دامنه

معرفی کامل دامنه INFO

تاریخچه و مزایا + کاربرد و نحوه ثبت

معرفی کامل دامنه info و نحوه ثبت

دامنه info چیست؟

یک دامنه بین المللی، از دامنه‌های سطح بالای عمومی نسل دوم اینترنت است و جزو مجموعه دامنه‌هایی بود که به قصد کاهش بار  COM. و باز کردن راه برای ثبت دامنه های جدید با اسامی ساده‌تر برای متقاضیان از سال ۲۰۰۱ معرفی گردید.

نام INFO کوتاه شده‌ی کلمه‌ «Information» است و نشان می‌دهد که وب‌ سایت‌های ایجاد شده با این دامنه حاوی اطلاعات مفید از قبیل موارد زیر هستند:

  • شخصی
  • عمومی
  • خبری
  • تخصصی

منظور از دامنه بین المللی چیست؟

دامین بین المللی به پسوند Domain هایی اطلاق می‌شود که دارای محدودیت کشوری یا فعالیت خاصی نمی‌باشند. یعنی معمولا تمامی افراد حقیقی و حقوقی از تمامی کشورها قادر به ثبت دامنه بین المللی هستند. از این رو به آنها دامین عمومی نیز گفته می‌شود.

برای مثال محبوب‌ترین این دامنه‌ها .com است که مخفف عبارت Commercial به معنای تجارت می‌باشد. به دلیل اینکه اغلب سایت‌ها برای یک کسب و کار هستند استفاده از این پسوند عمومیت فراوان یافته است.

همانطور که گفتیم INFO نیز یک دامنه بین المللی است که در ادامه این مطلب به طور کامل آنرا بررسی خواهیم کرد و نحوه ثبت آنرا به راحت ترین شکل بیان میکنیم.

واجدان شرایط ثبت دامنه‌های INFO چه کسانی هستند؟

  • هر کسی و از هر جایی و برای هر نوع سایتی می‌تواند دامنه‌ی INFO ثبت کند و محدودیتی از لحاظ محل سکونت یا نوع استفاده برای ثبت دامنه INFO وجود ندارد.

آیا محتوای سایت با دامنه info  محدودیت دارد؟

ثبت دامنه INFO کاملاً آزاد است و هیچ اجبار یا توصیه‌ای درباره‌ی محتوای سایت‌ها وجود ندارد. در واقعیت کلمه‌ی info در بیش از ۳۸ زبان زنده‌ی دنیا به معنی اطلاعات است و قابل درک‌ترین نام دامنه‌ای است که وجود دارد.

دامنهIR رایگان|تلاش نت
ادامه مطلب

از ۷ دامنه‌ای که هم‌زمان عرضه شدند INFO موفق‌ترین آن‌ها بوده و تا کنون بیش از ۱۰ میلیون دامنه‌ی INFO ثبت شده که آن را به چهارمین دامنه‌ی عمومی پر استفاده تبدیل کرده است. تقریباً همه‌ی برندهای شناخته شده دامنه‌های INFO.  خود را نیز ثبت کرده‌اند.

در واقع INFO تنها دامنه‌ی سطح بالایی است که در اصل برای استفاده و ثبت نامحدود و برای کلیه‌ی منظورها ایجاد شده است. باقی دامنه‌هایی که امروزه به عنوان دامنه‌ی عمومی می‌شناسیم در اصل برای منظور خاص و با گروه هدف خاص ایجاد شدند.

مزایای دامنه INFO چیست؟

  • دامنه‌ی INFO اولین دامنه‌ی عمومی بود که قابلیت پشتیبانی از کاراکترهای بین‌المللی از سال ۲۰۰۳ برای آن ایجاد گردید.
  • رجیستری دامنه‌ی INFO برای تشویق خرید این دامنه در موارد متعدد پیشنهادهای تشویقی و تخفیف‌های ویژه‌ای ارائه کرده است. (زمانی بود که این تخفیفات تا حدودی این دامنه‌ها را بدنام کرده بود. عده‌ی زیادی از اسپمرها برای ایجاد سایت‌های نامطلوب خود به دامنه‌های ارزان ‌قیمت روی می‌آوردند.

حتی در حدود سال ۲۰۰۸ شایعات متعددی در مورد جریمه شدن دامنه‌های INFO توسط گوگل آغاز شد و گزارش‌هایی از حذف چند ساعته‌ی کل دامنه‌های INFO  از نتایج جست‌جوی گوگل وجود داشت.

با این حال در حال حاضر هیچ شواهد قابل استنادی برای جریمه شدن این دامنه‌ها وجود ندارد و بسیاری از دامنه‌های INFO رتبه‌های عالی در نتایج جست‌جوی گوگل دارند و نمایندگان شرکت گوگل بارها اعلام کرده‌اند که در رتبه‌بندی دامنه‌ها بر اساس پسوند آن‌ها عمل نمی‌کنند.)

