سرور مجازیهاست و دامنه

VPS چیست؟

وی پی اس ( VPS ) مخفف کلمه Virtual Private Server می باشد که برگردان فارسی آن عبارتی شبیه به ” سرور مجازی شخصی یا اختصاصی ” می باشد، اما بطور عام در زبان فارسی از عبارت ” سرور مجازی ” برای معرفی این محصول دنیای فناوری اطلاعات استفاده می شود که به سبب کاربردها و مزایای بسیار آن مورد استقبال فراوان مدیران سرور ها قرار گرفته است.

در واقع سرعت گسترش دنیای فناوری اطلاعات و رشد فزاینده و هر روزه سایت های جدید با خدماتی نو را باید تا حدودی مرهون وجود وی پی اس در خدمات هاستینگ دانست، چرا که با آمدن سرور های مجازی ، امکان ارائه سرویس میزبانی وب با کمترین هزینه ها برای تامین کنندگان خدمات میسر گشت و این دلیلی بود بر افزایش جاذبه و توجه توسعه دهندگان جوان وب که دنیای بلوغ یافته امروز IT را شکل داده اند. ازدیاد استفاده از وی پی اس دلیلی بر افزایش قدرت سخت افزار ها و همگانی شدن تجارت های خانگی و همچنین وب سایت های کوچک یک یا چند نفره گردید که خود رفته رفته جامعه بزرگی از خدمات آنلاین را تشکیل داد و موجب ترغیب هزاران نفر به استفاده از خدمات اینترنتی در سراسر جهان گردید. از همین رو ارائه خدمات وی پی اس یا همان سرور مجازی با هدف رشد وب از مهترین خدمات ارائه شده توسط پارس پک محسوب می شود و در این راه تلاش بسیار زیادی صورت گرفته است تا ضمن ارتقای منظم و همیشگی کیفیت سرویس ها و به عهده گرفتن بخش اعزم هزینه ها، با بهره گیری از فناوری برتر و برترین راهکارها، پایین ترین قیمت ها بر مدیران سرور ها و در نتیجه صاحبان وب سایت ها تحمیل گردد؛ که این گام مهمی در ارتقای جایگاه وب در کشور خواهد بود. چرا که بدون شک ، هزینه های نگه داری و بارگزاری یک وب سایت در بسیاری از موارد منجر به حذف کلی آن فعالیت گردیده و فرصت استفاده از این خدمات، کمکی بر شکل گیری وب سایت های جوان خواهد بود. در کنار این ویژگی ها، سادگی استفاده، و امکان کنترل سرویس و نصب مجدد سیستم عامل که در زمانی اندک میسر خواهد بود، از دیگر جذابیت های سرور های مجازی محسوب می شوند.

ارسال ایمیل انبوه و تغییر پرمیشن فولدر و عدم کارکرد صحیح سایت
ادامه مطلب

بدون شک مهمترین فاکتور در انتخاب یک سرور مجازی، اعتماد کاربر بر خدمات سرویس دهنده می باشد. چرا که در این خدمات علی رغم وجود سیستم عامل و نرم افزاری مستقل ، کاربران از سخت افزاری اشتراکی استفاده می کنند و پارس پک این مهم را به کمک فناوری برجسته خود که سرانجام مطالعه مداوم ، بکارگیری هزاران مقاله علمی مرتبط و اختصاص صد ها ساعت، کار علمی فشرده می باشد به ارمغان آورده است و این نقطه امیدی برای وب فارسی خواهد بود که چنین تلاش های ارزشمندی مبتنی بر سطوح علمی بین المللی در آن انجام می پذیرد و هر روز شاهد تلاش دیگر جوانان خوش فکر ایرانی در کلیه حوزه های فناوری اطلاعات هستیم که نوید بخش آینده ای درخشان برای وب ایران خواهد بود. هر چند که با نبود و یا کمبود امکانات این مسیر، سختی های بسیاری را پیش روی قرار داده است.

این مطلب چقدر مفید بود ؟

‫8 دیدگاه ها

  1. VPS در واقع در شرکت های هاستینگ همان سرور است .
    که انواع مختلفی دارد و برای کاربرد های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد.
    از چمله کاربرد های آن میتوان به سرور های مجازی اشاره نمود که برای میزبانی سایت ها،استفاده از نرم افزار های مبتنی بر بستر اینترنت مانند نرم افزار های مختص بورس و ارز دیجیتال ،گیمینگ/سایت های فروشگاهی و پربازدید که نیازمندمنابع اختصاصی هستند استفاده میشود.

    1. خواهش میکنم
      امیدواریم مطلب براتون مفید واقع شده باشه

  2. با سلام خدمت شما دوست عزیز
    باعث افتخاره که میزبان شما هستیم
    بله سرور های ویژه بورس مختص این فعالیت ها طراحی شدند و پشتیبانی کامل تلاش نت رو در این راستا دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا