دامنه

تنظیم DNS خصوصی برای دامنه+نکات و مزایا

تنظیم DNS خصوصی برای دامنه ملی و بین المللی

تنظیم DNS اختصاصی دامنه ملی و بین المللی

Dns چیست؟

DNS ها عامل ارتباط وتعامل دامنه ها با هاست هستند.

زمانی که می خواهیم دامنه ای را بر روی هاستی ست کنیم از DNS استفاده می کنیم. برای اینکه بتوانیم این اتصال را مقدور سازیم باید اقدام به تعریف DNS در سرور نماییم تا سایت ها به معنی واقعی بر روی هاست میزبانی شوند.

DNS اختصاصی چیست؟

Dedicated DNS یا دی ان اس اختصاصی در واقع ریکوردهایی است که موجب می شود دامنه ما با مقادیر دلخواه خود به سرور معرفی شود. در هنگام Whois نیز بجای دامنه Owner اطلاعات DNS اختصاصی ظاهر می شود.

dns و انوع رکوردها
ادامه مطلب

تنظیم dns خصوصی برای دامنه های ملی و بین المللی

در مطالب مربوط به dns و انواع رکورد ها به طور کامل dns را معرفی کردیم و توضیح دادیم چگونه کار میکند.

همچنین در مطلب تفاوت DNS وDNS اختصاصی به طور کامل تفاوت این دو را شرح دادیم و مزایا و معایل dns  اختصاصی را برایتان بیان کردیم.

حالا زمان آن رسیده تا نحوه تنظیم DNS  اختصاصی را برای دامنه های ملی و بین المللی را آموزش دهیم.

 روش تنظیم DNS اختصاصی دامنه های ملی(IR)

  • وارد شناسه ایرنیک خود در سایت ir شوید. حال از قسمت دامنه‌ها روی گزینه “دامنه‌های من” کلیک کنید.
تنظیم dns دامنه های ملی

حال دامنه‌ای که می‌خواهید برای آن دی ان اس اختصاصی ایجاد کنید را انتخاب و از قسمتی که در تصویر زیر نشان داده‌ایم وارد تنظیمات DNS شوید.

تنظیم DNS اختصاصی دامنه های ملی

در قسمت تنظیمات DNS در بخش نام کارگزار نام‌های ns1.Mydomain.ir و ns2.Mydomain.ir و در قسمت آی پی کارگزار همان ip سرور را وارد کنید.

تنظیم DNS اختصاصی دامنه های ملی

سپس به سوال امنیتی پاسخ داده و صفحه را کمی به پایین اسکرول کنید. سپس برای ایجاد DNS اختصاصی روی گزینه “اعمال” کلیک کنید.

دقت کنید که به جای Mydomain.ir نام دامنه خود را وارد کنید.

حال مانند توضیحات بخش قبل وارد کنترل پنل هاست خود شوید و در بخش تنظیمات  dns دو عدد  a-record  به نام ns1 و ns2 ایجاد کنید. به این ترتیب کار ساخت دی ان اس به پایان رسید.

روش تنظیم DNS اختصاصی برای دامنه های بین المللی(com/net/org و…)

برای انجام این کار باید دو مرحله زیر را انجام دهیم.

  1. ایجاد Child Name Server در پنل دامنه com
  2. ایجاد Recordهای مربوطه در سرور میزبانی وب (هاست) یعنی تلاش نت

آموزش  تصویری مربوط به تنظیم dns دامنه های بین المللی را به صورت کامل در مطلب تنظیم dns اختصاصی دامنه های بین المللی بیان کردیم و برای جلوگیری از اشباع مطالب تکراری این مطلب را در وبلاگ بخوانید .

تنظیم dns اختصاصی روی دامنه های بین المللی
ادامه مطلب

مزایای dns اختصاصی نسبت به dns اشتراکی

تفاوت بین آی پی اشتراکی و آی پی اختصاصی بسیار ساده است. آی پی اشتراکی توسط یک وب سرور و چندین سایتی که برروی آن میزبانی می شوند مورد استفاده قرار می گیرد.

در این حالت می بایست وب سرور یک فعالیت بیشتری را انجام دهد و هر درخواست کاربر را به سایت موردنظر کاربر ارجاع دهد که این مورد سبب افزایش بار سرور خواهد شد در حالیکه استفاده از آدرس آی پی اختصاصی به این معنی است که هر فضای میزبانی سایت ، دارای آی پی مختص به خود است.

از جمله فوایدی دیگر آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان دسترسی به سایت با واردکردن آی پی اختصاصی

گاهی اوقات لازم است که قبل از ست کردن نام دامنه بر روی سرور و راه اندازی وبسایت بر بستر وب ، نحوه بارگذاری وب سایت را بررسی کنید. یک آدرس IP اختصاصی، توانایی دسترسی به سرور به طور مستقیم بدون نیاز به ایجادکردن تغییر در تنظیمات DNS برای نام دامنه را فراهم می کند.

به عبارت دیگر در صورتیکه از آی پی اختصاصی استفاده کنید می توانید سایت خود را بدون اینکه نیاز به ست کردن DNS داشته باشید مشاهده کنید. در هاست اشتراکی امکان اینکه با واردکردن آی پی اشتراکی بتوانید سایت خود را مشاهده کنید وجود ندارد.

  • اسپم نشدن ایمیل ها

همانگونه که عنوان شد ، استفاده از آی پی اشتراکی می تواند اثرات مخربی بر روی سایت شما داشته باشد.

یکی از این اثرات مخرب در زمان استفاده از سرویس ایمیل می تواند مشکل ساز باشد، زمانیکه سایت شما بر روی یک هاست اشتراکی میزبانی می شود و چندین سایت از یک آی پی اشتراکی استفاده می کنند ، ممکن است یکی از این سایت ها از سرویس ایمیل برای ارسال ایمیل های هرز و اسپم استفاده نماید و تمامی ایمیل های ارسالی از این آدرس آی پی، به عنوان ایمیل های اسپم شناخته خواهد شد که این مورد بر روی ایمیل های ارسال شده توسط شما نیز اثرگذار است.

استفاده از آی پی اختصاصی این امکان را برای شما فراهم می کند که با اطمینان از سرویس های ایمیل بر روی هاست سایت خود استفاده کنید.

  • افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو

استفاده از آی پی اختصاصی برای هر سایت هیچگاه از جانب گوگل به عنوان یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی سئوی سایت تایید نشده است.

  • افزایش امنیت در مقابل حملات امنیتی

قرارداشتن سایت بر روی یک هاست اشتراکی و استفاده از یک آی پی اشتراکی باعث می شود در زمانی که هکرها قصد حمله به یک سایت و آی پی را داشته باشند ، با توجه به مشترک بودن آی پی سایت شما با آی پی آن ، این مورد می تواند بر روی امنیت سایت شما نیز اثرگذار باشد.

             ارائه دهنده خدمات متنوع، مبتنی بر بستر اینترنت

هاست

دامنه

سرور

میل سرور

پنل پیامکی

طراحی وسئو سایت

پشتیبانی 24 ساعته

02154109000

4.6/5 - (13 votes)
دکمه بازگشت به بالا