سرور مجازیهاست و دامنه

فرق هاست اشتراکی و وی پی اس چیست؟

هاست اشتراکی

میزبانی مشترک به زندگی در یکی از آپارتمان های یک مجتمع بسیار شباهت دارد. همه ی ساکنان در یک منطقه سکونت دارند و تمام منابع برای استفاده ی آنها مشترک است. منابع ممکن است شامل استخر، پارکینگ و زمین بازی باشند. در سرور میزبانی مشترک همه ی حساب ها باید از منابع موجود به صورت مشترک استفاده کنند. که شامل: زمان پردازنده، حافظه و فضای دیسک است.

سیستم های هاست های اشتراکی وب یا Shared Web Hosting معمولا بر روی سخت افزار ارائه می شوند که روی این سخت افزار معمولا سیستم عامل های ویندوز یا لینوکس نصب می شود. نگهداری و مدیریت چندین وب سایت و کاربر به این سرور محول می شود ، منابع موجود بر روی این سرور اعم از پهنای باند ، فضا ، پردازش و … بصورت مشترک بین همه کاربران و وب سایت ها تقسیم می شود ، بعضا حتی اولویت بندی و یا محدودیت در دسترسی منابع به کاربران نیز اعمال نمی شود.

سرور مجازی (وی پس اس)

سرور مجازی میزبانی وب شبیه یک آپارتمان مسکونی می باشد. در حالی که شما هنوز هم برخی چیزها را در ملک خود به صورت مشترک دارید اما در نهایت مسئول حفظ اموال و تعمیران آنها در داخل محل سکونت خود هستید. همچنین ساکنان به طور قابل توجهی سهم کمتری در هر پارکینگ و ساختمان دارند. در سرور مجازی همه ی منابع توسط همه به اشتراک گذاشته نخواهند شد. زمان پردازنده و مموری در میان حساب های هر ماشین تقسیم شده اند اما در هر زمان استفاده از منابع همیشه به هر حساب اختصاص داده شده است. این نوع هاستینگ اجازه ی قدرت بیشتر و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به میزبانی مشترک را به کاربران می دهد.

رابط کاربری گنوم و تفاوت آن با KDE
ادامه مطلب

سرور مجازی یا vps مخفف Virtual Private Server می باشد که به معنی سرور اختصاصی مجازی است. یک سرور مجازی یا VPS ( وی پی اس ) سیستم عامل مجزایی برای خود دارد و مشتریان دسترسی Superuser به آن سیستم عامل را دارند در نتیجه آن ها می توانند هر نرم افزاری می خواهند را بر روی آن سرور نصب نمایند. از جهات گوناگونی سرور مجازی را می توان عملاً معادل سرور اختصاصی و فیزیکی دانست با این تفاوت که این نوع سرور ها بسیار ساده تر ایجاد و تنظیم می گردند.

فرق هاست اشتراکی و وی پی اس چیست؟
تفاوت وی پی اس با هاست اشتراکی

مهمترین تفاوت بین هاست های اشتراکی و VPS ها در این است که شما در یک هاستینگ اشتراکی همانطور که از نامش هم پیداست ، وب سایت خود را در کنار سایر وب سایت هایی که برای افراد دیگر هستند بر روی یک سرور قرار می دهید ، در چنین شرایطی منابع اختصاص یافته به وب سایت شما در روی این سرور به ازای تعداد وب سایت ها و بار کاری که هر کدام از آنها دارند به اشتراک گذاشته می شود ، شما در هاست های اشتراکی تقریبا هیچ مدیریتی روی منابعی که در حال استفاده از آن روی سرور هستید ندارید در حالیکه در سرورهای مجازی شخصی یا VPS ها شما یک سرور مجازی که در نتیجه نصب نرم افزارهای مجازی ساز بر روی سرور فیزیکی ایجاد می شوند را بصورت تمام و کمال در اختیار می گیرد و طیعتا همه منابعی که بر روی این سرور قرار دارد در اختیار شما قرار می گیرد و مدیریت بهتری بر روی منابع سرور خود خواهید داشت حالا دیگر تفاوت ها رو میگیم

مقایسه هاست اشتراکی و سرور مجازی
ادامه مطلب

هاست های اشتراکی بسیار ارزانتر از هاست های VPS هستند
منابع سرور در هاست اشتراکی بین همه کاربران به اشتراک گذاشته می شود
منابع سرور در VPS ها ( در صورت نیاز ) بصورت اختصاصی به کاربران اختصاص داده می شود
هاست های اشتراکی فقط برای وب سایت های کم ترافیک و تجارت های تازه کار مناسب است
VPS ها برای وب سایت های پر ترافیک و تجارت ها و برند ها مناسب است
کارایی VPS قطعا از کارایی هاست های اشتراکی بیشتر است
کاربران VPS می توانند سرور خود را دلخواه سازی کنند اما در هاست اشتراکی شما چنین امکانی ندارید
انعطاف پذیری سرویس های VPS با توجه به مدیریت آنها توسط کاربر بسیار بیشتر از هاست اشتراکی است.

این مطلب چقدر مفید بود ؟

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا