دامنه

نحوه تمدید دامنه سایت

آموزش افزایش اعتبار دامنه

نحوه تمدید دامنه سایتهمانطور که در جریان هستید دامنه ها مدت زمان اعتبار مشخصی دارند، و تا زمانی که اعتبار دارند میتوانیم آنهارا در اختیار داشته باشیم.

پس از پایان مدت اعتبار آنها که به صورت سالانه هم هستند باید نسبت به تمدید مدت اعتبار دامنه اقدام کنیم تا دامنه مجدد تا مدت زمان مشخص دیگری در اختیار ما قرار داشته باشد.

وقتی اعتبار دامنه تمام میشود در واقع به این معنی است که مالکیت از بین میرود و دامنه به اصصلاح آزاد میشود، البته این فرایند آزاد شدن دامنه یک هفته تا یک ماه زمان بر است.

اگر به هر علتی مالک کنونی دامنه از تمدید دامنه خود خودداری کند، دامنه آزاد شده و برای ثبت در اختیار دیگر افراد قرار میگیرد.

 

چرخه حیات دامنه آی آر
ادامه مطلب

 

هر وقت بخوام میتونم دامنم رو تمدید کنم؟

در پاسخ باید بگوییم مالک دامنه باید قبل از پایان موعد اعتبار دامنه اش نسبت به تمدید آن اقدام کند تا تمدید بدون مشکل انجام شود.

این زمان قبل از پایان اعتبار در هر زمان دلخواهی میتواند انجام شود، به طور مثال شما میتوانید یک هفته یا یک ماه یا… بعد از خرید دامنه اقدام به تمدید آن نمایید.

 

اگر زودتر از موعد دامنه رو تمدید کنم، مدت اعتبارها تداخل پیدا نمیکند؟

باید بدانید با تمدید دامنه مدت اعتبار دوم (اعتباری که با تمدید اضافه شده) بعد از پایان اعتبار اولیه اجرا میشود و هیچ تداخلی با هم پیدا نمیکنند.

 

اگر دامنه رو تمدید نکردم و اعتبارش تموم شد چیکار کنم؟

در این حالت اگر دامنه شما آزاد نشده باشد و هنوز برای شما در رزرو قرار داشته باشد این به این معنی است که فرصتی برای شما وجود دارد تا بدون مشکل دامنه تان را تمدید کنید.

اما اگر از مدت زمان اعتبار دامنه تان بیش از یک ماه گذشته باشد و دامنه ازاد باشد دیگر روش تمدید جوابگو نیست، زیرا دامنه در دسترس همه قرار گرفته و در صورتی که آنرا میخواهید باید مجددا نسبت به سفارش همین دامنه اقدام کنید.

یعنی مراحل ثبت اولیه دامنه را که قبلا انجام داده بودید دوباره باید انجام دهید. تا دامنه برای شما ثبت شود، البته باید خوش شانس باشید تا دراین مدت کسی قبل از شما این دامنه را ثبت نکرده باشد.

 

چرخه حیات دامنه های بین المللی
ادامه مطلب

 

 روش تمدید دامنه های مختلف با هم متفاوت است؟

در این باره باید بگوییم، هر دو نوع دامنه ها یعنی ایرانی و بین المللی با یک روش تمدید میشوند و شما از طریق سایت نماینده ای که دامنه را از آنها تهیه کردید میتوانید اقدام به تمدید دامنه نمایید. (با این تفاوت که در مورد دامنه های ir  یک مورد اضافی و مهم برای چک کردن وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم)

روش تمدید دامنه در سایت هر نماینده مختص خود آن است و باید در لیست خدماتشان به دنبال این مورد بگردید و فرایند تمدید را انجام دهید.

 

نکته مهم قبل از شروع تمدید دامنه:

پیش از آنکه برای تمدید دامنه اقدام نمایید باید اطمینان حاصل کنید که رابط های فنی و مالی دامنه شما در ایرنیک برروی fa482-irnic تنظیم باشد. برای چک کردن این مورد به مطلب راهنمای تنظیم رابط نماینده دامین جهت تمدید مراجعه فرمایید.

بعد از انجام تنظیمات مربوط به رابط ها مراحل بعد را طبق گفته های زیر ادامه دهید.

 

روش تمدید دامنه درتلاش نت چگونه است؟

برای تمدید دامنه های خود طبق مراحل زیر عمل کنید:

1-ابتدا وارد پنل کاربری خود شوید.

2-از منوی سمت راست /دامنه ها وارد بخش دامنه های من شوید.

3-روبروی دامنه مورد نظر آیکن آچار وجود دارد، با کلیک بر روی این آیکن لیستی از تنظیمات قابل انجام ظاهر میشود.

4-گزینه تمدید را انتخاب نمایید و نسب به ادامه ثبت سفارش و پرداخت اقدام کنید.

 

تمدید دامنه پس از آزاد شدن دامنه

اگر مالک دامنه به هر علتی زود تر از موعد اعتبار دامنه آنرا تمدید نکرد، مدت زمانی حدود یکماه، دامنه برای او در رزرو خواهد ماند که اگر مشکلی در تمدید پیدا کرده و یا فراموش کرده دامنه را تمدید کند، بتواند نسبت به تمدید آن اقدام کند.

باید توجه داشته باشید یک سری دامنه های بین المللی در این مرحله جریمه میخورند و اگر در آن مدت یکماهه بخواهید دامنه تان را تمدید کنید باید جریمه آنرا بپردازید و سپس نسبت به تمدید اقدام کنید. ( البته ما در تلاش نت مهلت سر رسید دامنه تان را به شما اطلاع میدهیم تا اگر فراموشتان شده دچار مشکل نشوید.)

البته بسیار از افرادی که دامنه آنها خیلی معروف نیست و یا کمتر پیش می آید در مدت یکماه شخص دیگری نسبت به ثبت آن اقدام کند ،جریمه را نمیپردازند و صبر میکنند تا دامنه ازاد شود آنوقت نسبت به ثبت مجدد اقدام میکنند.

 

روش تمدید دامنه بعد از سر رسید اعتبار

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که اعتبار دامنه شما به پایان رسیده ومدت زمان بیش از یکماه است که نسبت به تمدید آن اقدام نکردید، باید بگوییم در این حالت ابتدا باید وضعیت whois دامنه مورد نظرتان را چک کنید و از آزاد بودن آن اطمینان حاصل کنید،اگر خوش شانس باشید و فرد دیگری در این مدت آنرا ثبت نکرده باشد ،میتوانید نسبت به ثبت آن اقدام کنید و مانند فرایند اولیه سفارش دامنه عمل کنید.

Whois چیست؟و چگونه از یک دامنه WHOIS بگیریم؟
ادامه مطلب

 

مدت زمان اعتبار دامنه ها چقدر است؟

مدت اعتبار دامنه ها بصورت سالانه است یعنی به طور مثال برای دامنه  ir  مدت اعتبار برای سفارش بصورت یکساله و پنج ساله وجود دارد.

 

اگر مدت زمان اعتباری که مد نظرمه پیدا نکردم چیکار کنم ؟

گاها پیش می آید شما تصمیم دارید برای چندین سال یک دامنه را برای خود نگه دارید.

در این حالت در همان ابتدای ثبت دامنه اگر در گزینه های قابل سفارش دامنه با مدت زمان مد نظرتان را پیدا نکردید:

  • ابتدا دامنه را با همان اعتباری که موجود است سفارش دهید.
  • سپس با فاصله های یک هفته ای میتوانید نسبت به تمدید آن اقدام کنید ، با اینکار با پایان اعتبار اولیه اعبتار بعدی اغاز میشود و به این ترتیب دامنه به هر مقداری که شما آن را تمدید کرده اید در دسترس ما خواهد بود .

 

تعداد تمدیدهایی که میتونم انجام بدم نامحدوده یا محدودیت دارن؟

راجع به هر دامنه سقف مدت اعتبار حتی با تمدید وجود دارد که بیشتر از آن زمان نمیتوانید دامنه را تمدید کنید.

برای درک بهتر یک مثال برایتان میزنیم، فرض کنید من دامنه .com تهیه کردم و سقف اعتبارقابل سفارش آن 1 سال است ،اما من دامنه را برای 6 سال احتیاج دارم، کاری که باید انجام دهم این است که :

  • ابتدا دامنه را برای یکسال سفارش دهم.
  • بعد از گذشت یک هفته از تاریخ فعلی نسبت به تمدید دامنه در سال دوم اقدام کنم.
  • بعد از گذشت یک هفته از تاریخ اعتبار دوم نسبت به تمدید در سال سوم اقدام کنم .
  • و….
  • بعد ازینکه اعتبار سال پنجم را تمدید و خریداری کردم نوبت به سال ششم میرسد،اما از آنجایی که سقف اعتبار دامنه .com حتی برای تمدید 5 ساله است من باید یکسال از سفارش اولیه دامنه ام صبر کنم و بعد از گذشت این زمان نسبت به تمدید دامنه برای سال ششم اقدام کنم.

اگر بعد از خوندن این مطلب سوالی تو ذهنتون شکل گرفته برای یافتن جواب، مطالب موجود در وبلاگ رو چک کنید.

امیدوارم این مطلب مورد توجهتون قرار گرفته باشه.


تلاش نت 

02154109000

4.6/5 - (34 votes)
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا