصلی پارک کنیم و همه این دامنه ها همان محتوای talashnet.com را نمایش میدهند.

دامین پارک شده از همان نیم سرورهای دامنه‌ی اصلی استفاده می‌کند. هر آدرس ایمیلی که تحت دامنه‌ی اصلی تعریف شود عیناً برای دامنه‌ی پارک شده نیز ایجاد می‌گردد و قابل استفاده است.

مدیریت دانلود نسخه پشتیبان ایمیل فورواردها - Download Email Forwarders
ادامه مطلب

دامین Addon چیست؟

دامنه ی ادان شده به دامنه ای گفته می شود که بر روی هاستی با یک دامنه ی اصلی دیگر اضافه می گردد ولی محتوایی مجزا از دامنه ی اصلی را نمایش می دهد. یعنی اگر دامین توسط روش ادان دامین به سی پنل اضافه شود ، تمام محتوا دامنه جدید کاملا متفاوت از دامنه اصلی خواهد شد. این نوع دامنه نیز از طریق اکانت دامنه ی اصلی مدیریت می شود و در هاست اصلی ادد می شود. این دامنه برای خود یک فایل  public_html و تمام پوشه های آن فایل روی آن قرار دارد.

ساب دامین چیست ؟

ساب دامنه یا زیر دامنه ، پیشوندی است که قبل از نام دامنه ی سایت قرار می گیرد و می توان از آن برای اهداف مختلف مثلا سازماندهی بخش های مختلف سایت استفاده نمود. و به هر تعداد دامنه ای که داشته باشید می‌توانید برای آن ساب دامین تعریف کنید.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
دکمه بازگشت به بالا