  • دامنه‌ی INFO چهارمین دامنه‌ی عمومی محبوب در اینترنت است. نام دامنه‌های INFO به علت آشنایی این کلمه به سادگی در خاطر می‌مانند و البته وجهه‌ی اطلاع‌رسانی به سایت شما می‌دهند. بسیاری از شرکت‌ها از دامنه‌ی .INFO خود برای تبادل اطلاعات در مورد خدمات و محصولات خود یا مسائل مورد توجه یا نیاز خود یا مشتریانشان استفاده می‌کنند.
  • اگر ثبت دامنه‌ی COM با نامی که واقعا می‌خواهید ممکن نیست ثبت دامنه info به همان میزان مفید خواهد بود و البته پیدا کردن نام مورد علاقه‌تان راحت‌تر.
  • دامنه‌ی INFO در موارد متعدد با تخفیف ارائه می‌شود که هزینه‌های ثبت دامنه شما را کاهش می‌دهد.
  • این دامنه‌ها برای ایجاد وبلاگ‌هایی که حالت شخصی کم‌تری دارند گزینه‌ی بسیار مطلوبی به شمار می‌آیند
  • استفاده جهت انتشار پژوهش یا تحقیق، رویداد و مناسبت خاص و…
  • برای اطلاع رسانی اخبار، موضوعی خاص، اطلاعات و اخبار سازمان و ارگان، رویدادها و.. مناسب است.
ParkDomain چیست؟ نحوه پارک دامنه در cpanel
ادامه مطلب

مقررات دامنه‌های INFO

  • نام دامنه می‌تواند ۳ تا ۶۳ کاراکتر باشد.
  • این دامنه از ۱ تا ۱۰ سال از تاریخ جاری تمدید اعتبار می‌شود.
  • انتقال مالکیت آن تا ۱۵ روز کاری پس از خرید امکان‌پذیر نیست.
  • انتقال نماینده‌ی ثبت کننده‌ی آن نیز تا ۱۵ روز کاری ممکن نیست.
  • پس از انقضای دامنه مالک پیشین می‌تواند تا ۴۰ روز برای تمدید دامنه‌اش اقدام کند. پس از این زمان دامنه به مدت ۳۰ روز قفل است. در این مدت مالک پیشین می‌تواند با پرداخت جریمه‌ی قابل ملاحظه برای پس گرفتن دامنه‌اش اقدام کند. ۵ روز پس از پایان این دوره دامنه برای ثبت عمومی آزاد می‌گردد.
  • این دامنه تا ۴ روز ضمانت برگشت پول دارد. در این مدت پس از ثبت دامنه در صورت پشیمانی می‌توان دامنه را حذف کرد. این حذف مشمول مقداری جریمه است و باقی مبلغ برگشت داده می‌شود.
  • دامنه‌ی INFO از همه‌ی کاراکترهای بین‌المللی پشتیبانی می‌کند.

چگونه دامنه با پسوند INFO   ثبت کنم؟

اگر بخواهیم یک دامنه .info ثبت کنیم، نیازی به مراجعه به سایت کمپانی سازنده این دامنه نیست، برای ثبت دامنه می توانیم به سایت های ارائه دهندگان خدمات ثبت دامنه در ایران مراجعه کرده و هزینه آن را به صورت ریالی پرداخت کنیم.

همانطور که در جریان هستید دامنه info یکی از دامنه های بین المللی است و ثبت آن در شرکت های ارائه دهنده این دامنه به صورت آنی میباشد.

چطوری میتونم دامنه ام رو از تلاش نت تهیه کنم ؟

  1. ابتدا از طریق کادر whois موجود در صفحه ابتدایی سایت تلاش نت از امکان ثبت دامنه مورد نظرتان مطلع شوید.
  2. در صورتی که دامنه مد نظر شما برای ثبت موجود و آزاد بود با کلیک بر روی گزینه ثبت برای ادامه مراحل ثبت دامنه اقدام نمایید.
معرفی دامنه های جغرافیایی
ادامه مطلب

مزایای خرید دامنه از تلاش نت چیه؟

همانگونه که از اسم تیم ما پیداست، تلاش میکنیم تا بهترین خدمات و حرفه ای ترین پشتیبانی را در حوزه فعالیت ها بر بستر اینترنت در اختیار کاربران و همراهان همیشگی خود قرار دهیم. از مزایای تهیه دامنه از تلاش نت چند نکته اصلی را بیان خواهیم کرد:

1_ارزان ترین نرخ قیمتی نسبت به تمام همکاران فعال در این حوزه

2_پشتیبانی حرفه ای 24 ساعته و ضمانت (حتی تا مرحله عودت وجه در صورت وجود مشکل فنی)

3_دسترسی آسان برای خرید و انتقالات و همچنین ایجاد تغییرات در پنل کاربری اختصاصی

4_تخفیفات متنوع رو سرویس ها در هر فصل جهت بهره مندی تمام افرادی که در این حوزه به خدمات ایچنینی احتیاج دارند.

و هزاران نکته مثبت درباره خدمات متنوع …

در تلاش نت 24 ساعته همراه شما هستیم

02154109000

4.5/5 - (4 votes)
دکمه بازگشت به بالا