طراحی سایتهاست و دامنهوردپرس

انواع کد ریدایرکت htaccess

انواع کد ریدایرکت htaccess  

ریدایرکت چیست؟

در تعریف ریدایرکت چیست به”روند انتقال آدرس (URL) به آدرس دیگر ریدایرکت (تغییر مسیر) ‘گفته می شود.”همانطور که می دانید ، هر صفحه در اینترنت دارای یک URL منحصر به فرد به نام URL است. بعضی اوقات – به هر دلیلی – می خواهیم این URL به URL دیگری منتقل شود.

ریدایرکت 301 یا انتقال دائمی

ریدایرکت 301 یا انتقال دائمی اگر می خواهید آدرس سایت خود را برای همیشه تغییر دهید ، بهتر است از ریدایرکت 301 استفاده کنید.دقت کنید که از ریدایرکت 301 معمولاً برای تغییر مسیر دائمی کاربران، از سایت قدیمی به جدید استفاده می‌شود

به عنوان مثال ، اگر سایت شما با دو دامنه talashnet.com و talashnet.ir ثبت شده است و می خواهید کاربران فقط به دامنه .ir دسترسی داشته باشند ، می توانید آدرس talashnet.com را به talashnet.ir ریدایرکت تغییر دهید.

موتورهای جستجو نیز باید آدرس قدیمی شما را به آدرس جدید شما تغییر دهند. در واقع ، اگر می خواهید صفحه شما کاملاً به آدرس جدید سایت هدایت شود ، بهتر است از Redirect 301 استفاده کنید.

انواع ریدایرکت 301

ریدایرکت 301 آدرس سایت به حالت بدون www

RewriteEngine on

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^ talashnet.com [NC]

RewriteRule ^(.*)$ http://www.talashnet.com /$1 [L,R=301,NC]

ریدایرکت 301 دامنه اصلی سایت به حالت با www

 

RewriteEngine on

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.talashnet.com [NC]

RewriteRule ^(.*)$ http://talashnet.com /$1 [L,R=301,NC]

کدهای redirect دامنه جدید در هنگام تغییر دامنه

 

RewriteEngine on

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^ talashnet.com [NC,OR]

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www. talashnet.com [NC]

RewriteRule ^(.*)$ http:// talashnet.com /$1 [L,R=301,NC]

ریدایرکت 302 یا انتقال موقت

ریدایرکت 302 یا انتقال موقت بعضی اوقات مجبورید موقتاً URL یک صفحه را به مکان دیگری منتقل کنید. مانند وقتی که  در سایتی کار می کنید و می خواهید کاربران به آدرس دیگری هدایت شوند. ریدایرکت 302 در این شرایط به شما کمک خواهد کرد.

جشنواره تابستانه تلاش نت (تابستان ۱۴۰۰)
ادامه مطلب

با کمک ریدایرکت 302 کاربر به طور موقت به آدرس جدید منتقل می شود و اعتبار صفحه قبلی کاهش نمی یابد (این نکته برای سئو بسیار مهم است!).

فقط بخاطر داشته باشید که موتورهای جستجو در استفاده از ریدایرکت 302 کمی سختگیرانه هستند و اگر مدت طولانی از آن استفاده کنید مانند ریدایرکت 301 با آن رفتار می کنند.

5/5 - (1 vote)
دکمه بازگشت به بالا