آنتی ویروس

آموزش حذف ویروس شورتکات Shortcut از فلش مموری و بازگردانی اطلاعات

یروس شورتکات ویروس کم حجم و مزاحمی است که اغلب در کامپیوتر های شخصی موجود بوده و باعث میشود فایل های موجود در آن درایو به صورت شورتکات نشان داده شوند.


ویروس shortcut
 یکی از آن ویروس های دردسرساز و مزاحم است که علاقه فراوانی به نفوذ در فلش مموری ها و کارت های حافظه دارد. تروجانی که مسبب این اتفاقات است Trojan.Win32.VBKrypt.cvcu نام دارد.

Shortcut
اگر شما قوی ترین آنتی ویروس دنیا را هم روی سیستم خودتان داشته باشید نمی توانید اثر ویروس شورتکات را از بین ببرید و فقط می تونید خود ویروس shortcut رو از بین ببرید و جلوی انتشار بیشترش رو بگیرید پس خود شما باید اطلاعات فلش مموری را بازگردانی کنید.
مراحل بازگردانی اطلاعات را در آموزش بازگردانی فایلهای ناپدید شده فلش توسط ویروس می توانید مشاهده بفرمایید.
حالا باید بروید داخل فلشتون و هرچی فایل غیراز مطالب خودتون هست پاک کنید از جمله فایلautorun.inf را حذف کنید.اگر فایل autorun.inf حذف نمی شود تسک منیجر (task manager) را باز کنید . برای باز کردن تسک منیجر هم باید سه دکمه Alt + Ctrl + Delete را فشار دهید بعد در زبانه processes به دنبال برنامه هایی بگردید که نمی شناسید و آن ها را ببندید تا بتوانید فایل autorun فلش یا مموری خود را پاک کنید . اگر بدون دادن ارور اتوران حذف شد کار شما تمام است فلش شما با وصل شدن مجدد به کامپیوتر اتوران خود را میسازد و دیگر خبری از شورتکات نیست.
نکته: در بعضی سیستمها برنامه ای که باید در زبانه processes بسته شود تا اتوران پاک شود با کلمه wu آغاز می شود مثلا wu….exe. برای اینکه بتوانید فایلهاتون که بصورت سیستمی مخفی یا هیدن شده ببینید به ترتیب زیر عمل کنید:
وارد کنترل پنل شده و فولدر اوپشن را باز کنید زبانه view را انتخاب کنید بعد تیک show hidden رو فعال کنید و تیک دو گزینه hide زیر آن را بردارید. هنگام برداشتن تیک یکی از گزینه ها پیغام هشدار ویندوز میاد که اونو تایید کنید. حالا شما هر فایل مخفی سیستمی رو میتونید ببینید. تلاش کنید اتوران فلش آلوده خود را پاک کنید.
توجه: برای آپدیت کردن آنتی ویروس Eset Nod32 میتونید از سایت نود32 خرید و استفاده کنید.

 

این مطلب چقدر مفید بود ؟
افزونه Web Defender Options در مرورگر کروم
ادامه مطلب

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام خدمت همه دوستان
    بنده همه راه ها را امتحان کردم بهترین کار استفاده از نرم افزار USBFix هست حجمش هم 3 مگا بایت هست.
    وقتی کارهای نصبتون تموم شد و برنامه را باز کردید باید آنتی ویروستون رو غیر فعال کنید تا زمانی که برنامه گفته شده کارش رو کامل انجام بده که حداکثر در حد چند دقیقه هست. در ضمن هرچی فلش، رم، دوربین و گوشی و … که می دونید همیشه به کامپیوترتون وصل می کنید باید وصل کنید و بعد یک دفعه برنامه را ران کنید و هرچی yes یا no اومد همه را no بزنید و کار تمومه.
    البته بنده چون وسایل کمی به کامپیوترم وصل می کردم تعداد پورت های اتصال کامپیوترم برام کافی بود ولی فکر می کنم اگر هر بار با یه تعداد امتحان کنید و برنامه را ران کنید تا همه وسایل پاک بشه امکانش هست
    برنامه را هم یاس دانلود داره
    به همین راحتی

    1. سلام. ممنون از نظرتون. کارهای پیشنهاد شده برای درست کردن فلش مموری بدون استفاده از ابزار اضافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا