عمومی

بروز رسانی سیستم عامل اندروید

عملیات بروز رسانی علاوه بر صرف حجم اینترنت، زمان زیادی نیز از کاربران می گیرد. انجام بروزسانی چقد ضرورت دارد؟ قبل از بروز رسانی چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

چرا باید سیستم عامل خود را بروزرسانی کنیم؟

یکی از دلایل بروزسانی سیستم عامل امنیت کاربران می باشد. شرکت های تولید کننده نرم افزار در دوره های زمانی مشخصی اقدام به ارائه ی پکیج های به روز رسانی می کنند. این بسته های به روز رسانی هم ممکن است برخی از نواقصی که در نسخه های پیشین بوده است را برطرف کند. هم نسخه ی فعلی را ارتقا بخشد و هم با افزودن قابلیت جدید باعث ارتقا عملکرد نرم افزار شود. بنابراین به روز رسانی سیستم عامل بذات خود عمل مفیدی است چون سبب اعتلای عملکرد سیستم شما خواهد شد. اما  باید دقت کنید که نسخه ی جدید با ظرفیت سیستم شما تناسب دارد یا نه. البته گاهی اوقات خود سیستم تذکرهای لازم را در این خصوص می دهد اما گاهی ممکن است نرم افزاری فراتر از ظرفیت سیستم شما نصب شود و سبب کندی عملکرد سیستم شما گردد.

چه مشکلاتی ممکن است بعد از بروزسانی اتفاق بیافتد

نسخه های جدید علاوه بر مزیت های فراوانی که با خود دارند ممکن است گاهی منجر به مشکلاتی نیز شوند. ولی بهرحال مزیت ها بیشتر از مشکلات آن هاست. برخی مشکلات ممکن است به مرور زمان خود را نشان دهد و باعث بروز اختلال در گوشی شما شود.

البته لازم نیست نگران باشید. شرکت های ارائه دهنده این خدمات درصدد رفع این مشکلات بر می آیند. پس صبرکردن بهترین راه کار است. نا گفته نماند برای برگردندان سیستم عامل به ورژن قبلی از factory reset نمی توانید استفاده کنید. زیرا سیستم عامل طبق آخرین نسخه عمل می کند. در این صورت اگر گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید بازهم طبق آخرین نسخه سیستم عامل کار می کند.

استخدام تابستان 1400 - فروش، پشتیبانی، طراح سایت، تولید محتوا
ادامه مطلب

جلوگیری از بروزسانی خودکار

استفاده از اینترنت در کشورما هزینه زیادی می برد علاوه بر آن ممکن است برخی بروزسانی ها به صورت در زمانی که شما شدیدا به گوشی نیاز دارید اتفاق بیافتد و شما را از کارتان عقب بیاندازد.

برای جلوگیری از بروزرسانی خودکار سیستم عامل اندروید. ابتدا به قسمت settings مراجعه کنید.

در قسمت settings وارد قسمت system   بشوید.

بعد از ورود به قسمت system، در قسمت system update، گزینه  update settings  را انتخاب کرده و سپس بروزرسانی خودکار را غیر فعال کنید.

نکاتی که قبل از بروز رسانی باید رعایت شود

برای جلوگیری از اتفاقات ناگواری که ممکن است در حین بروزسانی سیستم عامل یا بعد از آن برای شما بیافتد رعایت بعضی از نکات ضروری است.

تهیه پشتیبانی از نسخه قبلی

با استفاده از خدمات رایانش ابری می توانید اطلاعات خود را در جایی خارج از حافظه گوشی خود ذخیره کنید تا اگر اتفاقی برای حافظه گوشی افتاد بتوانید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. برای جلوگیری از آسیب های احتمالی حتما این کار را بکنید.

شارژ باطری را پر نگهدارید

اگر تلفن همراه شما به اندازه کافی شارژ نداشته باشد ممکن است عملیات بروزرسانی کامل انجام نشود و در وسط عملیات بروزرسانی با تمام شدن شارژ باطری شما، این عملیات با خلل مواجه شود. پس حتما قبل از آغاز عملیات بروزرسانی از پر بودن شارژ باطری حداقل به اندازه 75 درصد، مطمئن شوید.

اسکرین شات

تم اندروید

شما از صفحه هوم و منوی گوشی خود مدت زیادی است که استفاده کرده اید. جای بعضی از برنامه ها در ذهن شما ثبت شده است. برخی برنامه ها را برای در دسترسی بهتر در صفحه هوم قرار داده اید. قبلا از اجرای عملیات بروزسانی حتما چند اسکرین شات از صفحات مختلف گوشی بگیرید تا پس از پایان عملیات بروزرسانی در صورتی که ترتیب آن ها به هم خورده باشد. بتوانید چینش برنامه ها را مثل قبل انجام دهید.

فیشینگ چیست؟
ادامه مطلب

زمان مناسب!

عملیات بروزرسانی را نباید در حال انجام متوقف کنید. این کار ممکن است آسیب های نرم افزاری به سیستم عامل وارد کند. پس بهتر است زمانی که قصد استفاده کردن از گوشی را ندارید و زمان به اندازه کافی در اختیارتان است انجام دهید.

 

 

 

 

 

 

 

این مطلب چقدر مفید بود ؟
دکمه بازگشت به بالا